فارس نوشت:

رئیس جمهور دستور داد ساخت قطعات 2 و 3 آزادراه به قرارگاه خاتم الأنبیاء واگذار شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در این‌باره به فارس گفت: عملیات احداث آزادراه تهران-شمال از سال 76 آغاز شد و تا سال 89 تنها 64 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما از سال 90 با پیگیری‌های خاص و اختصاص اعتبار، هر سال 17 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

احمد صادقی ادامه داد: منطقه 1 این آزادراه از تهران تا شهرستانک توسط پیمانکار چینی و در قالب فاینانس در حال اجرا است؛ این قطعه، 23 کیلومتر طول دارد که احداث تونل‌های آن به پایان رسیده است؛ در منطقه یک آزادراه فاینانسور شرکت SPA چینی است و مشکلات بانکی این فاینانسور در حال برطرف کردن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قرار شده است این قطعه تا پایان سال 92 مورد بهره‌برداری قرار گیرد؛ احداث قطعه یک، 60 کیلومتر مسیر تهران تا چالوس را کوتاه‌تر می‌کند.

وی با بیان اینکه از چندی پیش مقرر شده است در قطعات 2 و 3 این آزاد‌راه کنسرسیوم داخلی حضور یابد، ادامه داد: پیمانکار این دو قطعه آزادراه شرکتی ایرانی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مطالعات اجرایی این قطعات در حال انجام است، یادآور شد: اجرای این دو قطعه 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در صورت فراهم بودن منابع مالی، این 74 کیلومتر آزادراه با 30 کیلومتر تونل، ظرف 3 سال ساخته می‌شود.

وی درباره واگذاری اجرای این دو قطعه به قرارگاه خاتم‌الأنبیاء توضیح داد: به دستور رئیس‌جمهور اجرای قطعات 2 و 3 به قرارگاه خاتم واگذار شد و وزارت راه و شهرسازی هم‌اکنون در حال اخذ مصوبه‌های نهایی است.

بنابراین گزارش پس از کش و قوس‌های فراوان بین وزارت راه و شهرسازی و شریک این وزارتخانه در آزادراه تهران-شمال (بنیاد) ظاهراً دولت توانست این 2 قطعه را از دست بنیاد خارج کرده و به قرارگاه خاتم واگذار کند.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 286458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    142 3
    یک زمانی کارها را بطور انحصاری و اختصاصی به بنیاد مستضعفان میدادند ، حالا کارها را بطور اختصاصی به قرارگاه خاتم میدهند!
    • بدون نام US ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      53 1
      نزدیک انتخابات معادلات عوض می شود دوست عزیز.
  • بدون نام IN ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    75 3
    ....یادآور شد: اجرای این دو قطعه 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم دارد.!!! دوستان ،رقم را دقت کردید؟!!!یعنی اون سه هزار میلیارد لعنتی اگر بود ...
  • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    28 1
    قرارگاه خاتم به سر اتوبان زنجان -تبریز چه گلی زد که این اتوبان را به آن داده اند؟
    • بدون نام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
      13 1
      ای والله!
  • بدون نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    5 28
    اصلا این سپاه مهندسای خیلی خوبی داره تو عرصه های مختلف این رو نشون دادن
  • بيسواد IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    36 0
    اقا جان به من بيسواد بفرماييد كه بنا بر اعلام تا سال 89 تنها 64 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و از سال 90 هر سال 17 درصد پيشرفت داشته است. با اين حساب 64 17 17=98 !!!!! يعني الان 98 % پيشرفت داشته؟؟؟؟ جون هر كي دوست داريد راهنمايي فرماييد. خبر جان منتشر كن.
  • آيدين IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۶
    2 1
    اگه قطعه يک افتتاح بشه راه نصف ميشه و مشکل ترافيک اتوبان کرج و اطراف سد کرج حذف شده ، پس دولت بايد تمام تلاشش رو بروي اين قطعه بگزارد تا به نتيجه برسه
  • مرد کوهستان IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۶
    0 1
    دوست دارم انقدر جاده بزنید و این کوهها را ویران کنید تا دیگر رشته کوه البرز نباشد و بجای ان دشت البرز درست شود مانند دشت قزوین.