حجت الاسلام بنایی رسیدن به وحدت و انسجام را یک ضرورت برای جریان اصولگرایی می‌داند.

حجت الاسلام علی بنایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین با بیان اینکه اصولگرایی یک جریان با سابقه در نظام جمهوری اسلامی است گفت: طبق تعریفی که مقام معظم رهبری ارائه فرمودند هر کسی که معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب باشد اصولگرا محسوب می‌شود. اصولگرایان یک طیف وسیع با سلایق گوناگون هستند. ممکن است در این طیف وسیع در برخی جنبه‌ها بین این سر طیف و آن سر طیف هماهنگی نباشد. اما اگر اصولگرایان بخواهند انسجام خود را حفظ کنند باید وفاداری عملی خود را به شاخصه‌های اصلی اصولگرایی نشان دهند و این شاخصه‌ها را محور کار خود قرار دهند.
بنای افزود: مشکل اصلی در ایجاد وحدت و انسجام میان اصولگرایان از جایی آغاز می‌شود که شعار و عمل با هم همخوانی نداشته باشد. در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری اصولگرایان باید مانع این بشوند که به جریان اصولگرایی آسیب وارد شود. آسیب وارد شدن نیز به معنی درگیر چند دستگی شدن است.
وی در بیان راهکارهای رسیدن به وحدت در اصولگرایان نیز گفت: برای جلوگیری از چند دستگی تشکل‌هایی نظیر جامعتین و جبهه پیروان خط امام و رهبری و نیز چهره‌هایی نظیر آقای عسگراولادی می‌توانند نقش آفرین باشند. نقش آفرینی این‌ها می‌تواند مانع از حرکت‌های افراطی و تفریطی در میان اصولگرایان شود.
بنایی گفت: نتیجه ایجاد نشدن انسجام و وحدت در میان اصولگرایان شکست خواهد بود. شکستی که ممکن است به اعتماد مردم به جریان اصولگرایی آسیب بزند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 294166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =