وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خلاقیت و نوآوری جوانان و نوجوانان ایرانی در تولید بازی های رایانه اشاره کرد و گفت: تولید گیم در چهار سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، «سیدمحمد حسینی» روز سه شنبه در نشست اعضای شورای سیاست گذاری سومین جشنواره و نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران، این رویداد را فرصت مناسبی برای معرفی تولیدات گیم و کشف و بروز استعدادهای خلاق جوانان عنوان کرد. رییس شورای سیاستگذاری سومین نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانه ای، ادامه داد: هر قدر که بتوانیم محصولات ایرانی گیم را تولید کنیم کار ارزشمندی بوده و نسل جوان ما کمتر به بازیهای خارجی روی خواهد آورد.  رییس شورای فرهنگ عمومی کشور به برخی از مشکلات بودجه در سال گذشته اشاره کرد و توضیح داد: به رغم مشکلات بودجه ای در حوزه فرهنگ و هنر تمام تلاش خود را به کار بستیم که برنامه های حوزه فرهنگ و هنر در موعد مقرر برگزار شود.  به گفته حسینی، امسال نیز تلاش شده با تامین بخشی از بودجه بازی های رایانه ای این رویداد هنری در موعد مقرر برگزار شود.  وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی، بحث آموزش به خانواده ها و آسیب شناسی بازی های رایانه ای مخرب را مورد تاکید قرار داد و از برگزار کنندگان جشنواره و نمایشگاه گیم تهران خواست به مانند سال گذشته با استفاده از اساتید این حوزه آثار مثبت، مخرب و آسیب های منفی برخی از بازی های را برای خانواده ها تبیین کنند.  حسینی به برگزاری خوب و موفق دو دوره پیشین نمایشگاه و جشنواره گیم تهران اشاره کرد و برپایی این رویداد را فرصت مغتنمی برای فرهنگ سازی در فضای مجازی دانست.  عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به افزوده شدن بخش های متنوع و جدید به نمایشگاه و جشنواره سوم باریهای رایانه ای تهران اشاره و از دست اندرکاران این رویداد خواست موضوع بخش «بازی های قرآنی، جنگ نرم، دفاع مقدس، مقاومت و بیداری اسلامی» را در سومین دوره این جشنواره با جدیت دنبال کنند.  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری کرد که موضوع بازی های رایانه ای به چند روز برپایی نمایشگاه ختم نشود و این موضوع در طول سال از طریق مسابقات و فراخوان های مختلف تداوم داشته باشد.  به گزارش ایرنا، در این نشست همچنین «بهروز مینایی» مدیر عامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای نیز با ارایه گزارشی از نمایشگاه دوم، توضیحاتی درباره نمایشگاه امسال ارایه کرد.  سومین نمایشگاه و جشنواره بازیهای رایانه ای تهران، مردادماه امسال برگزار می شود.

 

 

ساماندهی "گیم نت‌ها" باید در حوزه اختیارات متولی این عرصه باشد

کارگردان هنری بازی‌های رایانه‌ای با یادآوری اینکه ساماندهی "گیم نت‌ها " باید در حوزه اختیارات متولی این عرصه قرار گیرد، گفت: گیم می‌تواند در عین حال فرهنگ ساز و مخرب درحوزه فرهنگ باشد. به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، "سجاد قلی زاده" افزود: مرکزی که به عنوان "گیم نت" مطرح می شود در واقع مکانی بوده برای تجمع جوانان و نوجوانان، این نکته یعنی ضرورت؛ بنابراین باید در مورد محیط گیم نت ها، حتی پوسترهای موجود در آنها دقت بیشتری صورت گیرد.  وی توضیح داد: گروه های سنی مختلفی در گیم نت ها حضور می یابند و به طور مستقیم از بازی های رایانه ای تأثیر گرفته و بر روی یکدیگر نیز تأثیر خواهند داشت. کارگردان هنری بازی درحال ساخت "پروانه" ادامه داد: بازی هایی که در گیم نت ها عرضه می شود باید با نظارت متولی این حوزه باشد. نظارت بر ارایه بازی دراین گونه مکان ها بر اساس رده بندی سنی بسیار ضروری است. قلی زاده تاکید کرد: بسیاری از بازی های خارجی مملو از صحنه های خشن و مروج خشونت بوده که کودکان و نوجوانان در صورت دسترسی بی ضابطه با مشکلات رفتاری روبه رو می شوند، بنابراین نظارت بر کار گیم نت ها می بایست از طریق نهاد متولی حوزه گیم کشور صورت گیرد. کارگردان هنری بازی رایانه ای "افسانه آبورا" یادآورشد که بنیاد ملی بازی های رایانه ای به عنوان مرجع و متولی حوزه گیم باید همچون وزارت ارشاد عمل کرده و در خصوص ساماندهی گیم نت ها اقدام لازم را انجام دهد. موازی کاری و دخالت برخی مجموعه های غیر مرتبط با عرصه گیم نوعی بلاتکلیفی در ساماندهی گیم نت ها بوجود آورده است.  قلی زاده تاکید کرد: فعالیت و ارایه مجوز به افرادی که متقاضی راه اندازی گیم نت هستند، می بایست از طریق نهاد متولی گیم صورت گیرد. در صورتی که مرجع صادر کننده مجوز مجموعه مشخصی باشد، طبیعتا بحث نظارت را نیز همان مجموعه می تواند با برنامه ریزی دقیق انجام دهد.

 

 

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =