فارس نوشت:

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: در حوزه راداری در سال 91 سامانه‌های ثامن و رادار بزرگ شهاب و مطلع را داشتیم و امیدواریم در سال آینده از رادار آرش و رادار راهبردی و کیهانی سپهر بهره‌برداری کنیم. در حوزه شنود الکترونیکی نیز سامانه صیاد 40 که در منطقه کم‌نظیر است را بهره‌برداری کردیم و در حوزه دیده‌بانی شاهد رونمایی از سامانه راصد بودیم.
 امیر فرزاد اسماعیلی در آخرین مراسم صبحگاه سال 91 این قرارگاه، اظهار داشت: تهدیدات جدی است و ما آن را مشاهده می‌کنیم. دشمنان به انواع و اشکال مختلف و گوناگون تحریم‌ها و تهدیدات زیادی علیه جمهوری اسلامی انجام می‌دهند. به عنوان قرارگاه پدافند هوایی می‌بینیم که در اطراف مرزهای هوایی کشورمان روزانه اتفاقات زیادی می‌افتد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه ما همیشه باید برای مقابله با تهدیدات آماده باشیم گفت: در خصوص انتخابات نیز نباید فکر کنیم که تهدیداتی نخواهد داشت. ما هنوز فتنه 88 را فراموش نکرده‌ایم و در انتخابات 92 همه باید به اتفاق خانواده‌هایمان یک حضور پرشکوه و با بصیرت که مورد نظر رهبری است، از فتنه‌ها جلوگیری کنیم.
گفتنی است فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) جزئیات کشف، شناسایی و اخطار به هواپیمای U2 شناسایی آمریکا در روز ۲۲ بهمن را نیز تشریح کرد.
 اسماعیلی ادامه داد: یکی از افتخارات سال 91 ما کشف و شناسایی و رهگیری یکی از تکنولوژیکی‌ترین هواپیماهای شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات به نام u2 است. این هواپیما دارای رادارهای پهلونگر، مستقیم، فراطیفی و شنود الکترونیکی است که می‌تواند تا عمق کشور هدف را رصد کند. این هواپیما متعلق به آمریکا بود. ما قبلاً هم تجربه این کار را داشته‌ایم و در رزمایش ولایت 89 نیروی دریایی ارتش که در منطقه جاسک برگزار شد به 2 فروند از این هواپیماها قبل از نزدیکی به حریم هوایی اخطار داده شد و آنها منطقه را ترک کردند.
وی ادامه داد: در حوالی ظهر 22 بهمن ماه سال 91 یک فروند هواپیمای شناسایی U2 که قابلیت رادارگریزی دارد در منطقه عمومی دریای عمان قبل از نزدیکی به مرزهای ایران اخطار هوایی ما را دریافت می‌کند. در این هنگام هواپیما پاسخ می‌دهد و به اخطار ما تمکین می‌کند و بلافاصله از مرزهای ما دور می‌شود و ما شاهد دورشدن منطقه پروازی این نوع هواپیماها از مرزهای هوایی ایران هستیم.
اسماعیل افزود: این هواپیما از جنوب نقطه جیوانی به سمت شرق دریای عمان در حال حرکت بود و سامانه‌‌های راداری و شنود الکترونیک ما لحظه به لحظه آن را رصد می‌کردند تا اینکه این هواپیما به میانه دریای عمان و جنوب شرقی تنگه هرمز و یک‌مایلی مرز هوایی ما می‌رسد و قصد ورود به مرزهای ایران را دارد که توسط رادار خلیج‌فارس (بندرعباس) به آن اخطار داده می‌شود و هواپیما اعلام می‌کند که از هواپیماهای ائتلاف است و از مرزهای جمهوری اسلامی دور می‌شود. احتمالا این هواپیما قصد تصویربرداری و جمع‌آوری اطلاعات از منطقه جنوبی کشورمان را داشته است.
وی در پایان گفت: قرارگاه پدافند هوایی برای حفاظت از مراکز هسته‌ای، حساس و حیاتی از نوعی گسترش تاکتیکی و دفاعی و استقرار در دهلیزها و معابر احتمالی به صورت لایه‌های پنهان حفاظت می‌کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عارف IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
    3 1
    با سلام و خسته نباشید به برادران و خواهران پدافندی کشور ایران.می خواستم عرض کنم هرگاه این ها با چنین اهداف روشنی به سمت ایران میایند هدف نگرفتن آنها یک کار اشتباست اینکه یک جنگنده یا پهباد نزدیک مرز ایران بشه و بخواد نیروهای یه کشوری رو به چالش بکشونه کنش و اقدام شما رو می طلبه.با سپاس