فارس نوشت:

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در 6 ماهه اول سال جاری تمام 6 هزار و 400 کیلومتر بزرگراه‌های شهر تهران به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز می‌شوند.

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: دوربین‌های ثبت تخلفاتی اعم از سرعت غیرمجاز، کنترل محدوده طرح ترافیک، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به خطوط عابر پیاده در اکثر نقاط تهران و در حدود 500 دستگاه دوربین فعالیت می‌کنند.

سردار رحیمی گفت: در حال حاضر تقریباً در شهر تهران بزرگراهی نداریم که مجهز به دوربین‌های کنترلی پلیس نباشد و فقط در جاهای اندکی از بزرگراه‌‌های شهر تهران این دوربین‌ها هنوز تجهیز نشده و کار فنی آن در حال اجرا است که در 6 ماهه اول سال به اتمام می‌رسد و تمام 6 هزار و 400 کیلومتر بزرگراه‌های شهر تهران به دوربین‌های کنترل سرعت مجهز می‌شوند.

سردار رحیمی در ادامه گفت: نتیجه و آثار فعالیت‌های این دوربین‌ها ارتقای انضباط ترافیک است که پلیس با کنترل دوربین‌های سطح شهر از مرکز کنترل ترافیک امر نظم‌بخشی و نظارت بر ترافیک را انجام می‌دهد.

وی در ادامه گفت: استفاده از این دوربین‌ها در بحث کاهش تصادفات و تلفات رانندگی نقش مهمی در تهران بزرگ داشته‌ است، در سه سال گذشته تهران بزرگ در بحث کاهش تلفات رانندگی استان نمونه در کشور شناخته شد و در سه ماهه اول سال جاری هم آمار قابل قبولی داشته است ما در سه سال گذشته از 1460 کشته در سال الان به زیر 900 کشته در طول سال رسیده‌ایم و تلاشمان این است که با کنترل بیشتر این روند ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به کاهش سرعت در باند شمال به جنوب بزرگراه‌های شهر تهران گفت: در برخی از بزرگراه‌ها سرعت مجاز به 80 کیلومتر کاهش پیدا کرد که این طرح ادامه خواهد داشت و به همین سبب شاهد کاهش تصادفات و تلفات حوادث رانندگی در این بزرگراه‌ها در سطح بالایی بوده‌ایم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف گفت: در برخورد با موتورسیکلت‌سواران متخلف بیشترین توجه و اولویت ما در ساماندهی موتورسواران و سپس آموزش و حرفه‌ای کردن رفتار در گام دوم و در آخرین مرحله برخورد قانونی با کسانی‌که علی‌رغم ساماندهی و آموزش باز هم تخلف می‌کنند، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: موتورسوارانی که با تخلفاتی مانند عبور از محل عابر پیاده، عبور از محل ورود ممنوع، عدم استفاده از کلاه ایمنی و انجام حرکات مخاطره‌آمیز مانند تک‌چرخ و حمل بار غیرمجاز در شهر حرکت می‌کند، موتورسیکلت‌های آنها توقیف می‌شود و اگر تخلفات دیگری مرتکب شوند به کلاس‌های آموزشی هدایت می‌شوند.

سردار رحیمی در خصوص تخلفات در محدوده زوج و فرد و محدوده طرح ترافیک گفت: تا دو سال گذشته بالغ بر 200 هزار ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک داشتیم که با راه‌اندازی دوربین‌های کنترل ورود و خروج محدوده طرح ترافیک این آمار به 70 هزار کاهش یافت و در ادامه با کنترل خودروهای عمومی و تاکسی‌های با پلاک خارج از تهران و همچنین با تغییرات و کنترل کامل محدوده زوج و فرد، در حال حاضر حدود کمتر از 5 هزار ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک داریم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تمهیدات ترافیکی در فصل تابستان پلیس راهور گفت: در حال حاضر وضعیت انضباط ترافیکی خوبی در شهر تهران داریم و با توجه به اینکه در ایام تابستان بحث ترددهای شهری و استفاده از مکانهای تفریحی و تفرجگاه‌های شهر تهران افزایش می‌یابد برنامه‌های ویژه‌ای برای کنترل ترافیکی این مناطق در نظر گرفته‌ایم همچنین پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته تا در اطراف اماکن تفریحی موتورسواران متخلف اقدام به حرکات نمایشی نکنند پلیس راهور در این اماکن و فضاها حضور خواهد داشت و با هر گونه تخلف برخورد خواهد کرد.

47301

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    9 0
    پلیس راهنمایی همیشه به کاهش سرعت تاکید دارند اما کاش کف سرعت در بزرگراهها هم اعلام شود. آیا رانندگان که با سرعت 50-60 در خط سبقت رانندگی می کنند و توجهی هم به چراغ و بوق ندارند، باعث ترافیک و تصادف نمی شوند. این رانندگان هم کم نیستند. همچنین ما برای شروع رانندگی و دریافت گواهینامه محدوده سنی مشخص کردیم اما سقفی ندارد. رانندگانی دیده میشوند که سن و سال آنها و توان جسمانی آنها دیگر برای رانندگی مناسب نیست. چرا قوانین رانندگی ما یک جانبه است؟!
  • مظاهر IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    2 0
    باسلام لطفا ریز تخلفات رانندگی را هم جهت اگاهی رانندگان از طریق اینترنت خانگی میسر نمایید.تا اگر بنا حق جریمه شده باشیم یا اشتباهی اگر رخ داده باشد قبل از اینکه مبلغ جریمه دوبل شود پیگیری لازم بعمل اید. باتشکر