وزیر امور خارجه کشورمان از کشورهای 1+5 در خلف وعده‌هایشان انتقاد کرد.

علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه سی‌و دومین نشست گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در تهران که صبح امروز(سه‌شنبه) برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پلس کانادا مدعی شده است دو نفر مرتبط با عناصر القاعده در ایران را به اتهام تلاش برای از خط خارج کردن قطار کانادا دستگیر کرده است، گفت: اگر چنین خبری که شما مطرح می‌کنید درست باشد خنده‌دارترین چیزی است که درسن 64 سالگی خود شنیده‌ام "القاعده ایران" از جعلیات جدید است و واقعا حرفی مضحک است. امیدوارم مسوولان کانادا کمی عقلانی فکر کنند و به شعور مردم و افکار عمومی دنیا توجه کنند.
صالحی با اشاره به سفر وزیر دفاع آمریکا به اراضی اشغالی گفت: آمریکا برای تامین منافع خود و فروش سلاح مشغول بازار گرمی است، با این حال ایران در طول سال‌های گذشته به ویژه 34 سال اخیر نشان داده است که همواره برای ثبات و صلح منطقه کوشش کرده است.
اهم اظهارات وزیر امورخارجه را به نقل از ایسنا بخوانید:
*فتنه در منطقه، مباحث شیعه و سنی، ایجاد طالبان و القاعده توسط چه کسانی ساخته و پرداخته شده است؟ این‌ها توسط مراکز امنیتی سازمان جاسوسی خودشان ساخته شده است. کتاب‌های زیادی در این باره در این کشورها نوشته شده است. انعقاد قرار داد تسلیحاتی ده میلیارد دلاری با برخی کشورها از جمله رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی؛ این اقدامات برای تامین منافع‌شان و فروش سلاح است.

*{ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وزیر خارجه انگلیس و آمریکا اظهارکرده‌اند که نسبت به تحریم‌های جدید علیه ایران نباید عجله کرد}:این‌ها همواره اعلام کرده‌اند که برای تعامل با ایران آمادگی‌ دارند ما هم گفته‌ایم که ایران همواره براساس اصول منطقی سیاست خارجی‌اش عمل کرده و آمادگی تعامل دارد اگر اظهار آمادگی آنها برای تعامل با ایران صادقانه باشد ما هم آمادگی داریم.
*متاسفانه با وجود توافقاتی که در آلماتی 2 صورت گرفته است هنوز این‌ها به وعده خود عمل نکرده‌اند. قرار بود خانم اشتون با آقای جلیلی تماس بگیرند و رایزنی خود با وزرای خارجه شش کشور را به اطلاع آقای جلیلی برساند اما تا الان این کار صورت نگرفته است. متاسفانه آنها هیچ‌وقت به وعده‌هایی که می‌دهند عمل نمی‌کنند.
*باید قدم‌های اعتمادساز و اطمیان‌سازبرداشته شود. آنها نمی‌توانند وعده دهند و بعد فراموش کنند. آنها فکر می‌کنند چون رسانه‌های گروهی را در اختیار دارند میِ‌توانند هرطور که می‌خواهند افکار عمومی را شکل دهند اما این اشتباه جدی است.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 288578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =