۰ نفر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۷

فارس نوشت:

پلیس کانادا اعلام کرد دو نفر را دستگیر کرده که قصد داشتند حمله‌ای را با پشتیبانی القاعده علیه خط آهن مسافربری این کشور انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مقامات پلیس کانادا اعلام کردند دو مرد به نام‌های «چیهب اسقایر» 30 ساله و «رائد جاسر» 35 ساله را که در صدد از خط خارج کردن قطار مسافربری نیویورک-تورنتو بوده‌اند را دستگیر کرده‌اند.

پلیس سواره سلطنتی کانادا همچنین مدعی شده است توطئه فوق توسط عناصر القاعده در ایران حمایت می‌شده و در عین حال اعلام کرده است که هیچ نشانه‌ای مبنی بر دولتی بودن این طرح حمله وجود ندارد.

پلیس کانادا در ادامه بیانیه خود آورده است که این افراد توانایی و قصد انجام چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای را داشته‌اند اما هیچگونه تهدید قریب الوقوعی از ناحیه این افراد برای عموم مردم، کارکنان خط آهن، مسافران قطار یا زیرساخت‌های آن وجود ندارد.

یک رسانه کانادایی نیز در این زمینه اعلام کرد عملیات دستگیری این مظنونان با هماهنگی وزارت امنیت داخلی و پلیس فدرال آمریکا صورت گرفته است.

پلیس کانادا همچنین با اعلام اینکه دو فرد دستگیر شده شهروند کانادا نبوده‌اند تاکید کرد حکم پیگرد قانونی این افراد در تورنتو و مونترال صادر شده و مدت‌ها تحت تحقیب و نظارت بوده‌اند.

به گفته پلیس سواره سلطنتی کانادا افراد مذکور به عنوان بخشی از توطئه ادعا شده در منطقه تورونتو قطارها و خطوط راه آهن را تماشا می‌کردند.

همچنین اعلام شده است که تحقیقات درباره طرح فوق از آگوست 2012 آغاز شده است.

قرار است دو فرد دستگیر شده امروز سه شنبه در دادگاه برای بررسی قرار وثیقه حاضر شوند.

ادعای پلیس کانادا مبنی بر مرتبط بودن افراد فوق با عناصر القاعده در ایران در حالی مطرح می‌شود که ایران به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم همواره با حضور گروه‌های تروریستی در خاک خود مبارزه کرده است.

کانادا در حالی به حمایت عناصر القاعده در ایران از این مظنونان اشاره می‌کند که کشورهای غربی با حمایت از گروههای افراطی و القاعده در سوریه بر ناامنی در این کشور دامن زده‌اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =