ویژه نامه نوروزی"تجارت فردا" با انتشارمصاحبه ای اختصاصی از برنده نوبل اقتصاد سال2012 و معمار توسعه مالزی روانه بازار نشریات شده است.

"الوین راث" نوبلیست اقتصاد و همچنین "ماهاتیر محمد" معمار توسعه مالزی، میهمانان اختصاصی تجارت فردا در آستانه سال نو هستند. ماهاتیرمحمد از اقدامات خود دردوران نخست وزیری اش در مالزی می گوید و اینکه چگونه این کشور را در مسیر رشد و توسعه قرار داد.اودراین گفت وگواعمال سیاست های تحریمی علیه ایران را ناعادلانه و غیر قانونی توصیف کرده است.
همچنین با مرور رویدادها وحاشیه های اقتصاد ایران درسالی که گذشت ونیز انتشار مقالاتی که با رویکرد آینده نگری درحوزه اقتصاد همراه است،سعی شده تصویری از وضعیت اقتصاد ایران درسال 1392 به نمایش گذاشته شود .این ویژه نامه همچنین نگاهی به بیم وامیدهای تکنوکرات ها واقتصاددانان مطرح کشورانداخته و راهکارهای های آنان را درمورد تنگناهای فعلی اقتصاد ایران جویا شده است.

تعداد مقالات این شماره تجارت فردا از 150 مقاله گذشته ودر آن،اقتصاد دانان وجامعه شناسان وتکنوکرات ها به بررسی بازارها،روندها،فرآیندها وشاخص های اقتصاد ایران پرداخته اند.
از سوی دیگر  بر اساس اقدامی که درماه های گذشته نیز صورت گرفت و بر اساس  آن با نامزدهای احتمالی کارزار یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به گفت وگو پرداخته بود، این بار و در شرایطی که کمترازسه ماه به برگزاری انتخابات باقی مانده، به سراغ چهره های مطرح این انتخابات رفته تا فهرستی ازاولویت های آنان را برای مدیریت اقتصاد کشور ارائه کند. آن گونه که "یحیی آل اسحاق" و"محمد شریعتمداری" استقلال بانک مرکزی را جزو اولویت هایشان برمی شمارند و"محمدرضا باهنر "نیز می گوید که رییس دولت آینده با وجود برنامه پنجم، نیازی به برنامه ندارد و "محمد سعیدی کیا" ازاحیای سازمان برنامه سخن می گوید."مصطفی کواکبیان" نیز وعده داده است، ترمزاقدامات رابین هودی دولت فعلی را بکشد.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =