آشفتگی بازار خودرو این بار با هشدار وزیر صنعت، معدن و تجارت همراه شده است به طوریکه مهدی غضنفری اعلام کرد که صنعت خودرو در آستانه بحران قرار گرفته است.

اين روزها همگان در مورد خودرو و خودروسازان سخن مي گويند، مسائل مربوط به توليد و قيمت گذاري همچنان خبرساز است، اين درحالي است كه ناگفته پيداست اين صنعت در آستانه بحران قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مهدی غضنفری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در همین رابطه گفت: « وضعيت خودرو سازي به دليل مشكلات مختلف آنان بسيار بغرنج و پيچيده تر از سال قبل شده است. سال گذشته عمده شكايت آنان دو سه مورد بود: اينكه سازمان حمايت مصرف كننده و توليد كنندگان قيمت ها را پايين نگه داشته، بانك مركزي ارز نمي دهد و بانك ها تسهيلات كافي نداده اند. اما در چند ماه گذشته موضوع خودرو با اظهار نظرهاي متفاوت به يك بحران تبديل شده است. »
او در بخش دیگری از توضیحات خود در رابطه با بحران صنعت خودرو گفت: « وزارتخانه چندين بار مشكلات خودروسازي كشور را در دولت، مجلس، كميسيون هاي مختلف و شوراي پول و اعتبار مطرح كرده است. تعداد جلسات برگزار شده ده ها برابر سال هاي قبل بوده است. همچنين اينجانب چندين بار شخصا با آقاي رييس جمهوري در اين باره گفت و گو كرده ام و به ويژه اخيرا در مورد قرار گرفتن اين صنعت در آستانه بحران مطالبي را عرض كرده و درخواست مساعدت نموده ام. به نظرم ورود آقاي رييس جمهور مثل هميشه راهگشاست، به ويژه اينكه بعد از مصاحبه تلويزيوني ايشان و سوء برداشت از سخنانشان فشارهاي بيشتري به اين صنعت وارد شد. دولتي كه به اخذ تصميات بزرگ معروف است در اينجا هم بايد قاطعانه عمل كند. به علاوه من از همه نمايندگان محترم مجلس و اعضاي محترم شوراي رقابت درخواست مي كنم كه با توجه به مشكلات ناشي از تحريم ها كمك بيشتري در اين خصوص داشته باشند. »
 

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    80 5
    صنعت خودروسازی ایران همچون یک بچه لوس و ننر میماند که کلی نازش را کشیده اند و لی لی به لالاش گذاشته اند و الان که بر حسب شرایط خاص پیش امده می بایست بر روی پای خود بایستد ناتوان و عاجز است و مدام بر زمین می خورد غر می زند و گریه و زاری سر می دهد و این دست پخت همین دولت و دولت های پیشین است.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    11 59
    در شرایطی که طی 20 سال اخیر بهای همه چیز از 20 تا 100 برابر شده است نرخ خورو تولید داخل حدود 7 تا 9 برابر گردیده وبهمین دلیل کارخانه های بزرگ خودرو در حال تعطیل شدن هستند !؟ بهای پراید در سال 1372 دومیلیون و دویست هزار تومان بود . قیمت مرغ که امروز حداقل کیلوئی 5هزار تومان است آنروزها کیلوئی دویست و پنجاه تومان بود! یک واحد آپارتمان که آنروز 5میلیون تومان بود اکنون پانصد صد میلیون تومان خرید و فروش می شود. کارمندی که آنروز ماهی 30 هزارتومان می گرفت امروز در همان رتبه و در همان وزارتخانه (آموزش و پرورش)ماهیانه یک میلیون تومان حقوق می گیرد ! بنزین لیتری 700 تومان نیز 5 تومان بود.
