فارس نوشت:

رئیس اتحادیه سراسری دامداران در واکنش به خبر عضو صنایع لبنی مبنی بر مشاهده وایتکس در شیر تولیدی،‌با بیان اینکه طرح این صحبت‌ها تهمت به دامدار است، گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم و به زودی به خاطر این موضوع در دادگاه طرح دعوا می‌شود.

سیروس روستا  در واکنش به خبر انجمن صنایع لبنی مبنی بر وجود وایتکس در شیر تحویلی دامداران افزود: چنین صحبت‌هایی تهمت به دامدار است، در حالی که دامدار با اعتقاد به سفیدی شیر هدفی جز تحویل شیر سالم برای مردم ندارد.

روستا گفت: کارخانه‌های لبنی با چندین بار فرآوری شیر رمق آن را گرفته و به هیچ عنوان ارزش و مزه اصلی شیر را ندارد و صنایع لبنی با این کارها می‌خواهد فرافکنی کند.

رئیس اتحادیه سراسری دامداران ادامه داد: اگر دامداران شیر خام تولیدی خود را به صورت مستقیم عرضه کنند، آن موقع مردم متوجه طعم و مزه اصلی و در عین حال ارزش واقعی شیر خواهند شد.

*مردم قضاوت کنند، سال گذشته شیر چقدر افزایش داشت

وی در پاسخ به ادعای افزایش 15 درصدی شیر و فرآورده‌های لبنی از سوی عضو صنایع لبنی افزود: مردم می‌توانند قضاوت کنند که شیر و فرآورده‌های لبنی از سوی کارخانه‌ها سال گذشته چقدر افزایش یافت، زیرا مردم هر روز این محصولات را می‌خرند و نیازی به گفتن نیست.

روستا همچنین ادامه داد: کارخانه‌های لبنی با انواع ترفندها واردات شیر خشک را با هدف اینکه با آب قاطی کنند و به مردم بدهند، آزاد کرده‌اند.

*شیری که کارخانه‌ها می‌دهند، مزه ندارد

وی ادامه داد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که قبل از آزاد شدن واردات شیرخشک طعم و مزه شیر بهتر بود، اما با آزاد‌شدن واردات به دلیل اینکه کارخانه‌های لبنی شیرخشک را با آب مخلوط می‌کنند، مزه آن نیز از بین رفته است.

*صنایع لبنی 12 کیلو آب را با یک کیلو شیر خشک مخلوط می‌کنند و به مردم می‌دهند

روستا گفت: کارخانه‌‌های لبنی نیز معمولاً 11 تا 12 کیلوگرم آب را با یک کیلوگرم شیرخشک مخلوط می‌کنند و به مردم می‌دهند و به این دلیل همیشه به رغم تولید مناسب شیر خشک در داخل حامی واردات شیرخشک هستند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه به دلیل افزایش مناسب شیرخشک در کشور نیمه اول سال 22 هزار تن شیرخشک صادر شد، اما در نیمه دوم سال با آزادسازی واردات 15 هزار تن شیرخشک وارد کشور شده است.

رئیس اتحادیه سراسری دامداران تأکید کرد: درباره ادعای این عضو صنایع لبنی در دادگاه طرح دعوا خواهد شد.

امروز عضو انجمن صنایع لبنی از وجود وایتکس و آب ژاول در شیر تحویلی دامداران خبر داده است که به گفته وی برخی دامداران به دنبال کسب جایزه هستند و سعی می‌کنند، باکتری موجود در شیر تولیدی خود را با این روش کاهش دهند.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مل مل IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۶
    8 1
    آقای روستا؟ عزیز دل برادر دامداران که این کار نمی کنند.این کارخانه ها هستند که برای ماندگاری زیاد وووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووواکککککککککککککککککککککککککتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتسسسسسسسسسسسسسسسسسس می ریزند؟!