غرضی در گفت‌وگوی ویژه خبری: بعد از دولت سازندگی کسی مرا نپسندید و من هم آنها را نپسندیدم

محمد غرضی برنامه​های خود برای انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد غرضی نامزد ریاست جمهوری یازدهم امشب برای تشریح برنامه های خود در انتخابات در برنامه گفت و گوی ویژه خبری حاضر شد.

غرضی در این برنامه در پاسخ به این سوال که چرا پس از سال​ها دوری از مسئولیت، در انتخابات حاضر شدید؟، گفت: بنده 72 سال دارم و بیش از 60 سال در متن مبارزات و فعالیت​های سیاسی و اجرایی بوده ام. در بیت حضرت امام آشنایی فراوانی داشتم و از سال 37 در خدمت حضرت امام بودم و سمت هایی که به بنده داده می شد با دعوت بوده است و همیشه با دعوت به جایی می رفتم.

وی ادامه داد: بعد از دولت سازندگی کسی مرا نمی پسندید و من هم آنها را نمی پسندیدم. هم اکنون هم دیدم که یاس غلبه کرده و دیدم که بحث ها زیاد است و تصمیم گرفتم به انتخابات بیایم.

وی درباره شعارش دال بر «دولت ضد تورم» هم گفت: دولت ضد تورم دولتی است که بیش از درآمد هزینه نکند. ای کاش دستگاه های وسیع آموزشی مردم را با این کلمات آشنا کنند. در تمام دنیا دولت را با تورم و اشتغال معرفی می کنند.

غرضی تاکید کرد: باید ابتدا هدف تشکیل شود. دولت های قبلی هدف را تعریف نکردند و این موضوع دولت تورمی ایجاد کرده و دولت ها بیش از درآمدها هزینه کردند. برای این که این مسئله حل شود، هدف باید تنظیم شود و من می گویم اگر 55 میلیون نفر به دولت ضد تورم رای دهند، مسئله بسیار راحت حل می شود.

این نامزد ریاست جمهوری افزود: هدف دولتی که من تشکیل بدهم ارائه گزارش از درآمد و هزینه به مردم است و امیدوارم درآمدها بیشتر شود و بدهی های دولت را هم می پردازیم.

عرضی افزود: همیشه دولت ها با بودجه های مختلفی رو به رو بوده اند و به جای این که درآمد را با هزینه متعادل کنند، فشار آورده و هزینه کرده اند. بنده 20 سال وزیر و وکیل و استاندار بوده ام و همیشه تا درآمد نداشته ام، هزینه نمی کرده ام. مغز رئیس دولت باید مانند کامپیوتر کار کرده و هزینه ها و درآمدها را متعادل کند. همانطور که تورم به سرعت افزایش یافته باید به سرعت نیز کاهش یابد.

وی تاکید کرد: باید به این سمت برویم که هزینه ها کجا کارآمد است و درآمدها کجا می تواند افزایش یابد. بخش های بسیار پر هزینه ای در جامعه وجود دارد که باید اداره شوند. اما باید بتوانیم ارزش پول ملی را حفظ کنیم و تورم را آرام آرام کاهش بدهیم و این کار در اقتصاد ایران میسر است.

عرضی تاکید کرد: ما 70 میلیون نفر هستیم و روزی 7 میلیون بشکه نفت مصرف می کنیم و هر 10 نفر یک بشکه نفت مصرف می کنند. اما آمریکا حدود 22 میلیون بشکه با 300 میلیون جمعیت نفت مصرف می کنند. در آمریکا هر 15 نفر یک بشکه نفت مصرف می کنند. آنها توانسته اند به مصرف جهت بدهند. خیلی ها حسرت می خورند ای کاش در ترکیه بودیم، اما ترکیه روزی یک میلیون بشکه نفت خریداری می کند.

وی تصریح کرد: اگر بیش از درآمد دولت هزینه شود پول ملی تضعیف می شود.

وی درباره برگزاری انتخابات استانداران از سوی مردم هم که بارها در برنامه هایش به آن اشاره کرده است هم گفت: طبق قانون وزیر کشور استانداری را به دولت معرفی می کند و دولت آن را مصوب کرده و رئیس جمهور آن را امضا می کند. من اگر رای بیاورم می گویم استانداران را اینگونه انتخاب می کنم. در 33 سال 330 استاندار در ایران منصوب شده اند و سالی 10 استاندار تعویض شده است و هر دولتی که آمده اولین قربانی ها استانداران بوده اند. عمر متوسط بعضی از این استانداران یک و نیم سال است.

غرضی گفت: در آلمان و آمریکا مردم استاندار را انتخاب کنند. بنابراین تمام ابزار هدایت استان در اختیار استاندار قرار می گیرد و من هم حتما تا آنجا که می شود بر اساس قانون اساسی اختیارات را به استاندار واگذار می کنم.

وی تاکید کرد: من بیش از 10 طرح دارم برای این که مردم خودشان تصمیم بگیرند. اگر این کار را کرده بودیم تا کنون منابع نفتی جنوب و شمال استخراج شده بود.

غرضی افزود: وزرا را از کار فیزیکی منع می کنم و فقط باید مقررات نویسی و ابلاغ به استان​ها توسط وزرا صورت گیرد. مدرسه ای سوخته شده بود در کردستان و نماینده ای فریاد می زد که آقای وزیر شما خواب هستید؟ اصلا آن مدرسه چه زمانی ساخته شده است؟ این ها در مسئولیت استان است و نمی توان آن را از تهران مدیریت کرد.

ادامه دارد...

/29295

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 296297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرناز IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    بنظرم غرضی امشب خیلی خوب بووووو د گرچه من اصلا فک نمیکردم اینطور باشه
    • پدرام A1 ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      12 5
      همکار ما را به علت یک اعتراض کوچک به ایشون از شرکت اخراج کرد! به عمل سنجند نه حرف.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      7 0
      آقای پدرام، تخریب نکن...
  • علی IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    زنده باد غرضی .... پیرمرد دوستت داریم
  • بی نام A1 ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    16 2
    بنده خدا خوب هست ولی رای نداره
    • بی نام IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      10 3
      از همه بیش تر رای داره میبینیم
  • سارا IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    46 9
    شما رابخدا به غرضی بگویید ما 50 میلیون واجدالشرایط داریم چطوری 55 میلیون به دولت ضد تورم رای دهند
  • عبدالله CH ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    31 10
    انصافا عالی بود
    • قند نمک A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      0 0
      انسانها را باید بیشتر بر اساس رفتارشان سنجید تا صحبتهاشون. ایشون نگران برداشت پول از جیب فقرا و گذاشتنش تو جیب پولدارها هستند! بهتر است به نحوه ی مدیریت ایشون به عنوان رییس هیات مدیره در بزرگترین شرکت مشاوره ای خاور میانه یک نظری بیاندارید.
  • عطایی IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    13 5
    ضمن احترامی که برای آقای غرضی قائلم ایشان فقط به مسئله تورم توجه داشته که فقط ازاین طریق مشکل اقتصاد وکشور حل نخواهد شد نظر روشنی درخصوص سیاست خارجی وروابط بین الملل نداشتندبرای اداره کشور همه جهات راباید مدنظر گرفت
  • عطایی IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    46 13
    ضمن احترامی که برای آقای غرضی قائلم ایشان فقط به مسئله تورم توجه داشته که فقط ازاین طریق مشکل اقتصاد وکشور حل نخواهد شد نظر روشنی درخصوص سیاست خارجی وروابط بین الملل نداشتندبرای اداره کشور همه جهات راباید مدنظر گرفت
    • سیوندی A1 ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      28 16
      گفت که از سوریه محکم دفاع می کنیم
  • وحید A1 ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    خوب بود وجالب
  • میثم A1 ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    0 0
    هر چی بود خوبیش اینه که صاف و بی شیله پیله است.
  • بی نام EU ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    22 9
    فرض کنید غرضی بشود رییس جمهور وبخواهد برود در سازمان ملل صحبت کند. فقط یک لحظه تصور کنید!
  • ali IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    12 11
    جالبه ایشون که 72 سالشون توانایی به عهده سکان اجرایی کشور رو دارن ولی آقای هاشمی نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
      6 1
      جدي ميگي؟ واه! اصلا بهشون نمياد ماشالا
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    8 4
    اقای غرض نفرمودندچه طوری تورمرااز بین میبرند باعمل جراحی یا ترکندن ان با سوزن؟
  • ali A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۲
    13 3
    چقدر سخته آدم همه کاره باشه یکباره بشه بیکاره اما خوب تو اونموقع برا خدا کار میکردی بعدا" برا خدا کنار گذاشتند تو فقط برا خدا کار میکنی.