جوار بارگاه ملکوتی امام راحل بار دیگر محل برگزاری رژه با صلابت نیروهای زمینی، هوایی، دریایی ارتش خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، همزمان با فرارسیدن بیست ونهم فروردین ماه، روز ارتش و حماسه آفرینی​های نیروی زمینی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژه برنامه های فرهنگی ارتش به مناسبت هفته ارتش را اعلام نمود.

وی بیعت فرماندهان و کارکنان ارتش با آرمان های امام خمینی (ره) در مرقد آن بزرگوار را از جمله این برنامه های دانست و افزود: امسال نیز همانند سنوات گذشته رژه با صلابت نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء (ص) به همراه آخرین دستاوردها و تجهیزات بومی در سراسر کشور و در تهران توسط یگان های نمونه ارتش در جوار بارگاه ملکوتی امام راحل برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام واحدی برگزاری چهاردهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی - صیادشیرازی را از جمله برنامه های فرهنگی و آغازین ارتش به مناسبت فرارسیدن هفته ارتش برشمرد و در این باره تصریح کرد: این مراسم در روز پنجشنبه بیست و دوم فروردین ماه صبح و عصر در مسجد حضرت امام خمینی(ره) و مزار آن شهید والامقام و همچنین برگزاری مراسم یادبودی از سوی ستاد مردمی و با همکاری سازمان عقیدتی سیاسی آجا در روز چهارشنبه بیست و هشتم فروردین درباغ موزه دفاع مقدس آغازگر برنامه های ما به مناسبت فرارسیدن هفته ارتش خواهدبود.
معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش سپس غبار روبی مزار شهدا، برگزاری مراسم شب خاطره و همچنین برگزاری مراسم عزاداری بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س)در ایام فاطمیه در سراسر کشور را از دیگر برنامه های فرهنگی ارتش در این ایام برشمرد.
حجت الاسلام واحدی همچنین از حضور پرشور فرماندهان و کارکنان ارتش در نماز جمعه سراسر کشور و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه فرماندهان ارتش خبر داد و افزود: در نماز جمعه 23 فروردین ماه امیر سرتیپ پوردستان به عنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.
وی در خصوص حضور فرماندهان و پیشکسوتان آجا در قالب طرح «اقتدار 35» گفت: در قالب این برنامه پیشکسوتان و فرماندهان ارتش ضمن حضور در مدارس و مراکز آموزشی ضمن بیان فعالیت های ارتش در 35 سال گذشته به تبیین نقش ارتش در دوران دفاع مقدس خصوصا سال های ابتدایی جنگ تحمیلی خواهند پرداخت. برگزاری نشست های آگاه سازی سیاسی و بصیرت افزایی در سطح یگان های آموزشی، تجلیل از خانواده های موفق ارتشی، تقدیر از سربازان نمونه در سطح یگان ها، تولید ویژه برنامه های رادیویی وتلویزیونی برای پخش از رسانه ملی نیز از جمله برنامه هایی است که به مناسبت هفته ارتش اجرا می شود.
به گفته حجت الاسلام واحدی پایان بخش برنامه های هفته ارتش، برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی– که به عنوان اولین شهید ترور بعد از پیروزی انقلاب به دست گروهک فرقان در سوم اردیبهشت 1358 به شهادت رسید- در مسجد اعظم قم می باشد.
وی با اشاره به صدور پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در نام گذاری بیست و نهم فروردین به عنوان روز ارتش اظهار داشت: صدور این پیام باعث قوت قلب ارتشیان و شکست توطئه انحلال ارتش که توسط بدخوهان نظام مقدس جمهوری اسلامی مطرح شد گردید.
حجت الاسلام واحدی همچنین از نامگذاری سال جدید با عنوان سال حماسه سیاسی- حماسه اقتصادی از سوی رهبر فرزانه انقلاب یاد کرد و گفت: ارتش همواره گوش به فرمان ولایت، آماده است در دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حماسه ای دیگر، همچون دوران با شکوه دفاع مقدس و سال های سازندگی پس از آن خلق نماید.
 29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =