ایسنا نوشت:

در حالی که بسیاری از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری احیا سازمان مدیریت و برنامه ریزی را از برنامه‌های خود اعلام می کنند، مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی معتقد است که تغییر نام یک سازمان چندان دشوار نیست و آن چه که اهمیت دارد استفاده از نیروهای متخصص و کارشناس در بدنه یک سازمان است.

محمد کردبچه  درباره احیاء سازمان مدیریت و برنامه یزی اظهار کرد: لزوما شکل گیری مجدد سازمان برنامه و بودجه و یا سازمان مدیریت و برنامه ریزی مشکلی را حل نمی کند.

وی در ادامه با بیان این که تغییر نام یک سازمان چندان دشوار نیست، ادامه داد:آن چه که اهمیت دارد استفاده از نیروهای متخصص و کارشناس در بدنه یک سازمان است.

مشاور معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی با بیان این که پس از انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برخی از کارشناسان این سازمان بازنشسته شدند و برخی خودشان از کار کناره گیری کردند، تصریح کرد: اگر بنا باشد این سازمان مجددا ایجاد شود، باید از نیروهای متخصص و کارآمد در بدنه آن استفاده شود تا این سازمان باز هم بتواند در اقتصاد کشور نقش ایفا کند.

 در سال 1327همزمان با تصویب برنامه هفت‌ساله عمرانی اول سازمان برنامه و بودجه با نام سازمان برنامه پایه‌گذاری شد که وظیفه نظارت و مراقبت در اجرای برنامه را به عهده داشت و تحت نظر یک شورای عالی یک هیات نظارت و یک مدیر عامل فعالیت می‌کرد.

این سازمان در تیرماه سال 1379 با سازمان امور اداری و استخدامی کشور ادغام و از این ادغام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تشکیل شد اما این سازمان نیز در سال 86 منحل شد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 289568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =