تسنیم نوشت:

سایت رسمی ریاست جمهوری متن سخنان تبلیغاتی رییس‌جمهور درباره مشایی را منتشر کرد.
سایت president.ir که سایت رسمی ریاست‌جمهوری محسوب می‌شود و به انتشار اخبار رسمی دولت می‌پردازد، سخنان احمدی‌نژاد در هنگام ثبت‌نام مشایی را روی خروجی خود قرار داد.
این اقدام سایت رسمی ریاست‌جمهوری ایران در حالی صورت می‌گیرد که بنا به گفته خود احمدی‌نژاد، وی دیروز را مرخصی گرفته بود تا به زعم خود بتواند خارج از کسوت ریاست‌جمهوری، همراه با مشایی به وزارت کشور رفته و درباره او سخنرانی کند.
احمدی‌نژاد در سخنرانی دیروز خود بارها به تمجید از شخصیت مشایی پرداخت و تاکید کرد که "مشایی یعنی احمدی‌نژاد و احمدی‌نژاد یعنی مشایی".
احمدی‌نژاد در پاسخ به اعتراض خبرنگاران که معتقد بودند این اقدام او غیرقانونی است، پاسخ داد: من امروز را مرخصی گرفته‌ام.
این اقدام رییس‌جمهور با موجی از واکنش اعتراض‌آمیز سیاسیون و نمایندگان مجلس مواجه شد. در صریح‌ترین این واکنش‌ها کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با تسنیم، صراحتا اقدام دیروز احمدی‌نژاد را "مجرمانه" خواند و گفت که شورای نگهبان گزارش این تخلف رییس‌جمهور را به قوه قضائیه فرستاده است.
بعد از این سخنان کدخدایی، محسنی اژه‌ای دادستان کل کشور گفت: پرونده تخلف احمدی‌نژاد احتمالاً به دادستانی تهران ارجاع شده است.
احمد توکلی نماینده مردم تهران نیز رفتار احمدی‌نژاد را خیانت توصیف کرد و گفت که احمدی‌نژاد شبیه پادشاهان مستبد رفتار کرد که برای حفظ قدرت خود جانشین تعیین می‌کنند.
واکنش‌ها در مجلس اما به همین مورد محدود نشد و تذکرات پی‌درپی نمایندگان، رییس مجلس را وادار کرد تا بارها دستور عادی جلسه را قطع و تریبون را به نمایندگان معترض واگذار کند.
مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در همین زمینه معتقد است: از نگاه قانون مدیریت خدمات کشوری اگر یک مستخدم نیاز به مرخصی داشته باشد باید از مقام مافوق خود مجوز بگیرد و با توجه به اینکه اگر رئیس جمهور بخواهد استعفا دهد، باید آن را تقدیم رهبر معظم انقلاب کند، اگر مرخصی هم نیاز داشته باشد باید از مقام معظم رهبری امضای آن را اخذ کند.
وی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، این اقدام سایت رسمی ریاست‌جمهوری در انتشار سخنان احمدی‌نژاد را اقدامی مجرمانه می‌داند که باید به شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کارکنان دولت ارسال شود و می‌گوید: با وجود اینکه رئیس جمهور مدعی است که روز گذشته در مرخصی بوده اما تمامی اخبار مربوط به ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی و سخنرانی وی و رئیس جمهور در پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری قرار دارد که کاملا مجرمانه است و طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری، دادستانی باید این جرایم را به شعب بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کارکنان دولت ارسال کند.
دواتگری تاکید می‌کند که طرح موضوع مرخصی گرفتن برای حضور در کنار مشایی در وزارت کشور، فریب افکار عمومی است.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام TR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۲
    اگر جرم است پس رییس جمهوری هم که یک دور کاندیدا بوذه و برای دور دوم پیاپی شرکت می کند اگر تبلیغی در زمان مرخصی برای خود بنماید هم مرتکب جرم است, چون فرقی نمی کند برای خودش یا شخص دیگری تبلیغ نماید. بنابراین آقایان خاتمی و رفسنجانی هم موقعی که برای دور دوم پیاپی خود در زمان تصدی ریاست جمهوری تبلیغ نموده اند مرتکب جرم شده اند. با این ایرادهای بنی اسرائیلی محبوبیت رییس جمهور زحمتکش و محبوب مردم روزافزون میشود. پس ادامه دهید!
  • عبدالله هادی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    9 0
    ب) و اما پاسخ به آقا یا خانم " بدون نام " : کدام زحمت ؟ کدام محبوبیت ؟ کار احمدی نژاد به ویژه در یکی دو سال اخیر مثل کار سیاستمداران امریکایی و سربازان امریکایی در عراق و افغانستان بوده است برای بچه های افغانی و عراقی عروسک و اسباب بازی و برای زنان و دختران در فقر زیورآلات و ... می آوردند و از آنطرف جنگ قومیتها و کشتار و ترور و بی خانمانی و دور شدن از ملیت واقعی و دین و مذهب را تحمیل میکردند. 455000 ریال = دنیایی از گرانی و نابسامانی و مشکلات و تورم و افسردگی و طلاق و ناامنی و ظلم به ولایت و بداخلاقی و تفرقه و ... !