هفته نامه متن نوشت:

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد پدیده زیر میزی پزشکان نوشت:در حوزه سلامت دچار چالش‌های زیادی هستیم. کمبود دارو، گرانی دارو و تجهیزات پزشکی و نیز موضوع پرداخت‌های غیر متعارف توسط بیماران که به درخواست عده بسیار کمی از پزشکان اتفاق می‌افتد، از جمله این چالش‌ها هستند. مسائل فوق باعث شده مشکلات بیماران و مردم جامعه افزایش یابد. براساس قانون برنامه چهارم و پنجم قرار بود سهم پرداختی مردم در حوزه بهداشت و درمان به زیر 30 درصد کاهش یابد که متاسفانه در حال حاضر سهم پرداختی از سوی مردم به 70 درصد رسیده که به پرداخت‌های غیر‌متعارف دامن می‌زند. واقعی شدن تعرفه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در قانون بود که متاسفانه هنوز تا رسیدن به آن فاصله زیادی داریم و اکنون تعرفه‌های پزشکی واقعی نیستند. در حال حاضر که دو ماه از سال جدید می‌گذرد، هنوز تعرفه‌های جدید اعلام نشده. بیشتر از این مسائل توسط دولت دامن زده می‌شود. پرداخت‌های بیمه‌ای از دیگر مشکلات حوزه پزشکی است، به طوری که در حال حاضر پرداخت‌های بیمه‌ای به بیمارستان‌ها با تاخیر 8 تا 10 ماهه صورت می‌گیرد که باعث افزایش مشکلات در این عرصه می‌شود. پرداخت‌های غیر‌متعارف (زیر‌میزی) از نظر شرعی و قانونی اشکال دارد، برخی از مراجع این نوع پرداخت‌ها را حرام کرده‌اند و از نظر قانونی نیز دارای اشکالاتی بوده و براساس قانون باید با متخلفان برخورد شود. بیشترین تخلف در عرصه جراحی، به ویژه جراحان مغز و اعصاب، قلب و عروق، ارتوپدی و گوش و حلق و بینی مشاهده می‌شود که یک تا دو درصد این گروه، زیر‌میزی دریافت می‌کنند. این موضوع را نمی‌توان به کل جامعه پزشکی تسری داد، چراکه پزشکان عمومی که 70 درصد جامعه پزشکی را شامل می‌شوند و نیز گروه‌های اطفال و داخلی در این عرصه تخلفی ندارند.

45301

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    84 4
    تو این مملکت کی زیر میزی نمیگیره؟ شما اونو به ما نیشان بده!
    • داووود IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      22 9
      این از زشتی و غلط بودن کار کم نمی کنه... باید در همۀ جهات سطح نظارت و بازرسی رو بالا برد... در راستای متن خبر، نظر بده عزیز
    • محمد IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      1 4
      عموجان : لقمان را گفتند ادب از که آموختی، گفت از بی ادبان. هر آنچه از ایشان در نظرم ناپسند آمد، از فعل آن پرهیز کردم.
  • بدون نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    67 14
    تعداد کمی نه ، تعداد زیاد .همه متخصصین زنان زیر میزی می گیرند
    • بدون نام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      14 1
      همه نه! هستند برخی که نمیگیرند و هستند برخی که نرخ زیر میزیشون از 5 سال به این طرف ثابته! ولی دومی از اولی خیلی بهتره و مجربتره
    • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
      0 2
      هزاران مثبت
  • بدون نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    46 17
    آقای دکتر شهریاری، با احترام: من سال قبل به اجبار در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان (حوزه انتخابیه حضرتعالی) بعنوان عضو هیات علمی ضریب کا در گروه جراحی عمومی خدمت نموده ام. متاسفانه مسوولین دانشگاه مذکور از پرداخت حقوق هیات علمی و حق مسکن و محرومیت از مطب من و .... خودداری میکنند که موضوع حتی به اطلاع شما نیز رسیده است. در تمام عمرم نیز زیرمیزی نگرفته ام. با شرایط موجود به من حق میدهید که حق خود را از بیمارانم مطالبه کنم، یعنی بقول شما زیرمیزی بگیرم. آیا شما خود درستکارید که از بقیه طلب درستکاری میکنید!؟
    • بدون نام MY ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      32 9
      چون حق شما را نمی دهند باید از بیماراتون بگیرید /آخه این توجیه که شما دارید..............
    • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
      12 0
      من از بیمارام نمیگیرم و سعی میکنم طبق اصول اخلاقی زندگی کنم. بخاطر همین وضع مالی نامساعدی دارم. ولی صورت مساله رو پاک نکنید. تکلیف دستمزد من چی میشه؟ شما میفرمایید بخاطر اهمال کاری مسوولین بی مسوولیت کشورمون، پزشکان مجانی کار کنند؟ تکلیف مخارجشون چی میشه؟ انصاف اگه دوطرفه باشه خوبه!
  • علیرضا طبیجی IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    33 26
    بله با این نظر شما که پزشکان عمومی زیرمیزی نمی گیرند یا تعدادی کمی هستند موافقم.اما به جرات میتوان گفت از هر 10 پزشک متخصص 9 نفر آنها زیرمیزی می گیرند. خود من با 6 دکتر زنان و زایمان صحبت کردم همه آنها زیرمیزی می خواستند که خدا پدر یکیشان را بیامرزد که 300 هزار تومان گرفت.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    53 6
    کلیه پزشکان مخصوصا جراحان زیرمیزی بگیرند مگر خلافش ثابت شود
  • خسرو IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    49 9
    پدر دوست من برای جراحی قلب باز اواخر پارسال 35 میلیون ناقابل هزینه کرد که 22 میلیون آن در یک پاکت تقدیم جراح مربوطه در حضور بنده گردید. در صورت لزوم مشخصاتت پزشک و بیمارستان هم ارایه میگردد. بیچاره رفیقم الان داره تا 9 شب یه سره کار میکنه تا قسط بده!!! 11 کیلو کم کرده تو 1.5 ماه
  • بدون نام IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    57 2
    امیدوارم روزی برسه تا تمام کسانیکه بابت جان مردم نامشروع ثروتمند میشوند و مالیات نمیدهند مجازات بشن
  • منتقد IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    28 29
    آقای محترم،پزشکی که تخصصش مورد نیاز جدی باشه زیر میزی میگیره نه پزشک عمومی!! کی شمارو گذاشته رئیس کمیسیون آخه!!؟
  • ک.ع IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    61 6
    من قبلا هم یکبار راجع به این قضیه مطرح شده کامنت گذاشتم. دایی بنده جراح چشمپزشکه که با توجه به ادعای پسرش ماهیانه متوسط 200 میلیون درآمد داره که حدود 70% این مبلغ جایی ثبت نمیشه!!!!!! یعنی مستقیم از دست بیمار دریافت میکنه!؟!؟؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟ مالیات هم که!!!!!!ههههههههه!!!!!! خدا وکیلی نمیدونین بچه هاش چه زندگی میکنن!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      16 12
      همه اينجوري نيستند تازه اين همه بيمارستان دولتي هست چرا اونجا نمي رن؟
  • بدون نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    55 13
    بی انصاف ترین قشر جامعه پزشکی ایران جراحان هستند!!! بری بگی سلام در پاسخت میگن:1-کی شما رو معرفی کرده!!!! 2-اینقد بریز به حساب تا بعد ببینم چی میگی!؟!؟!؟ دیدم که میگما!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      9 8
      اگه نگيرن ميگين دكترش خوب نبود هيچ ارزوني بي علت نيست نميگين خدائيش؟
  • آشپز IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    47 6
    نسبت زیرمیزی و پزشکان مثل نسبت پیتزا و پنیر میمونه!؟!؟!؟! اصن بدون هم معنی ندارن!!!!!
