۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳

فارس نوشت:

رئیس مجلس قانونگذاری (پارلمان) فلسطین تاکید کرد که دولت جدید «رامی حمدالله» از آن جایی که مورد تایید مجلس قانونگذاری فلسطین قرار نگرفته، دولتی غیر قانونی و نامشروع است.
 «عزیز دویک» در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد که تشکیل دولت حمدالله در کرانه باختری بخشی از طرح‌های جدید آمریکا در منطقه است که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش برای اجرای آن با همکاری برخی طرف های فلسطینی است که به راحتی تسلیم مواضع و خواسته های آمریکا می شوند.

دویک تصریح کرد که تشکیل دولت جدید رام الله نقض صریح قانون اساسی فلسطین و نقض خطرناک مشروعیت مجلس قانونگذاری فلسطین به شمار می رود.

وی همچنین تصمیم یکجانبه «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان به دور از هرگونه توافق ملی فلسطینیان را محکوم و تاکید کرد که این مساله موجب بحرانی‌تر شدن اوضاع داخلی فلسطین و تعمیق شکاف داخلی خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رئیس مجلس قانونگذاری فلسطین تصریح کرد که سیاست‌های اخیر عباس به منزله تسلیم شدن در برابر طرح‌ها و خواسته‌های آمریکا است.

دویک عنوان کرد که تن دادن تشکیلات خودگردان به خواست‌های آمریکا، مساله فلسطین را به خطر می‌اندازد و آن را با تهدیداتی جدی مواجه می‌کند.

وی تاکید کرد که تسلیم شدن برخی مقامات تشکیلات خودگردان در برابر طرح‌های جان کری، موجب تعمیق بحران و شکاف داخلی میان جنبش‌های فتح و حماس می‌شود و فرصت‌های پیش روی تحقق آشتی ملی را کاهش می‌دهد.

وی اشاره کرد که آنچه در کرانه باختری در حال رخ دادن است، بخشی از سناریوی کری در منطقه است و اجرای این سناریو بر عهده شخصیت هایی است که کاملا در اختیار طرح‌ها و خواست‌های وی هستند.

دویک ضمن تاکید بر ضرورت احترام تمامی گروه‌های فلسطینی به دموکراسی که ملت فلسطین و مجلس قانونگذاری فلسطین برگزیده‌اند، تصریح کرد که تجاوز حدود این مجلس بسیار خطرناک خواهد بود.

وی خواستار اجرای بندهای مورد توافق آشتی ملی در قاهره میان جنبش های فتح و حماس در اسرع وقت شد و تاکید کرد که آشتی ملی گزینه استراتژیک و ملی تمامی فلسطینیان به منظور بازپس گیری حقوق سلب شده خویش است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =