دادستان تهران گفت: فائزه هاشمی در روز 30 اسفند محکومیتش به پایان می‌رسد و همان روز هم با پایان محکومیت آزاد خواهند شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ عباس جعفری دولت‌آبادی، در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان سابق و جدید دادسرای ناحیه 1 شمیران همچنین درباره بازداشت و صدور قرار بازداشت برای 18 متهم پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای گفت: فعلاً تاکنون 18 نفر از این افراد دستگیر شده و برای آنها قرار مجرمیت صادر شده است. البته تعداد بیشتر از این افراد خواهد بود.

به گفته او این افراد با سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل همکاری داشتند و به دنبال آن بودند که با ادامه فعالیتشان ضربات سنگینی به جمهوری اسلامی بزنند: البته خوشبختانه با دستگیری آنها بسیاری از توطئه‌های دشمنان خنثی شد و در طول یک سال گذشته شاهد شرایط امنی بوده‌ایم.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره صدور کیفرخواست برای 46 متهم پرونده بانک صادرات مرتبط یا پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی گفت: این افراد کسانی بودند که در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی از آنها نام برده می‌شد و مرتبط با بانک صادرات بودند. هفته گذشته کیفرخواست پرونده صادر شد و پرونده به دادگاه فرستاده شده است.

بخش هایی از سخنان او را به نقل از فارس بخوانید؛

- (سرنوشت نامه فاضل لاریجانی خطاب به دادستان تهران) از همه متهمان پرونده که 5 نفر بودند تحقیقات شد به جز 2 نفر. یکی از آنها در شهرستان بود که آدرس این فرد به دست آمده و بازپرس پرونده مقدمات تحقیق از این فرد را نیز آغاز کرده است. این افراد همگی به عنوان مطلع به دادسرا آمده و از آنها تحقیق شد.

- (درباره رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی) دادسرا اقدامات لازم برای رسیدگی به پرونده این فرد را انجام داده و به عهده دادگاه است که زمان رسیدگی به پرونده را مشخص کرده و دادگاه تشکیل شود.

- (درباره غیرعلنی بودن دادگاه متهمان کهریزک) اصل بر علنی بودن دادگاه‌ها است اما تکلیف علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه به عهده قاضی پرونده است. ما نمی‌توانیم اصراری داشته باشیم که دادگاه به صورت علنی برگزار شود و تشخیص این موضوع به عهده دادگاه است.

- (درباره خبرنگاران بازداشت شده) تمام خبرنگاران آزاد شدند و رسیدگی به پرونده آنها ادامه دارد.

- (درباره حوادث چهارشنبه آخر سال) به طور قطع مردم ما فهیم‌تر از آن هستند که فرق اخلال با برگزاری یک کار سنتی را متوجه نشوند. قطعاً مردم خودشان با اخلالگران برخورد خواهند کرد و ما نیز در دادسرای تهران به هیچ عنوان با این موضوع کنار نخواهیم آمد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 282828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۸
    15 1
    دوستی که قرار بود ریشش را بزند کجاست؟