  • اسماعیل IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    38 23
    یکی از تفریحات سالم مردم ایران اینست که بمحض خروج از مطب پزشک شروع به محاسبه درآمد روزانه او کرده و در پایان الفاظی بکار میبرند که چون اینجا خانوتده نشسته از بیان آن معزورم!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    46 12
    زیر میز و روی میز ندارد!! حوزه سلامت کشور بیمار است!!!!!!
  • امیر IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    18 19
    جابه که متخصص زنان و زایمان زیرمیزی می گیرد و فاکتور هم می دهد برای بیمه تکمیلی و اسمش هم می گذارد اورژانسی!!!!!
  • دانشجو IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    38 7
    باور نمیشه، یعنی پزشکان هم زیرمیزی میگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!! من یه حساب دیگه روی یه اقشار تحصیلکرده جامعه بازکرده بودم؟ پس یعنی من اشتباه فکر میکردم.
  • بدون نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    16 22
    اگر در کشوری معلمین ، پزشکان و نیروهای نظامی و انتظامی به نحو مناسب و عادلانه ای تامین نباشند . ستون های فرهنگ و سلامت و امنیت آن کشور به طرز فجیی متزلزل خواهد بود. سیاست های کلان باید فکر این نیاز های اساسی هر کشوری رو پیس بینی کنه انتظار با وجدان بودن اقشار مختلف از طرف دولت خیلی ساده لوحانه است...
    • بدون نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
      31 6
      این پزشکان متخصصی که گفته می شود زیر میزی می گیرند کاملا به لحاظ مالی تامینند. زیرمیزی گرفتنشان صرفا از سر طمع است نه از سر نیاز.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    32 3
    برای سزارین تعرفه بیمه اش 60 هزار تومانه که درصدی از ان انهم بعد از 6 ماه پرداخت میشه اونوقت این درسته شما تعرفه ات رو درست کن به قاعده و به موقع پرداخت کن بعد زیاده خواه رو از طبابت محروم کن چرا به مردم درست اطلاعات نمی دهید و کوتاهی های خودتان رو نمی گویید فقط می خواهید با این حرفا از خودتون رفع مسولیت کرده و مردم رو به پزشکان بد بین کنین
  • پونی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    17 0
    یک تا دو درصد؟ نه بابا حد اکثر یک تا دو در هزار !
  • شهروند عادل IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    25 31
    شما هم اگهاستعداد و پشتکاردارید برید پزشکی بخونید کسی که جلوتونو نگرفته. ویزیت متخصص تو امریکا و اروپا و همین کشور امارات 200 دلاره ولی تو ایران 6-7 دلاره.واقعا پزشکای ما دارن بیگاری میکنن.شما الان یه شب برید رستوران البرز شام بخورید 200-300 هزار تومن پیاده میشید اونوقت یه متخصص زنان 500 هزار بگیره بابت یه سزارین داد همه درمیاد در حالیکه اگه مشکلی پیش بیاد باید 300 میلیون تومان بابت مادر و نوزاد دیه پرداخت کنه. خواهش میکنم منصف باشید.
    • بدون نام IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      32 12
      200 دلار برای ویزیت متخصص توی هر کجای کره زمین کاملا غیر عقلانی هست. شما به طور قطع دارید اشتباه می کنید!!!!! بعدشم شما مثل اینکه از مرفهین بی درد شمال شهر هستین که تشریف میبرید شام 300 هزار تومانی میل می کنید! من 8 سال توی یک از بهترین دانشگاهای دولتی تهران در رشته فنی تحصیل کردم و الان حقوقم زیر یک میلیون تومان هست. یعنی احتملا با حقوق یک ماهم می توانم دو سه بار از این شام هایی که می فرمایید بخورم!!!! بد نیست یک سری به جنوب شهر بزنی تا بفهمی که مردم با چه سختی دارن زندگی می کنند آقای شهروند عادل!!!!!! در ضمن مگه سطح درآمد مردم ایران و امارات یکی هست که نرخ ویزیتشون را با هم مقایسه می کنی!!! حالت خوبه واقعا؟؟!!
    • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      28 7
      اولا مردم ایران هم مثل شما به ریال درآمد دارند. شما اگه خیلی علاقه دارید تشریف ببرید اروپا و آمریکا تا ببینید که اونها هم اگه به دلار درآمد دارند به دلار هم خرج میکنند آقای دکتر. بعدشم والا این رستوران البرز که میگی خیلیها نمیرن. شما سوگند پزشکی رو دوباره از اول بخون شاید یادت بیاد تو این مملکت خیلیا به نون شب محتاجن نه به شام اعیونی رستوران البرز.
    • بدون نام IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
      29 8
      فقط پزشکا استعداد و پشتکار داشت ؟ اینهمه اعضای هیات علمی ،محقق، مهندس، دکترا ... درس نخوانده اند؟ در همه جای دنیا اینقدر فاصله درآمد بین پزشکان و سایر طبقات اجتماعی است؟اگر یک مهندس محاسب یا ناظر ساختمان اشتباه کند جان چند خانوار به خطر می افتد ؟ مردم تو این شرایط سخت باید از غذا و لباس خود و خانواده شون بزنن و از این و اون قرض کنند تا اینها این لقمه حرام رو ببرند سر سفره شون درحالیکه اکثرا تا خرخره تامین هستند. اگر حرف شما درست است چرا هنوز پزشکان شریفی هستند که زیرمیزی نمیگیرند و این کار را حرام میدانند؟
    • روزبه US ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
      6 2
      آقای محترم شما خواننده ها رو چی فرض کردید// بنده مدت مدیدی هم در اروپای شمالی و هم در آمریکا بوده ام اما چنین مبالغی که ادعا میکنید اصلا نیست // عوامفریبی هم حدی داره// ضمنا این حضرات پزشک مگه با پول و امکانات این کشور تحصیل نکردن ؟؟پس چرا با تعرفه خیالی آروپا امریکا می سنجی
    • سارا IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
      6 1
      اینم بگین که پزشک اروپایی که ۲۰۰۰ دلار ویزیتشه 1.5 ساعت برای یک بیمار وقت میگذاره نه مثل اینجا که چهارتا مریضو کنار هم میشونن و یکی یکی جلوی بقیه باید درمورد بیماریشون توضیح بدن
  • بدون نام EU ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۰
    17 1
    مشکل زیر میزی اینه که نمی شه ثابت ش کرد، نمی شه فهمید و... انوقت شما چطور آمار درآوردید؟!
  • بدون نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    16 1
    نمیدونم چرا همیشه این یکی دو درصد به پست ما می خورند
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    11 3
    اقاي رييس كه خودتان هم در تعيين دستمزدتان دخيليد خوبه ميگيد 70% را بيمار ميدهد و30% بيمه حالا ماشاالله خودتان قضاوت كنيد هنوز نرختان اعلام نشده ؛ خيلي ضرر ميكنن پزشكان گرامي ؟؟؟؟؟؟؟؟شغلهاي ديگه كه با دستمزد نا چيز اگر بتوانند از پس هزينه هاي درمان بر بيايند و زنده بمانند هيچ گونه در تعيين دستمزد هايشان دخيل نيستند بعد شم پزشكها هم كه مثل بخش راه و ترابري وسايل نفليه و.... اول هر سال نرخ را صعود ميدهند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!واقعا دست مريزاد به اين اسطورگان اخلاق كه نيرو و دانششان را براي سلامت جامعه ميگذارند و در ابتداي كار قسم ميخورند.
  • بدون نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۳۱
    11 10
    یه پزشک 7 سال باید درس بخونه 3 سال طرح بگذرونه 3 سال هم تخصص اگه پشت سر هم بخونه 35 ساله میشه..تو دوزه تخصص هم 670 هزار میگیره. یعنی هیچی حقشه ....
