تسنیم نوشت:

سخنگوی کمیسیون تلفیق در واکنش به اظهارات مقامات دولتی با اشاره به اینکه دولت می‌خواست با افزایش 300درصدی قیمت سوخت یارانه را دوبرابر کند، گفت: مجلس افزایش قیمت سوخت را به یک‌دهم نظر دولت کاهش داد.

جعفر قادری در رابطه با مصوبه مجلس که درآمد هدفمندسازی یارانه‌ها را در سال جاری 50 هزار میلیارد تومان تصویب کرده و این مسئله انتقاد دولت را در پی داشته است، اظهار داشت: در لایحه پیشنهادی دولت بحث افزایش 300 تا 350درصدی قیمت سوخت مطرح شده بود که کمیسیون با مخالفت این درصد را به یک‌دهم کاهش و رقم پیشنهادی را به 37 درصد رساند.
وی افزود: افزایش 37درصدی قیمت سوخت بسیار ناچیز بوده با ارسال مصوبه مجلس به دولت با تعیین سقف‌ها این تصمیمات اجرایی خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به اینکه نمایندگان در روند بررسی لایحه دولت به‌هیچ عنوان خواستار افزایش رقم یارانه پرداختی به مردم نیستند، افزود: به همین دلیل پیشنهاد دولت در 2 برابر کردن مبالغ پرداختی به مردم مورد مخالفت و همان ارقام سال گذشته مورد تصویب قرار گرفت.
مجلس در روند بررسی لایحه بودجه سال 92 درآمد 50 هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرد که بر این اساس 38 هزار و 800 میلیارد تومان به‌صورت ماهانه و متوازن از محل اصلاح قیمت‌ها و 11 هزار و 200 میلیارد تومان نیز از محل یارانه نان و برق حاصل خواهد شد.
دولت در لایحه بودجه سال 1392 پیش‌بینی کرده بود که از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و همچنین آزادسازی حامل‌های انرژی حدود 120 هزار میلیارد تومان درآمد کسب کند که کمیسیون تلفیق به این دلیل که از افزایش سه‌برابری قیمت‌ها جلوگیری کند، این مبلغ را به 50 هزار میلیارد تومان کاهش داد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    4 0
    با این شرایط 1درصد هم زیاده چه برسه به 30 درصد . چرا دولت و مجلس همواره از مردم مایه می گذارند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    4 1
    گیریم نظر دولت افزایش قیمت بود ولی افزایش یارانه هم داشت ولی شما افزایش قیمت بدون افزایش یارانه ها را دار ید یعنی تورم بدون یاری به مردم بهتر است این را بگویید آقای نماینده