آمریکا، تهدیدهای اخیر کره شمالی درباره حمله به این کشور را “شعار پراکنی های بی فایده” تفسیر کرده اما در عین حال بر توانایی خود در پاسخ به حمله احتمالی کره شمالی تاکید کرده است.

به گزارش شبکه یورونیوز،فرمانده نیروی نظامی ایالات متحده، روز سه شنبه در کنگره اعلام  کرد این کشور آمادگی برخورد با پرتاب موشک دور برد کره شمالی را دارد.

دریاسالار ساموئل لاکلیر، فرمانده ناوگان دریایی آمریکا گفت:« به نظرم ما توانایی کافی برای دفاع از کشور، جزایر هاوایی، گوام و دفاع از نیروهای مستقر و همچنین دفاع از متحدان خود را داریم.»

وی همچنین درپاسخ به سوال سناتور جان مکین که ازاو پرسید چنانچه کره شمالی، طی چند روز آینده موشک دوربردی پرتاب کند، آیا ایالات متحده توانایی ردگیری آن را خواهد داشت؟ گفت بله.

ایالات متحده اخیرا یک سیستم ردیابی موشکی را به جزایر گوام، واقع در اقیانوس آرام فرستاده و دو ناو دفاع موشکی خود را به شبه جزیره کره نزدیکتر کرده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286101

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۲
    9 24
    بد نيست آمريكايي هاي جنايتكار طعم بمب هسته اي را بچشند.آنچه بر سر ژاپني ها آوردند حالا سر خودشان بيايد شايد دست از ساخت و استفاده از بمب هسته اي بردارند. امريكايي ها دشمن بشريت هستند.
    • بدون نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
      0 5
      یعنی 9نفر امریکایی منفی دادند چقدر مطالب مهمه براشون!!!!!!!!!!!!!!!!