  • kamyar IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۵
    10 4
    من نمیدونم چرا مردم ما در همه جا هزینه میکنند نوبت به تعرفه های پزشکی که میاد همه معترض هستند. در این که زیر میزی گرفتن کار درستی نیست شکی نیست ولی مردم ما عادت کردند در همه حوزه ها هزینه کنند به غیر از حوزه سلامت که بی شک حساس ترین بخش میباشد. یک پزشک سالهای عمرش که مردم عادی صرف تفریح میکنند گذاشته و درس خونده سوال من این است اگر پزشکان از لحاظ مالی در رفاه نباشند چه قشری از جامعه باید مرفه باشند؟
  • الیاس A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    7 5
    من خودم یه پزشک عمومیم.از 18 سالگی که دانشگاه قبول شدم 7 سال یه سره درس خوندم.و بعدش یه سال و نیم سربازی رفتم.پایان نامم 6 ماه وقت گرفت.الان 28 سالمه 3-4 میلیون بیشتر پس انداز نکردم.تا حالا هم با ماهی 200 تومان زندگی کردم.داشتم با خودم فکر می کردم که اگه امسال تخصص قبول می شدم از شهریور دوره ی تخصص شروع میشد و با ماهی 500 تومان باید تا 4 سال زندگی کنم. بعدش میشم یه آدم 32 ساله با هیچ پشتوانه ی مالی.شما اگه یه متخصص بودین و میدیدین که بعضی از مردم چقدر راحت پول در میارن به خودتون حق می دادین که درآمد بهتری داشته باشین و اه لازم شد زیر میزی بگیرین. یه بازاری جنس رو که 20 هزار تومن خریده میده 60 هزار تومن.10 تا در روز بفروشه ببینین چقدر میشه.یا یه لوله کش یا نصاب کولر میاد نیم ساعت وقت میذار
  • الیاس A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    8 1
    من یه فامیل دارم که جراحه و اهل زیر میزی نیست.میگه اصلا با این تعرفه ها خیلی از عمل ها رو آدم انجام نده بهتره.به ریسک و خطراتش و مسائل قانونیش نمی ارزه. آخه دیه ی 150 میلیون شوخی نیست.اگه گردن گیر یه پزشکی بشه باید از کجا بده.بیمه ها هم که هر راهی پیدا کمی نن برای اینکه پول دیه رو ندن .شما فرض کنین که یکی مثل من یا یه جراح بخواد بعد از 28 یا 32 سالگی بدون هیچ سرمایه ای کار کنه.حالا پزشکای عموم که معمولا زیاد ریسک نمی کنن.ولی کار به اندازه ی کافی پر ریسک هست.جراحان که کارشون خیلی بیشتر پر ریسکه و عوارض اصلا جزوی از کاره.مردم هم که به شکایت به چشم سنگ مفت گنجشک مفت نگاه می کنن.فقط کافیه که قضات هم فکرشون این باشه که پزشکا خون مردمو می مکن. حداقل تعرفه ها باید منطقی باشه.و حقوق ها باید بلافاص
  • الیاس A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
    6 2
    بلافاصله پرداخت بشه.ا خیلی از مشاغل مشکل دارن.کارمند ها بعضی از کارگرها و خیلی از مشاغل دیگه.ولی مشکل اینه که بعضی ها هم بی حساب پول د ر میارن.که به نظرم بیشتر بازاری ها پول بی حساب در میارن. یه کارگر اگه ماهی 1 تومن در بیاره و 18 سالش باشه ببینید در 30 سالگی چقدر پس انداز داره.سالی 10 میلیون هم باشه در 30 سالگی 120 میلون میشه.و یه متخصص در 32 سالگی فکر می کنین چقدر سرمایه داره.تا 30 سالگی نزدیک خط فقر زندگی کرده. مردم هم که عقلشون درست کار نمی کنه.فکر می کنن هر کی بیشتر بگیره کارش بهتره.پیش خیلی از پزشکایی که زیر میزی نمی گیرن نمیرن.میرن پیش کسی که معروف ترینه بعد میگن چرا زیر میزی میگیره.خوب برید پیش کسی که زیر میزی نگیره.مردم همه چی رو با هم می خوان و وضع فعلی رو نگاه می کنن.نمی دونن
  • یک مازندرانی A1 ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    5 4
    اینجا تو شهر ساری 99درصد پزشکان متخصص زیرمیزی میگیرند. اسم ببرم؟ من خودم تو بیمارستان نیمه شعبان ساری دیدم که از یک کشاورز بدبخت به خاطر جراحی قلب باز 40.000.000ریال دکتر زیرمیزی گرفت- خود بیمارستان نیمه شعبان و شفا و امیر مازندرانی به خاطر اینکه بیماراشون کم نشه دکترهای زیرمیزی خور مریضها رو جای دیگه نبرند با اونها همکاری 100 در 100 میکنن. یعنی اول فیش زیرمیزی از بیمار رو میگیرن و بعد بیمار اتاق عمل میره. به این باید گفت وا مصیبتا به این پزشکانی که از آدمهای فقیر و حلال خور می دزدند. 99درصد پزشکان متخصص ساری نون حرام تو سفرشونه.
