نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم می گوید رییس جمهور آینده باید با رهبری بیعت شرعی کرده باشد.

به گزارش خبرآنلاین، یحیی آل اسحاق عضو حزب موتلفه اسلامی در جمع مدیران حوزه های حزب موتلفه اسلامی استان تهران با اشاره به دهه چهارم انقلاب اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در یک مقطع تاریخی قرار دارد، ، دهه چهارم انقلاب در صحنه‌های بین‌المللی، داخلی، از لحاظ تهدیدها و فرصت‌ها، چه در روند آرمان‌ها و اعتقادات و بسترسازی برای اهداف کشور نگاه و مدیریت ویژه ای لازم است.
آل اسحاق با بیان اینکه نارسایی‌های اجتماعی آن‌چنان ایجاد خطر می‌کند که ممکن است جبران‌ناپذیر باشد گفت: اگر می خواهیم به اهداف چشم‌انداز،مقام اول در منطقه ، رشد درآمد سرانه و اگر نهضت بیداری اسلامی که در منطقه شروع شده است و بخواهد به نتیجه برسد و الگوبرداری و تکیه‌شان بر جمهوری اسلامی ایران باشد در این دوره مدیریت کشور در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روابط بین‌الملل پرچم نیروی پیش‌برنده باید در دست اقتصاد باشد.
وی افزود: اداره امور اقتصادی علم، فن، تجربه و دانش است. اقتصاد احتیاج به مدیریت و برنامه‌ریزی مدبرانه‌ و متکی بر علم، دانش و فن و حرفه است. اقتصاد دیمی بهبود پیدا نمی‌کند. ما معتقدیم برای اداره این دوره حکومت حضور تیمی منسجم و حرفه‌ای با داشتن خصوصیات انقلابی ضرورت کار است و یک نفر به‌تنهایی از پس این قضیه برنمی‌آید.
اهم اظهارات نامزد حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری در ادامه آمده است:
* در حوزه اقتصاد اگر همه مردم را به تناسب توانایی‌هایشان در صحنه حاضر نکنیم، اقتصاد سامان نمی‌یابد. اقتصاد دولتی نه در جهان که در کشور ما هم جواب نداده است. باید همت حاکمیت در این دوره از مدیریت حکومتی و به تبع مدیریت اقتصادی این باشد که در اجرا همه کارها را مردم انجام دهند. البته دولت در سیاست‌گذاری اقتصادی حتماً باید حضور داشته باشد.
*برنامه ریزی برای مشکلات دارای دو بخش بلندمدت و کوتاه‌مدت است. در موضوع بلندمدت باید مبانی و زیربناها تغییر یابند. اولین بحث تناسب و هماهنگی میان سیاست‌های اقتصادی و خارجی‌مان است.
*در حال حاضر یکی از چالش‌ها و مشکلات اساسی در اقتصاد کشور تعارض بین سیاست‌ها و دیپلماسی خارجی و سیاست‌های اقتصادی‌مان است. دیپلماسی خارجی ما درگیری، جنگ و چالش با استکبار جهانی و دیپلماسی اقتصادی‌مان وابستگی هر چه بیشتر است. این دو با هم نمی‌خواند. اگر قرار است مقاومت کنیم و درگیر شویم، باید وابستگی‌مان روز به روز کمتر شود. در صورتی که آمارها، ارقام و مطالعات نشان می‌دهد، وابستگی‌مان روز به روز بیشتر شده است.
*ما امروز چه بخواهیم و چه نخواهیم، عوامل بیرونی‌ و تهدیدهای خارجی ‌علی‌رغم این‌که یک مدت می‌گفتیم تأثیری روی ما ندارد و کاغذپاره هستند، ولی به‌تدریج گفتیم کاغذپاره نیستند و اثر دارد، بر اوضاع داخلی مؤثرند، ولی اثر به این معنا نیست که از پا افتاده‌ایم، بلکه به این معناست که باید برایش تدبیر اندیشید.
* تشنج و تشتت در فرماندهی در حوزه جنگ مرگ یک نظام است. اول این‌که ما باید تابع مدیریت و تدبیر رهبری بوده و رهبری را در این جنگ تقویت کنیم. دوم این‌که موفقیت با انسجام و وحدت ملی امکان‌پذیر است و نمی‌شود مردم را در تنگنای جدی معیشتی قرار داد و گفت دفاع کنید.
* باید روحیه تعارضی را تبدیل به روحیه تعاملی کنیم. بداخلاقی موجود در کشور را که همه با هم از بین ببریم. ویروسی در فضای کشور انداخته شده که بداخلاقی در جامعه شکل گرفته است که جنس، ذات و اثر آن نهضت اتلاف سرمایه، انرژی و همه امکانات است. باید کشور را به اخلاق اسلامی و تعامل با حفظ همه موازین برگردانیم. این امر شدنی است و خدا هم کمک می‌کند.
* وابستگی بودجه ما به درآمد حاصل از نفت 60 میلیارد دلار است که این دلارها باید تبدیل به ریال شوند. اگر فضای تحریمی به این شکل جلو برود، برآورد این است که در این دوره بیش از 30 میلیارد دلار نمی‌توانند داشته باشند، لذا در حد 30 میلیارد دلار ضربدر نرخ ارز کسری دارند.
* این مشکل را به چند شکل جبران کرد، یکی درآمدهای دیگر به‌جای نفت است که یکی از آنها مالیات است، لذا تصمیم گرفته‌اند به‌طور متوسط مالیات‌ را 16 درصد افزایش بدهند. راه دیگر این است که دولت دارایی‌هایش را بفروشد، راه سوم نرخ تبدیل ارز را عوض کند، یعنی نرخی که قبلاً 1226 تومان بود تبدیل به 2000 یا 2300 تومان کنند و 30 میلیارد را در نرخ جدید ضرب کنند تا جبران کسری شود. در واقع به‌جای 60 میلیارد دلار ضربدر 1200 تومان، 30 میلیارد دلار را ضربدر 2 هزار و اندی تومان کنند و یک مقدار این کسری را جبران کنند.
* صراحتاً عرض کنم، سابقه این کشور و واقعیت آن نشان داده است، رئیس‌جمهور آتی باید کسی باشد که با رهبری بیعت کرده باشد. ما بنی‌صدر و دیگران را دیدیم. جز این‌که باور رئیس‌جمهوری که می‌آید این باشد که با رهبری بیعت شرعی کرده باشد، امکان‌پذیر نیست. این بیعت هم از نظر مدیریت و هم از لحاظ شرعی ضروری است.
* در حوزه‌های چندگانه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ظرف 30 سال گذشته پرچم کشور دست سیاسیون بوده و همه امور با متر سیاسی متر می‌شده است. ضمن توجه به همه حوزه ها در این دوره نیروی پیش‌برنده باید اقتصاد باشد
* دولت آینده باید سعه ‌صدر عظیمی داشته باشد، به‌جای روحیه تعارضی که هر روز بگوید: « من دزدم، تو دزدی، او دزد است، ما دزدیم، شما دزدید، ایشان دزدند. من فاسدم، تو فاسدی، او فاسد است...» به‌‌جای این فضای فساد عمومی کشور باید فضای تعاملی را با سعه ‌صدر و حفظ ارکان اعتقادی با محور ولایتمداری برقرار کرد و با فساد نیز به صورت عملی و نه شعاری مبارزه کرد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =