مهر نوشت:

محمد غرضی کاندیدای دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: چنانچه رای بیاورم متعهد می شوم معضل آلودگی هوای کلان شهر ها را حل کنم.
محمد غرضی با بیان این مطلب افزود: اگر رییس جمهور شوم به مردم اطمینان می دهم که حل معضل ترافیک و آلودگی هوا در کلان شهر ها از اولویت های دولت آینده است.

وی با بیان اینکه برای احیای دریاچه ارومیه هم برنامه هایی دارم اظهار داشت: در حال حاضر افراد زیادی از حوزه آبخیز دریاچه ارومیه منتفع هستند و و از زوایای مختلف درگیر مقوله حقابه این حوزه آبخیز هستند که چنانچه این برنامه ها عملیاتی شود هم مشکلات معیشتی جوامع محلی و کشاورزان و بومیان این منطقه برطرف می شود و هم دریاچه ارومیه احیا خواهد شد و تا 100 سال دیگر هم اثری از خشکیدگی در ان پدیدار نمی شود.

غرضی تصریح کرد: البته با توجه اینکه آب مسئله بسیار مهمی در این حوزه به ویژه برای کشاورزان است و حتی گاهی بر سر حقابه قتل هم انجام می شود لذا چنانچه دولت پر قدرتی باشم که با 50 میلیون رای سرکار بیایم توان اجرا و عملیاتی کردن برنامه ام برای حوزه ابخیز دریاچه ارومیه و احیا آن را خواهم داشت و در غیر اینصورت زورم به کشاورزان این منطقه نخواهد رسید.

به اعتقاد کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری، اساساً برنامه های انتخاباتی کاندیداها در صورتی عملیاتی می شود که قدرت سیاسی آنها کمال یابد و بتوانند دولتی توانمند تشکیل دهند در غیر اینصورت تمام وعده ها در حد شعار باقی می ماند.

به گفته وی ، دلیل آنچه که در دولت نهم و دهم بر سر مردم آمد این است که دولت توانمندی نبود و فقط شعار می داد.

غرضی در پاسخ به این پرسش که شما وزیر کابینه ای بودید که به اعتقاد کارشناسان و متخصصان محیط زیست بسیاری از سد هایی که امروز موجب خشکیدگی تالابهای پایین دست شده اند در آن دوره ساخته شده بودند اگر رییس جمهور شوید آیا برنامه ای برای توقف و یا ساماندهی این روند دارید تأکید کرد: در حال حاضر هم به عنوان مهندس مشاور، پروژه های سد سازی مختلفی را انجام می دهم و معتقدم سد سازی جوانب علمی و فنی مختلفی دارد که می توان از زوایای مختلف به آن پرداخت اما به طور کلی مهمترین مشکلاتی که سد سازی به ویژه در زمینه محیط زیست در کشور ما ایجاد می کند این است که آنچه که به عنوان علم سد سازی در دنیا وجود دارد در ایران رعایت نمی شود و بسیاری از سدها از نظر تکنیکی و اصول توسعه پایدار آنقدر مشکل دارند که پیش از بهره برداری نیمه کاره رها می شوند.

وی افزود: چنانچه سد سازی علمی و بر مبنای اصول توسعه پایدار انجام شود مغایرتی با محیط زیست ندارد و مشکلی برای تالابها ایجاد نمی کند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    1 0
    اگر قول بدي مشكل بارندگي كم و گرم شدن زمين و ذوب شدن يخهاي قطب رو هم برطرف ميكني خودم بهت راي ميدم
  • دوستدار A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    1 0
    اگر آقای غرضی میتواند با یک دولت قدرتمند کاری انجام دهد ، به عنوان یک کارشناس در انجام این امر تکلیف دارد . حالا چه رییس جمهور باشد یا نه !
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    1 0
    دستت درد نکته
  • بی نام A1 ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    2 2
    چی میگی !! من اگه رای بیارم فیل تو شیشه می چپانم .حالا تو بگو
  • بی نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    2 1
    خوب مگر حتما باید رای بیارید رای نیاورده به داد مردم برسید اگر راهکاری بلدید
  • نیما A1 ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۷
    1 2
    حتماٌ باید رای بیاری تا مشکل آلودگیو حل کنی؟ بگو چه رییس جمهور شدم چه نشدم رییس جمهور آینده منو بعنوان مدیر حل آلودگی هوا منصوب کنه