۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹

مثلث نوشت:

یوسف کرمی قصد دارد در چهارمین دوره انتخابات شورای شهر شرکت کند. این تکواندو‌کار با‌سابقه که در المپیک لندن نتوانست در حد انتظار ظاهر شود، چندی پیش اردوی تیم‌ملی تکواندو را ترک کرد. او می‌خواهد در انتخابات شورای شهر کرج خود را نامزد کند و اتفاقاً خوشبین است که بتواند به شورای شهر وارد شود.
آقای کرمی! گفته می‌شود قصد دارید در انتخابات شورای شهر شرکت کنید.
بله، همین‌طور است. تصمیم خودم را گرفته‌ام و قصد دارم خود را نامزد این انتخابات کنم.
کمی عجیب نیست؟
چرا باید عجیب باشد. اتفاقاً به نظرم ورزشی‌ها باید به عرصه‌های مدیریتی وارد شوند و در تصمیم‌‌سازی‌های مهم نقش موثری ایفا کنند.
اما در این دوره به نظر می‌رسد موجی به راه افتاده که چند تن از ورزشکاران قهرمان قصد دارند به شورای شهر وارد شوند، نظر شما چیست؟
این اتفاق خیلی خوبی است. خب این ورزشکارانی که شما می‌گویید قصد دارند در انتخابات شرکت کنند و خود را نامزد کنند. به نظر من این مساله را باید به فال نیک بگیریم. ورزشکارانی که سابقه قهرمانی دارند می‌توانند نقش بیشتری در تصمیم‌سازی‌ها داشته باشند، وارد عرصه‌های مهم مدیریتی شوند و به نوعی حق ورزش را بگیرند.
شما قصد دارید وارد شورای شهر بشوید که در نهایت چه اتفاقی رخ بدهد؟
من آدم‌ گمنامی نیستم. بنابراین به دنبال شهرت نیستم. واقعاً اگر چنین تصمیمی گرفته‌ام هدفم این بوده که به جوانان شهرم خدمت کنم. آنهایی که همیشه به من لطف داشتند و باعث شدند که من یوسف کرمی بشوم. حالا وقت آن رسیده که من هم لطف آنها را جبران کنم. شاید ادامه کارم در تیم‌ملی به جبران لطف آنها منجر نمی‌شد، اما یقین دارم که در صورت ورود به شورای شهر همه تلاشم را به کار می‌گیرم که جوانان شهرم سرزنده‌تر از همیشه بتوانند در عرصه ورزش‌ موفق باشند.
خیلی‌ها از ورزشی‌هایی که می‌خواهند وارد حوزه‌های سیاسی شوند این سوال را می‌پرسند که مگر کار شما ورزش نیست؟ پس چرا قصد دارید وارد سیاست شوید؟
اتفاقاً من پاسخ این سوال را دارم. من برای انجام کار سیاسی وارد شورای شهر نمی‌شوم. می‌خواهم در این شورا که به لحاظ ارائه امکانات و ایجاد فرصت‌های مناسب برای ارتقای ورزش شهر نهاد بسیار مهمی است از حق ورزشی‌ها دفاع کنم و تلاش کنم که استان البرز همانطور که تاکنون موفق بوده است از ان به بعد هم رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته باشد. من معتقدم که جوانان ما باید از لحاظ جسمی در سلامت کامل قرار بگیرند تا بتوانند خوب فکر کنند. در نتیجه ما شهری خواهیم داشت که مردمش سالم، شاد و امیدوار هستند.
شما از ورزش خسته شده‌اید که می‌خواهید وارد حوزه سیاست شوید؟
نه، واقعاً این طور نیست. 22 سال به صورت حرفه‌ای ورزش کردم و حالا باید وارد شورای شهر شوم تا بتوانم تلاش‌هایی در جهت سالم نگه داشتن جسم و جان جوانان و مردم شهرم داشته باشم.
در این باره با کسی مشورت کردید؟
با بزرگتر‌های خودم مشورت کردم. آنهایی که هر وقت خواستم تصمیمات بزرگی بگیریم با آنها در میان گذاشته‌ام. اتفاقا واکنش‌های خیلی خوبی دیدم.
آیا در این باره با هادی ساعی هم مشورت کرده‌اید؟
نه، با هادی ساعی حرف نزدم. اگر می‌دانستم که از عهده این مسئولیت برنمی‌آیم شک نکنید که اصلاً پایم را پیش نمی‌گذاشتم اما خیلی خوشبین و امیدوارم که بتوانم کاری برای مردم این شهر انجام بدهم.
رای می‌آورید؟
فکر می‌کنم بله. وارد شورای شهر می‌شوم. چون مردم کرج من را خوب می‌شناسند و می‌دانند که وقتی حرفی می‌زنم پایش می‌ایستم.

19 301


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 287847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۳۱
    6 0
    خب باوجود این همه ورزشکار در شورای شهر بهتر است اسمش را هم عوض کنند و شورای ورزشی شهر بگذارند .
  • ندوشن IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    2 0
    خداکند نیت خدمت به مردم باشد فرقی نمیکند سیاسی باشدیا اقتصادی و...
  • بدون نام IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    1 0
    خوبه واقعا!! شورای شهر شده محل تجمع کشتی گیرا و وزنه بردارها و تکواندو کارها!!!! دوست عزیز چرا ورزشی ها باید وارد عرصه مدیریتی بشوند؟! تحصیلاتشون میخوره؟ تخصص شو دارن؟ تجربش را دارن؟ شما خودت از مدیریت شهری چی میدونی؟ حتما سیاسیون هم باید وارد عرصه ورزشی بشن که البته شدن!! نمیشه هر کس جایی بره که باید بره!! دست بردارین از جاه طلبی تو رو خدا!! بذارید که یک نفر که علم و تخصصش را داره وارد شورا بشه!! چرا شما که بیشتر وقت زندگیت را روی تشک تکواندو گذشته بیایی شورای شهر بعد این همه آدم متخصص که سالها توی دانشگاه درسش را خوندن به کناری گذاشته بشن؟