    • بدون نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
      21 0
      پراید هم پراید 72 ! توی این 20 سال یراید اصلا تغببر ی کرده که قیمتش باید تغییر کند؟ خودروسازان باید هرسال مدل جدید و با کیفیت ارائه دهند نه اینکه سمند 10 سال به خورد ملت بدهند یا موتور ماشینها رو روی هم سوار کنند و هر سال مثلا یک خودروی جدید معرفی کنند!!! خداییش بین اینهمه مدل پراید تفاوت در چیست؟ یا همین رانای تازه وارد فرقی با 206 صندوق دار داره جز آرم اسب در جلو و کمی تغییر چراغها؟
    • بدون نام IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
      20 1
      به همین دلیل منطقی شما نمی دانم چطور فروش همین ماشین را تا پارسال به مبلغ 4 میلیون تومان به کشور همسایه عزیزمان توجیه کنم آن هم به صورت دم قسط قربونت برم کیفیت پراید 1372 کجا پراید 1392 کجا صنعت خودرو سازی 1372 جهان کجا حالا کجا مرغ به ماشین چه؟؟؟؟؟؟؟؟ اگر اینطور مقایسه کنیم آنموقع در سال 1372 کامپیوتر ای بی ام نزدیک چند صد هزار تومان بود که همان کامپیوتر الان چند صد ریال هم نمی ارزد. صنعت -تجارت با مرغ فرق دارد نتوانی پیشرفت کنی و به روز باشی کارت تمام است خودروی پراید حالا دیگر شاید خودرو نباشد
    • بدون نام IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      4 7
      خودروسازهاخوب کار نکرده و نمیکنند ولی نظر ایشون هم کاملا درسته
  • بدون نام US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    54 5
    همين ورود ها مكرر آقاي رييس جمهور است كه خودرو سازها را به اين روز انداخته است. خودروسازي يك صنعت است و قوانين فني و اقتصادي بايد بر آن حاكم باشد، نه دخالتهاي سياسي.
  • سهيل IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    72 3
    يعني مردم بايد هزينه ورشكست نشدن اين غول هاي خودرو سازي رو بدن ديگه !
  • مرتضی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    12 47
    باسلام خیلی ساده مانند دیگر صنایع قیمت گذاری باید دست شرکت باشد و دست مجلس واین سازمانها که در فکر نابودی این صنعت هستند قطع شود ، چرا حاضرند خوراک ارزان در اختیار پالایشگاه و پتروشیمی قرار دهند و این شرکتها محصول خود را با دلار 3000 تومان بفروشند و سرمست از این سود سرشار باشند و تازه دولت هم به فکر تعمین کسر بودجه خود از این شرکتها نیست و میخواهد از گوش مردم بکشد ، دستانی پشت پرده در فکر ورشکستگی و بی کاری کارگران مجموعه صنعت خودرو کشور هستند .
    • بدون نام IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
      16 1
      ما که حرفی نداریم قیمت ازاد باشه تعرفه هم 0 بشه! همه هم خوشحال میشن!
  • رضا IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    15 0
    چرا پتروشیمی ها محصولات خود را با ارز آزاد می فروشند چنانکه این محصولات حتی در داخل چندین برابر شده و باعت گرانی های زنجیره ای گردیده است وسودهای کلان نصیب پترو شیمی ها کرده وهیچ کس صدا یش در نمی آید حتی مجلس نیز با افزایش قیمت گاز مصرفی آنان مخالف است وسرمایه ملی مردم را به جیب عده ای خاص سرازیر میکنند؟
  • دلسوز IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    2 0
    آقای وزیر حامی خودروسازان : حرفهای آقای رییس جمهور روشن وساده بود. و جایی برای هیچ سوءبرداشتی نداشت. کاشکی شما این همه وقت و دلسوزیتان را خرج برنامه ریزی برای مایحتاج ضروری مردم میکردید!تا از اول فروردین 92 اجناس چند برابر نشوند.همین کنترل قیمت میوه تا شب عیدبود!اما خود و معاونینتان هر روز مطلبی بنفع خودروسازان منتشر میکنید وقت آزاد شما بین مردم سپری میشود یادر کارخانه خودروسازی؟ چرا نگران آنها هستید؟ شما که همه نوع از چین وارد میکنید! کامیون-اتوبوس-مینی بوس-ون-وانت-سواری.سمند وپراید هم به لیست اضافه کنید!