  • پزشک عمومي IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    7 2
    ملت چرا هميشه اينقد جوگيريد؟واقعا چرا؟يعني هرچي صدا و سيما و... به خوردتون ميده بايد باور کنيد؟من پزشک اورژانسم که ماهيانه يک ميليون حقوق ميگيرم يعني از پرستار هم سابقم هم کمتر،در حالي که هفت سال رو به سختي درس خوندم بهترين سالهاي جوونيم تو بيمارستان گذشته شباي زيادي رو نخوابيدم اميدوارم معني اين حرفا رو درک کنيد،مسئله اينجاس که هر کسي ميتونه بابت خدمتي که ارايه ميده طلب دستمزد کنه ولي ظاهرا پزشک اين حقو نداره و اگه حتي فکر پول به ذهنشم خطور کنه تقصيرکاره،من با زير ميزي شديدا مخالفم ولي خواهشم از شماها اينه که هميشه به حرفا اظهارنظرها و قضاوتاتون دقت کنيد.
  • رزیدنت EU ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۳
    8 2
    نمیدونم تو این کشور هر کی دستمزد خودشو خودش تعیین میکنه ولی در مورد پزشک که میرسه به زور براش دستمزد تعیین میشه یکی نیست بگه یه وکیل چرا دستمزد میلیونی میگیره. چرا خونه متری به چند میلیون میرسه .چرا یه خونه اجاره اش سرسام اور میشه. چرا بنگاهی بابت اجاره یه اپارتمان ۷۰ متری از من و مالک هر کدوم ۵۰۰۰۰۰ میگیره و یه کاغذ پر میکنه دست من میده نه استرسی داره نه چیزی. بنده ۳۵ سالمه هنوز از مال دنیا یه ماشین قراضه دارم چند سال پزشک عمومی بودم زندگیم به سختی می گذشت الان هم رزیدنتم باور کنید حتی کوچکترین برادرم هم که کار ازاد دارد ازمن وضع بهتری دارد متاسفانه تو این کشور از سالها قبل هر مسولی میخواست نظر مردم یه منطقه ای رو جلب کنه قول دکتر و بیمارستان و ...میداد و الان هم وضع این شده
  • سامان A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
    1 0
    اخه چی بگم با حقوف ثابت
  • یه مسلمون IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    5 1
    شرع میگه کسی که از گرسنگی داره می میره حق داره مردار بخوره ولی حق دزدی نداره، زیرمیزی هم یه نوع دزدیه که اسمش رو عوض کردن
  • یه مظلوم IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    4 4
    من خودم دو ماه قبل 25000000 ریال زیر میزی دادم تا رفتم اتاق عمل دکتر می گفت حقمه من هم میگم اگه حقت نبوده حرومت بشه
  • یه نفر IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    0 0
    همه مردم مشگل دارن همه شغل ها الان همین جوری شده همه سختی خودشون رو دارن پس اگه اینجوریه که دکتری که حقوقش کمه یا مشکل داره از مردم باید بگیرن پس هرکسی باید سرکارش دزدی کنه به هر روشی شده باید پول در بیاره البته بیشتر این دکتر ها طمع کارن