۰ نفر
۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۹

دو نفر از نمایندگان مجلس در رابطه با طرح هدفمند کردن یارانه ها در گفت‌وگو با خبرآنلاین توضیح می‌دهند.

 پویا دبیری مهر : لایحه هدفمند کردن یارانه های دولت که هفته گذشته در مجلس به رای گذاشته شد و با اکثریت آراء رد شد،دوباره به رای گذاشته خواهد شد.  نمایندگان مجلس تصمیم گرفته اند این لایحه را برای دومین بار بررسی کنند،باشد که نقطه مثبتی در آن ببینند و در نهایت در صحن علنی مجلس به تصویب برسانند.

 یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با "خبرآنلاین" در خصوص چرایی این تصمیم مجلس می گوید:"به دلیل اینکه برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در هنگام رای گیری در مجلس حضور نداشتند،نمایندگان مجلس تصمیم گرفته اند تا این لایحه را دوباره بررسی و به رای بگذارند.

 فخرالدین حیدری در خصوص زمان رای گیری مجدد گفت:"رای گیری مجدد این لایحه اوایل هفته آینده صورت می گیرد."

پیمان فروزش،نماینده مردم زاهدان و دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با تائید خبر رای گیری مجدد لایحه هدغمند کردن یارانه ها به "خبرآنلاین" گفت:حرف و حدیث هایی در خصوص اقدام مجلس در رد این لایحه مطرح شد که کمیسیون اقتصادی به این اتفاق نظر رسید که برای رد این شائبه در هفته آینده،دوباره این لایحه به رای گذاشته شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی با پیش بینی از وضعیت نهایی لایحه هدفمند کردن یارانه ها گفت:"بعید است که این لایحه برای دومین بار هم رای بیاورد،زیرا نواقص جدی در آن وجود دارد که دولت باید با رد این نواقص و اصلاح لایحه،دوباره آنرا به صحن علنی بیاورد.

 فروزش در پاسخ به این سوال که این آمد و شد لایحه در مجلس و تاخیری که ایجاد می شود بررسی و تصویب آنرا به سال 88 موکول خواهد کرد یا خیر،گفت:"به هرجهت این دولت است که باید لایحه را مطابق با قوانین و ساختار های اقتصادی کشور به مجلس ارئه دهد و مجلس نمی تواند لایحه ناقص را تصویب کند."

نماینده مردم زاهدان افزود:با فرض اینکه این لایحه در مجلس به صورت ناقص به تصویب برسد،شورای نگهبان آنرا رد خواهد کرد،پس توصیه ما به دولت اینست که نقایص لایحه را به صورت جدی رفع و رجوع کند.

حسن خسته بند،دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز گفته است:"رای گیری مجدد در خصوص کلیات لایحه هدفمند کردن یارانه ها به جلسه بعدی این کمیسیون در یکشنبه آینده موکول شد."

وی تاکید کرده است که وضعیت این لایحه در اولین جلسه کمیسیون اقتصادی در هفته آینده و پس از ارائه یک گزارش و جمع بندی از سوی رئیس کمیسیون روشن خواهد شد.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =