دبیرشورای نگهبان گفت: شاهد نوعی «خودشیفتگی» در برخی افراد هستیم که خود را برای ورود به هر صحنه‌ای اصلح می‌دانند.<BR>

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، سخنگوی شورای نگهبان با تأكيد بر شرايط روشن داوطلبان رياست‌جمهوري در اصل 115 قانون اساسي گفت: فردي كه بر خلاف مصالح ملي، با دشمنان اين ملت و نظام و كساني كه به صراحت مي‌گويند نظام اسلامي را قبول ندارند، ملاقات مي‌كند، بايد خودش ببيند آيا واجد شرط «رجل مذهبي و سياسي» هست؟!
عباسعلی كدخدايي در همايش مسئولان دفاتر و هيئت‌هاي نظارت بر انتخابات گفت: از مهم ترين شرايط رياست‌جمهوري كه شوراي نگهبان بايد آن را احراز كند «تقوا» است. وقتي فردي تبليغات زودهنگام و غير قانوني و شعارهاي خلاف واقع مي دهد، علناً نشان مي‌دهد كه واجد اين شرط نيست.

سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار اخير اعضاي شوراي نگهبان، ناظران و مسئولان برگزاري انتخابات گفت: حضور پر شور مردم در انتخابات، براي نظام اسلامي مصونيت ايجاد مي‌كند.

كدخدايي ضمن مقايسه اجمالي نظام انتخاباتي در ايران و كشورهاي مدعي ليبرال دموكراسي گفت: مردم با حضور فراگير در انتخابات و ثبت نصاب‌هاي قابل توجه در ميزان مشاركت، اعتماد خود را به نظام نشان مي‌دهند.

وي افزود: به يقين مي‌توانيم بگوئيم نمره اول در ميزان مشاركت انتخاباتي را در جهان داريم و در هيچ كشوري مردم بدين صورت پاي صندوق هاي رأي حاضر نمي‌شوند.

عضو هيأت مركزي نظارت بر يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با تأكيد بر اينكه افراد بايد شرايط خود را با ملاحظه اين ميزان از رشد ملت ايران، بسنجند و ببينند آيا مي‌توانند داوطلب رياست جمهوري در چنين كشوري باشند، گفت: حضور انتخاباتي در ايران از هر جهت بايد بر اساس تكليف الهي باشد. همان‌طور كه مردم با ملاحظه تكليف الهي در پاي صندوق‌هاي رأي حاضر مي‌شوند، افراد نيز بايد با انگيزه الهي، داوطلب حضور در رقابت‌هاي انتخاباتي بشوند. زيرا اگر براي رضاي الهي در اين راه وارد شوند، ديگر مسائل و مشكلات هم مرتفع خواهد شد.

كدخدايي با تأكيد بر شرايط روشن داوطلبان رياست‌جمهوري در اصل 115 قانون اساسي گفت: فردي كه بر خلاف مصالح ملي، با دشمنان اين ملت و نظام و كساني كه به صراحت مي‌گويند نظام اسلامي را قبول ندارند، ملاقات مي‌كند، بايد خودش ببيند آيا واجد شرط «رجل مذهبي و سياسي» هست؟!

سخنگوي شوراي نگهبان گفت: كساني كه شعارهاي غير واقع يا حتي مغاير با شئونات اسلامي مي‌دهند، آيا مي‌توانند واجد شرط تقوا و مروج مذهب رسمي كشور باشند؟!

وي گفت: برخي شعارها شايد براي جذب چند رأي، مناسب به نظر برسد اما بايد ديد اين شعارها اصلاً‌ قابليت اجرا دارد! چرا نظام اسلامي بايد هزينه آن را بپردازد. ‌اگر فردي شعارها و برنامه‌هاي غير قابل اجرا مي‌دهد تا نظر چند نفر را به خود جلب كند، نشان مي‌دهد كه اساساً «مدير و مدبر» نيست و بنابراين بايد خودش هزينه آن را بپردازد.

كدخدايي، با تأكيد بر لزوم داشتن برنامه براي همه ابعاد زندگي گفت: وقتي فردي براي يك سفر عادي برنامه‌ريزي مي‌كند اما براي اداره كشور هيچ برنامه‌اي ندارد، طبيعي است كه واجد شرايط براي احراز صلاحيت نخواهد بود. زيرا نمي‌توان سرنوشت كشور را به او سپرد.

وي افزود: برخلاف اوائل انقلاب كه افراد با نوعي «خودبازدارندگي» از ورود به عرصه پرهيز مي كردند، امروز شاهد نوعي «خودشيفتگي» در برخي افراد هستيم كه خود را براي ورود به هر صحنه‌اي اصلح مي‌دانند و پيش از آنكه ثبت نام كنند و صلاحيت آنها احراز شود، به تبليغات زودهنگام و طرح شعارهاي غير واقع مي‌پردازند.

سخنگوي شوراي نگهبان با اشاره به برخي از ضعف هاي قانون انتخابات گفت: به ويژه در بحث تبليغات، قانون انتخابات ضعف‌هايي دارد در حالي كه امروزه با ابزارها و امكانات تبليغاتي جديد مواجه هستيم.

كدخدايي با تأكيد بر رعايت قانون در امر بررسي صلاحيت‌ها و نظارت بر انتخابات گفت: با وجود ضعف‌هايي كه قانون انتخابات دارد، شوراي نگهبان تمام سعي خود را براي انجام وظايف به كار خواهد بست.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =