سید حسن موسوی چلک

هفته معلم فرصت مناسبی است تا یادی بکنیم از کسانی که در نشر علم تلاش کردند و می کنند.در این میان از دو انسان بزرگ در این هفته بیش از دیگران یاد می شود.استاد شهید دکتر مرتضی مطهری و معلم شهید دکترعلی شریعتی. در این فکر بودم که چه بنویسم که شایسته قلم باشد.قلمی که خداوند در قرآن به آن سوگند یادکرده است یاد متن دکتر شریعتی افتادم. لذا ترجیح دادم بدون هیچ کم وکاستی آن مطلب شیوای ایشان را با عنوان «قلم، توتم من است» را بنویسم تا هم یادی کرده باشم از ایشان و هم ارزش قلم را به خودم یادآور شوم.
«قلم توتم، من است.توتم ماست.به قلم سوگند.به رشحه خون سیاهی که از حلقومش می چکد سوگند.به رشحه خونی که از زبانش می تراود سوگند.به ضجه های دردی که از سینه اش بر می آید سوگند.توتم مقدسم را نمی فروشم،نمی کشم،گوشت و خونش را نمی خورم، به دست زورش تسلیم نمی کنم، به کیسه زرش نمی بخشم،به سر انگشت تزویرش نمی سپارم،دستم را قلم می کنم و قلم را از دستم نمی گذارم، چشم هایم را کور می کنم، گوش هایم را کر می کنم، پاهایم را می شکنم، انگشتان را بند بند می برم، سینه ام را می شکافم، قلبم را می کشم،حتی زبان را می برم و لبم را می دوزم، اما قلمم را به بیگانه نمی دهم.قلم توتم من است.امانت روح القدس من است. ودیعه مریم پاک من است.صلیب مقدس من است.بگذار بر قامت بلند و راستین قلمم به صلیبم کشند، به چهار میخم کوبند، تا او که استوانه حیاتم بوده است، صلیب مرگم شود،شاهد رسالتم گردد، گواه شهادتم باشد، تا خدا ببیند که به نامجویی بر قلمم بالا نرفته ام، تا خلق بداند که به کامجویی بر سفره گوشت حرام توتمم ننشسته ام، تا زور بداند، زر بداند، و تزویر بداند که امانت خدا را، فرعونیان نمی توانند از من گرفت،ودیعه عشق را قارونیان نمی توانند از من خرید و یادگار رسالتم را بلعمیان نمی توانند از من ربود.قلم زبان خداست، قلم امانت آدم است، قلم ودیعه عشق است،هر کسی را توتمی است و قلم توتم من است و قلم توتم ماست».
یادش گرامی باد.
سید حسن موسوی چلک
مددکار اجتماعی
 

www.mousavichalak.ir

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    1 15
    دكتر شريعتي به گواه خانواده شون شهيد نشدند
  • احمد US ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
    0 21
    معلم شهید شما که در شهادتش نیز شک و شبهه فراوان است جسارت های بی سابقه و و قیحانه ای علیه علمای شیعه دارد .یادتان که نرفته که "من گاندی آتش پرست را از مجلسی مسلمان تر میدانم" و سخنان سخیف و بی مایه دیگر .کاش از آنها هم میگفتید...
    • بی نام A1 ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
      2 0
      احمد آقا در باره دکتر شریعتی بیشتر مطالعه کن معلومه که هنوز با او آشنائی نداری!
  • بی نام A1 ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۰
    1 0
    اگر به اسلام و مسلمانی شریعتی شک دارید , فریادهایش و قلمش را در بیان فضایل علی (ع) و فاطمه(س)و حسین ابن علی (ع) و زینب (س) و مکتب عاشورا (خون و پیام) بخاطر آورید .
  • رضا IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    سلام چند وقتي است خبرآنلاين از مطالب ارزنده آقاي موسوي چلك استفاده نمي كند.افراد كارشناس را در سايت داشته باشيد استفاده كنندگان بهتر بهره مي برند.موفق باشيد