شیراز، شناخته شده ترین مقصد گردشگری ایران، برای مهمانانش چقدر امکانات دارد؟ یکی از نماینده های این شهر می گوید به هر حال بد نمی گذرد.

محبوبه ریاستی: شیراز یکی از شهر های بزرگ ایران است که همه ساله ودر ایام نوروز مسافران زیادی را به خود اختصاص می دهد این شهر مکان های دیدنی زیادی دارد که هر کدام از آن ها جذابیت منحصر به فرد خود را نیز دارد از حافظیه گرفته تا سعدیه وارگ کریم خانی بهر حال برای آشنایی بیشتر با این شهر تاریخی ومذهبی با جعفر قادری، یکی از نمایندگان آن گپی زدیم که در ادامه می خوانید؛


شیراز در ایام نوروز بسیار شلوغ می شود امسال برای پذیرایی از مهمان هایتان چه کرده اید؟
خدمات حمل ونقل مسافرانمان را افزایش داده ایم اتوبوس های بین شهری را زیاد کرده ایم به ظرفیت های اقامتی مسافران افزوده ایم وکارهای دیگری از این دست.
 

هزینه ها تا چه حد افزایش داشته اند؟
خیلی با سالهای پیش تفاوت ندارند چرا که تمام این مسائل تعرفه های خاص خود را دارند و کسی هم نمی تواند به غیر از قیمتی که تعیین شده است از مسافران وجه اضافه ای را طلب کند.
 

چه مکان هایی را به گردشگران تان در شهر شیراز پیشنهاد می کنید؟
شیراز از جمله شهر هایی است که مکان های دیدنی چه در داخل شهر و چه بیرون از آن دارد؛ از تخت جمشید گرفته تا باغ عفیف آباد و ارگ کریم خانی، شاه شهر شیراز هم که شاهچراغ است و همین طور علی بن حمزه. بنابراین در شیراز به کسی بد نمی گذرد. جون هر روز جای جدیدی برای رفتن وجود دارد.
 

آیا شیرازی ها برای سال نو رسم خاصی هم دارند؟
بله عشایر، ترک ها و لرهای شیراز آداب مختص به خود را دارند که بصورت قبیله ای است و برای همین این رسوم ها تنوع زیادی را در استان فارس ایجاد کرده است.
 

لحظه سال تحویل چه دعایی کردید؟
گشایش اقتصادی برای همه مردم ایران ودعای یا مقلب القلوب ...

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 283404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هتل دار IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    9 0
    آقای قادری. چرا می گویید هزینه ها افزایش پیدا نکرده است ؟؟! هتل های شیراز طبق ابلاغیه جامعه هتل داران، نزدیک به 40 درصد افزایش قیمت داشته اند. ورودیه ها هم افزایش 300 درصدی داشته اند. هزینه راهنما و ترانسفر هم همینطور. باز هم بگم؟ خبرآنلاین عزیز لطفا نمایش دهید. ممنون
  • رضا-شیراز IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    9 1
    با سلام. به عنوان یک شیرازی هیچ وقت کسی را به شهرم دعوت نمیکنم: 1- در بدو ورود به ترمینال نیمه ساخت ( فرودگاه شهید دستغیب ) با کمبود شدید پارکینگ روبرو خواهید شد. 2-بلوار مدرس نماد زیبای پروژه تعطیل شده مترو شیراز است و چاله چوله های عمیق، این نماد را همواره به شما یادآوری خواهد نمود. 3-خراب کردن سنگ فرش و آسفالت جدید روبروی مقبره حافظیه هم عدم هماهنگی و تفکر شهرداری و هدر دادن بودجه های عمرانی را به خوبی نشان میدهد 4-کمبود امکانات رفاهی و خیابانهای پر از چاله و چوله و نصب چند عدد تابلوی راهنمایی که فقط مسافران را گیج و سر در گم میکند، همه و همه ایام نوروز را به کام مسافران تلخ خواهد کرد....
  • عباس IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    6 1
    شوخی آقای قادری با میهمانان نوروزی !!!!!!
  • بدون نام IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    5 1
    فقط توروخدا به اثار تاریخی صدمه نزنید.
  • بدون نام IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    3 8
    مسئولین خبرآنلاین شیرازی هستند یا از مسئولین شیراز پولی دریافت کردین که اینطوری اغراق گونه در مورد شیراز می نویسید و تو چند وقت اخیر هم اخبار رو به شکل جهت داری به شیراز واصفهان اختصاص میدین؟ خط اول نوشتین : شیراز شناخته شده ترین مقصد گردشگری ایران؟ الان دقیقا کدوم مرجع این رو مشخص کرده ؟ برای اطلاق همچین عناوینی باید استدلال و آمارمشخص آورد اینطور متعصبانه در مورد شیراز و اصفهان صحبت کردن به اعتبار خبرگزاری وزینی مثه خبرانلاین لطمه میزنه. این نظر من به عنوان یه خواننده این رسانه پربیننده ست به هر حال شیراز و اصفهان هم قطعه ای از ایران عزیز هستند ولی باید عدالت رو رعایت کرد و این تبعیض تاریخی رو بیشتر ازاین دامن نزد.
  • بدون نام IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۱
    2 10
    تخت جمشید جزو آثار شیراز محسوب میشه؟ نزدیک 90 کیلومتری بیرون شیراز، در محدوده یه شهر دیگه ست اسمش رو نمیدونم مرودشت بود یا چیز دیگه ای؟
  • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
    4 4
    ها کاکو بیا!