ایسنا نوشت:

 یک عضو ائتلاف اکثریت اصولگرایان در پاسخ به این پرسش که "آیا به نفع لاریجانی کناره‌گیری خواهد کرد یا نه؟" گفت: به انتخابات وارد نشده‌ام که به نفع کسی کنار بکشم.
منوچهر متکی در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور تبریز یادآور شد: شرایط کشور را جدی می‌دانم و به همین دلیلی بعد از یک و نیم سال تحقیق و بررسی از اوضاع کشور، از دو ماه قبل وارد عرصه شدم و مادامی که حس حمایت از مردم در انتخابات را داشته باشم، علی‌القاعده تا پایان در این عرصه خواهم بود. بنابراین نه تنها لاریجانی، بلکه هر اسم دیگری باشد، بنای کناره‌گیری به نفع هیچ‌کس را ندارم.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         "بعد از عزل من در سنگال به تعبیر برخی، اصطلاح سنگالیزاسیون وارد ادبیات سیاسی کشور شده است". عذر اخلاقی غیر شخصی دارم که مادامی که احمدی‌نژاد در پست ریاست جمهوری است، درباره این مساله پاسخی ندهم. اینکه با هلاری کلینتون دور یک میز نشستم یا نه بماند، هر وقت من و احمدی‌نژاد به عنوان یک شهروند عادی باشیم، همه‌چیز را بازگو خواهم کرد. ملاقات شب سفر و حوادث بعد از آن، حرفهای قابل توجهی دارد، ولی نمی‌خواهم در این خصوص در آستانه انتخابات اظهارنظر کنم.
·         تنش‌زایی در کشور پاسخ مثبتی نمی‌دهد. وقتی دو قوه با هم جدال می‌کنند، اولین اتفاق این است که اعتماد مردم نسبت به این جایگاه‌ها تضعیف می‌شود.
·          دولت خاتمی در شرایطی که مطالبات سیاسی مردم و بویژه جوانان و نخبگان که در پایان دولت هاشمی در حاشیه مانده بود، با شعار توسعه سیاسی وارد عرصه شد و به همین دلیل مورد اقبال عموم قرار گرفت. بزرگترین ضعف خاتمی و دولت اصلاحات نیز قرائت‌های متفاوت از دین و اسلام و ورود به عرصه‌هایی است که جزو وظایف دولت در قانون اساسی نبود. متاسفانه این قرائت‌های متفاوت از دین، مشکل و ضعف این دولت نیز هست.
·         خدمات هاشمي  در سازندگی قابل توجه بود بطوریکه، قریب به 50 میلیارد دلار ظرفیت‌سازی کرد. عدم مراقبت نسبت به بعضی از اعضای خانواده و جهت‌گیری‌های اقتصادی و مدل توسعه اقتصادی که با عدالت همراه نبود، ضعف آن دولت محسوب می‌شود.
·         {در ارزیابی خود از عملکرد هاشمی و خاتمی بعد از سال 88 } هرچند تعریف فتنه‌گر را مربوط به این آقایان نمی‌دانم، اما عملکرد جدی قابل دفاعی نیز ندارند
·          در تمام این سالها یک متر زمین دولتی و آپارتمان دولتی نگرفته‌ام، با اینکه معتقدم باید از کارهای اقتصادی دفاع کرد، با این حال یک ریال کار اقتصادی شخصی نکرده‌ام. در زندگی خانوادگی نیازهای خودمان را گسترده تعریف نکردیم که مجبور شویم دست خود را در برابر دیگران دراز کنیم. من وامدار هیچ‌کس نیستم و رودربایستی با هیچ‌کس ندارم.
·         هیچ رییس‌جمهوری پیدا نمی‌شود که همه موضوعات را بداند، چراکه امروز زمان تخصص‌ها و ریزتخصص‌هاست. استفاده از تخصص یک امر ضروری است و اینکه رییس‌جمهور کارشناس ارشد باشد، امکان ندارد و باید از متخصصان در هر رشته استفاده کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    30 5
    ای کاش توضیحی در مورد اعمال تغییر در چارت وزارت امور خارجه و وارد کردن همسرشون و دادن یک پست به ایشون هم توضیحاتی می دادند!!! گرفتن زمین دولتی و این حقوق اگر برای اکثریت جامعه کارمندان باشد و به عدالت انجام شود مشکلی ندارد اما حقوق بگیر کردن اطرافیان بدون توجه به نداشتن سابقه کافی اشکالات شرعی فراوانی دارد!!
  • بدون نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    29 4
    باز خدارو شکر نفرفته بوده گینه بیسائو! وگرنه میشد گینه بیسائوزاسیون، تو دهن خیلی نمیچرخید!
  • بدون نام IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    21 6
    چنین اصطلاحی را من تا حالا نشنیده ام. آقای متکی حرف هایی میزنید ها!!!!
  • بدون نام IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۶
    1 1
    به نظر من با شخصیت و با شعور ترین کاندیدا هست اما چون حزب و یا گروهی حمایتش نمیکنه بعید میدونم رای بیارن ... دانشجوی ارشد مهندسی سازه ولی اگر اقای احمد توکلی وارد بشن من حتما رای میدم وگرنه به ایشان رای میدهم
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
    2 4
    راجع به عزلشون نظر خاصی ندارم ... اما ظاهرا آدم با اخلاقی هستند.