بیش از 13 ساعت از اعلام آرای نامزدهای انتخابات ریاست‏جمهوری می‏گذرد؛ تا ساعت 17:00، 11 بار مسوولان وزارت کشور اقدام به انتشار آرای شمارش شده نامزدها کرده‎اند.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه، تحلیل آماری نتایج اعلام‌شده از سوی وزارت کشور تا ساعت 17 روز شنبه می آید.

لازم به توضیح است که: 

1- درصد آرای هر نامزد نسبت به کل آرای ماخوذه (آرای صحیح + آرای باطله) حساب شده است.

2- در تمامی موارد تعداد آرای باطله از تفاضل آرای صحیح و کل آرا محاسبه شده است، به جز اعلام هفتم مربوط به ساعت 11:30 ظهر که تعداد آرای باطله اعلام نشد. برای خراب نشدن جدول و نمودار، تعداد آرای باطله در ستون هفتم از میانگین حسابی آرای باطله گزارش ششم (ساعت 10:30 صبح) و گزارش هشتم (ساعت 12 ظهر) تخمین زده شده است. بنابراین، آمار کل آرا، تعداد آرای باطله و درصدهای مربوط به ستون هفتم تقریبی است.

3- آرای تازه شمارش شده از تفاضل اعداد اعلام‏شده در گزارش‌های متوالی وزارت کشور استخراج شده و نشان‏گر تعداد آرایی است که در فاصله زمانی بین دو اعلام وزارت کشور شمارش و محاسبه شده است.

 

نمودار یکم، تغییرات درصد آرای نامزدها را در بازه‌های زمانی مختلف نشان می‎دهد. برای مشاهده نمودار در ابعاد بزرگ، [اینجا را کلیک کنید.]  


راهنمای نمودار یکم، دوم و چهارم: اعداد اعلام شده از سوی وزارت کشور با نقطه ها مشخص شده و بهترین خط برازش شده(توصیف ریاضی) برای آنها رسم شده است. 

نمودار دوم، وضعیت آرای تازه شمارش شده نامزدها را در 11 بازه‏ زمانی از ساعت 5:55 صبح شنبه تا ساعت 17:00 را نشان می‏دهد.  برای مشاهده نمودار در ابعاد بزرگ، اینجا را کلیک کنید.

نمودار سوم، درصد آرای تازه شمارش شده نامزدها را در 11 بازه زمانی مختلف نشان می‏دهد. داخلی‌ترین نمودار مربوط به اعلام اول در ساعت 5:55 است و به ترتیب نمودارهای خارجی‌تر مربوط به اعلام‌های بعدی است، به طوری که گزارش اعلامی ساعت 17 در آخرین حلقه مشخص شده است. همان‏طور که می‏بینید، نوسان آرا در برخی موارد باعث جابجاشدن رتبه نامزدها شد. 

برای مشاهده این نمودار در ابعاد بزرگ، [اینجا را کلیک کنید.]

نمودار چهارم، روند تغییرات کل آرای نامزدها را از آغاز اعلام نتایج تا ساعت 17 روز شنبه نشان می‏دهد.  برای مشاهده این نمودار در ابعاد بزرگ، [اینجا را کلیک کنید.]

2753

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    23 4
    وای مرسی چه خوب شد
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    91 8
    بنازم به انتقام ملت
  • بی نام IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    75 18
    الو
    • بی نام A1 ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
      32 1
      بفرمایید، امری داشتید؟
  • سجاد IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    98 9
    بابا فهمیدیم شمام نمودار بلدید :)) یه تحلیلی بده مردم زیر دیپلم هم درکش کنن ضمنا کامنت منم نمایش بدین.مرسی
  • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    45 5
    این دیگه چیه
  • بی نام US ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    17 0
    این نمودارهای جالبا، اگر میشود آن‌ها تحت لیسانس گنو یا چیزی معادل منتشر کنید که بتوانیم از آن‌ها در ویکیپدیا نیز از آن‌ها استفاده کنیم
  • دوستی A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    23 19
    سه نکته در تحلیل داده های انتخابات: 1-مجموع آرا پنج نامزد دیگر از کل آرا نفر اول کمتر است. 2-مجموع آرا باطله از آرا نفر دوم بیشتر است. 3-نفر دوم این انتخابات رای های باطله است.
  • امیر IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۵
    23 0
    خوبه اقلا نمودارش ضریب همبستگی و واریانس داره و مثه بعضی نمودارا شیب ثابت نداره!
  • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۶
    7 1
    بااینکه عشق من عارف و روحانی هستن ولی خداییش حق ولایتی این رتبه نبود بین اصولگراها باسواد و معتدل بود بیچاره رو دوستاش انقد تخریب کردن و گفتن باید انصراف بده رای هاش کشیدن به سمت خودش