کمپانی اینترنتی-مخابراتی ورایزون در امریکا با فروش 4 میلیون آیفون ، فصل اول سال مالی 2013 را پشت سر گذاشت و سودی معادل 4.8 میلیارد دلار را نصیب خود و سهامدارانش کرد.

هر چند این کمپانی فصل چهارم سال 2012 را خیلی خوب پشت سر نگذاشت اما نتایج فصل اول 2013 امیدوار کننده شد.
دلیل اصلی را باید در 677 هزار مشترک جدید خطوط موبایل دانست که با این کمپانی قرارداد تازه بستند و بیش از 7.2 میلیون گوشی هوشمند نیز توسط این کمپانی مخابراتی برای کاربران فعال گردید تا سودی معادل 4.8 میلیارد دلار را نصیب این کمپانی سازد.
کمپانی ورایزون (مانند همراه اول خودمان) در مجموع بیش از 98.9 میلیون کاربر قراردادی موبایل دارد و برای رسیدن به 100 میلیون کاربر قراردادی، راهی کوتاه را در پیش روی خود دارد. گفتنی است از 7.2 میلیون کاربر فعال شده در این فصل بیش از 5.9 میلیون کاربر با درخواست شبکه نسل چهارم و LTE بوده اند و جالب اینکه 28 درصد از مشترکین جدید کسانی بوده اند که از شبکه های دیگر موبایل به ورایزون مهاجرت کرده اند.
سرویس اینترنت- ویدئویی ورایزون FiOS نیز طرفداران زیادی پیدا کرده و اینک 188 هزار کاربر دارد که 169 هزار کاربر جدید برای سرویس های ویدئویی ثبت نام کرده اند که باعث رشد درامد کمپانی در این بخش به بالای 2.6 میلیارد دلار شده است.
در فصل گذشته برای توسعه سرویس FiOS ورایزون 83 هزار خانه مشترکین خود را مجهز به فیبر نوری کرده است.(ورایزون برای سال 2013 تجهیز 217 هزار خانه به فیبر را پیش بینی کرده که با این اوصاف از برنامه جلو رفته است.)
در مجموع در این فصل درامد ورایزون با 4.2 درصد افزایش به 29.4 میلیارد دلار رسید. درامد بخش عملیاتی با 19.8 درصد رشد به 6.2 میلیارد دلار در فصل اول سال مالی 2013 رسید که این رقم در سال گذشته و در مدت مشابه 5.2 میلیارد دلار بود.
گفتنی است 19.5 میلیارد از 29.4 میلیارد دلار درامد ورایزون از بخش بیزینس بی سیم عاید این کمپانی گشته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6.8 درصد رشد را نشان می دهد.
(درآمد سالانه این کمپانی در سال 2011 بیش از 110 میلیارد دلار بود.)
 
 
 
 برای دیدن تصاویر در ابعاد بزرگتر، روی انها کلیک کنید.
 
ورایزون، (به انگلیسی: Verizon)‏ شرکتی آمریکایی است که درصد قابل توجهی از پهنای باند جهانی اینترنت را تامین می‌نماید، همچنین در زمینه مخابرات، ارتباطات و سرویس‌دهی به شرکت‌های ارتباطات راه دور (وایرلس) نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.
ورایزون فعالیت خود را در سال 1983 تحت نام بل آتلانتیک Bell Atlantic آغاز نمود. دفتر مرکزی این شرکت، در شهر نیویورک قرار داشت، همچنین دارای شعبه‌هایی در نیوجرسی و ویرجینیا بود.
این شرکت در سال 1984 با کمپانی ای‌تی‌اندتی AT&T ادغام شد، که در پی فروپاشی ای‌تی‌اندتی در سال 1997 به عنوان بخشی از 7 شرکت تحت نام بیبی بلز Baby Bells ثبت گردید. بل آتلانتیک در نهایت، با یکی از شعبه‌های شرکت بل، تحت نام نینکس NYNEX که در شهر نیویورک مستقر بود، ادغام شد، که شرکت ترکیب شده، به نام "بل آتلانتیک" به فعالیت خود ادامه داد.
بل آتلانتیک، در سال 2000 شرکت مخابرات جی‌تی‌ای GTE را خریداری کرد، سپس دو شرکت با هم ادغام شد و کمپانی جدید، با نام "ورایزون" ثبت گردید.
نام ورایزون، از ترکیب وریتاس veritas و هورایزون Horizon مشتق شده‌اند. دفتر مرکزی این شرکت در ساختمان ورایزون در شماره 140 خیابان وست در لوور منهتن، شهر نیویورک قرار دارد.
 
ورایزون فعالیت خود را با تاسیس بل آتلانتیک Bell Atlantic آغاز نمود. این شرکت، توسط ویلیام جی. کاترین تاسیس شد. بل آتلانتیک یکی از هفت شرکت تشکیل دهنده بیبی بلز بود. این کمپانی در رقابت با شرکت تلفن و تلگراف آمریکا آغاز به گسترش دامنه فعالیت خود نمود.
بل آتلانتیک، در پی ادغام با ای‌تی‌اندتی ادغام شد و پس از ورشکستگی این کمپانی، به شاخه‌های زیر تقسیم شد:
شرکت تلفن بل پنسیلوانیا
شرکت تلفن بل نیوجرسی
شرکت تلفن دایموند
شرکت تلفن چساپیک و پوتوماک
شرکت تلفن چساپیک و پوتوماک مریلند
شرکت تلفن چساپیک و پوتوماک ویرجینیا
شرکت تلفن چساپیک و پوتوماک ویرجینیای غربی
شعبه‌های اصلی کمپانی بل آتلانتیک در ایالت‌های: نیوجرسی، پنسیلوانیا، دلور، مریلند، ویرجینیای غربی، ویرجینیا و همچنین در شهر واشنگتن دی سی مستقر است.
 
در تاریخ 22 سپتامبر 2005، ورایزون سرویس ویدئو فیوس FiOS TV را در کلر تگزاس راه اندازی کرد. این تلویزیون با استفاده از شبکه فیبر نوری برای ارائه بیش از 500 کانال در کل، بیش از 180 کانال موسیقی، بیش از 95 کانال با کیفیت بالا را دارا می‌باشد. ورایزون، همچنین ار مالکین دایرکت تی‌وی DirecTV بشمار می‌آید.
ورایزون وایرلس، در سپتامبر 2011، بزرگترین ارائه دهنده سرویس وایرلس در ایالات متحده آمریکا، براساس تعداد کاربران می‌باشد.
این سرمایه‌گذاری مشترک ورایزون و وودافون بریتانیا است، که ورایزون مالک 55% درصد از سهام و وودافون بریتانیا مالک 45% درصد باقی‌مانده سهام ورایزون وایرلس می‌باشد.
 
 
 
56502
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =