ایسنا نوشت:

یک منبع دیپلماتیک بلندپایه اعلام کرد، اخضر الابراهیمی استعفای خود را به طور شفاهی تقدیم کرده و هنوز هیچ جایگزینی برای وی تعیین نشده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری کویت (کونا)، یک منبع دیپلماتیک بلندپایه در سازمان ملل اعلام کرد که اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه استعفای خود را شفاهی تقدیم کرده است اما هنوز مشخص نیست که وی چه زمانی استعفای رسمی‌اش را ارائه می‌دهد. وی افزود: هنوز هیچ شخصی برای جایگزینی سمت وی تعیین نشده است.

این منبع دیپلماتیک در ادامه افزود: ما هر روز و هر هفته اعلام می‌کردیم که الابراهیمی فردا استعفا خواهد داد و بیش از این تحمل نمی‌کند اما در حال حاضر به نظر می‌رسد که وی طی ماه جاری میلادی استعفایش را تقدیم می‌کند.

اخیرا نیز منابع دیپلماتیک اعلام کردند: الابراهیمی در آستانه تقدیم استعفایش به خاطر ناکامی در حل و فصل بحران سوریه و متحد کردن جامعه جهانی در خصوص سوریه است.

یکی از معاونان الابراهیمی نیز اعلام کرده بود که وی قصد ترک فوری سمتش را ندارد اما به استعفا به عنوان راهی برای گشوده شدن افق حل و فصل بحران سیاسی سوریه می‌اندیشد.

منبع دیپلماتیک مذکور که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد: به عقیده من موضع سازمان ملل در خصوص سوریه به خاطر اعزام نماینده‌های سیاسی و استعفای آنها یکی پس از دیگری خجالت‌آور است.

بنا به گفته این منبع چین و روسیه در تعیین جایگزین سازمان ملل به سوریه و نه فرستاده مشترک به جای الابراهیمی تمایل دارند.

از سوی دیگر، یک منبع آگاه به روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: اتحادیه عرب در حال حاضر در حال بررسی سه سناریو برای تعامل با مساله استعفای الابراهیمی است.

پیشتر اخباری مبنی بر استعفای الابراهیمی از سمتش به عنوان نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه منتشر شده بود اما الابراهیمی با اعلام اینکه استعفا نداده تاکید کرد: هر روز صبح که از خواب برمی‌خیزم به خود می‌گویم بهتر است استعفا دهم و شاید روزی دست به این کار بزنم.

در همین حال خبرگزاری فارس نوشت: منابع دیپلماتیک عربی به شبکه تلویزیونی المستقبل لبنان گفتند: اخضر ابراهیمی هفته آینده استعفای خود را تقدیم بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد خواهد کرد.

این منابع افزودند: رویکردی برای جایگزین کردن بیل کلینتون رئیس جمهوری اسبق آمریکا به جای اخضر ابراهیمی برای اهتمام ورزیدن به موضوع سوریه وجود دارد.

این منابع گفتند: ابراهیمی تمایل دارد که در پست خود به عنوان مشاور دبیرکل سازمان ملل باقی بماند.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۴
    2 0
    کلینتون صد درصد طرف اسراییل و آمریکاست اون اصلا نمیتونه منجی بی طرفی باشه تو اوضاع سوریه