۰ نفر
۱۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۷

اعضای باند سارقان نوجوان که پس از دستگیری به ده‌ها فقره سرقت در تهران اعتراف کرده بودند، در ادامه تحقیقات گفتند که در سرقت از گیشه‌های بانک در اصفهان دست داشته‌اند.

به گزارش جام‌جم، از چندی پیش شکایت‌های متعددی در ارتباط با سرقت از مردم با تهدید و زورگیری و سرقت داخل خودرو در چندین دادسرا و کلانتری مطرح بود که نشان می‌داد سارقان با 3 دستگاه موتورسیکلت با حمله‌ور شدن به مردم و ضرب و جرح آنها، اموالشان را سرقت کرده و متواری می‌شوند.

در حالی که تحقیق در این زمینه ادامه داشت، یکی از واحدهای گشت کلانتری 116 مولوی تهران با مشاهده 2 نوجوان که در حال سرقت از یک خودرو بودند، آنها را تعقیب و دستگیر کردند.

این دو متهم 17 و 18 ساله پس از دستگیری در تحقیقات مقدماتی اعتراف کردند با همدستی 3 نفر دیگر، از چندی پیش با تشکیل باندی اقدام به سرقت و اخاذی از مردم می‌کرده‌اند.

به دنبال اعترافات 2 متهم دستگیر شده، پرونده به دستور بازپرس شعبه 10 دادسرای جنایی برای پیگیری و تحقیق به پلیس آگاهی ارسال شد و ماموران با بررسی پرونده و تحقیق از 2 سارق دستگیرشده، 3 همدست دیگر آنها را که پس از اطلاع از دستگیری 2 همدست خود متواری شده بودند، دستگیر کردند.

حیدری، بازپرس شعبه 10 دادسرای جنایی با اشاره به پرونده اتهامی اعضای این باند گفت: این متهمان در تحقیقات به ده‌ها فقره سرقت اعتراف کردند و مشخص شد 2 نفر از آنها از برادران یک سارق سابقه‌دار هستند که وی نیز چند روز پیش هنگام سرقت دستگیر شده و به ده‌ها فقره کیف‌قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه اعتراف کرده است.

بازپرس شعبه 10 دادسرای جنایی افزود: با شناسایی تعدادی از مالباختگان، در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت ، 5‌ عضو باند اعتراف کردند در چندین مرحله نیز پس از حضور در اصفهان با ورود به شعبه‌های بانک، اقدام به قاپیدن پول یا چک‌پول مشتریان کرده و متواری شده‌اند.

در پی این اعترافات و پس از اطلاع ماموران پلیس آگاهی اصفهان از دستگیری اعضای این باند، با بررسی فیلم ضبط شده از سرقت متهمان و درخواست استرداد متهمان به اصفهان، آنها تحویل پلیس آگاهی اصفهان شدند تا در خصوص دیگر اعمال مجرمانه‌شان تحقیق شود.

بازپرس شعبه 10 دادسرای جنایی تهران تصریح کرد: بررسی‌های اولیه حاکی از سابقه‌دار بودن 2 نفر از اعضای این باند است، میانگین سنی آنها17 تا 19 سال است و 4 نفر از این متهمان فرزندان طلاق هستندکه پس از جدایی والدین آنها، بی‌سرپرست بوده‌اند و به دلیل سکونت در منطقه‌ای که عمدتا محل تردد و زندگی افراد معتاد است،‌آنها از 13 سالگی به کارهای خلاف گرایش پیدا کرده‌اند و مدتی نیز به اتهام سرقت در کانون اصلاح و تربیت به سر برده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28361

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =