فارس نوشت:

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مصادره روحانی و انتخابات توسط یک جریان بی‌منطق است، گفت: اعضای کابینه دولت یازدهم نباید گرایش به جناح و جریان خاصی داشته باشند چرا که افراد وابسته به یک جریان قادر به تشکیل دولت اعتدال نیستند.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در گفت و گو با فارس با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران عناوین ملاک نیست، اظهار کرد: عنوان اصولگرا و اصلاح‌طلب از عناوینی است که به طور دقیق و مشخص تعیین‌کننده نوع تفکر و خط فکری افراد نیست.

* معیار ارزیابی؛ ارزش‌های دینی است

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از حیث حاکمیت ارزش‌های دینی و نوع تفکرات دینی معیار ارزیابی همین ارزش‌های دینی به‌شمار می‌رود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه تفکرات انسان‌ها در قالب یک جریان و جناح نمی‌گنجد، خاطرنشان کرد: افرادی با عنوان اصولگرا مطرح هستند که به دلیل نوسانات فکری بعضا دیده می‌شود، معیارهای اصولگرایی نداشته و یا در مقابل اصلاح‌طلبی دیده می‌شود که به دلیل تعهد و توجه جدی به اصول دینی و اصلی نظام وابسته است.

وی با اشاره به برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: برای مثال آقای محمدرضا عارف به طور صریح اذعان به اصلاح‌طلبی خود دارد و در عین حال در یکی از برنامه‌های تلویزیونی خود با قاطعیت از وابستگی و تعهدش به ولایت‌فقیه و نظام یاد کرد و اذعان داشت که با اعتقاد پای ولایت‌فقیه ایستاده است.

امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر اینکه عناوین در جمهوری اسلامی ایران ملاک نیست، یادآور شد: برخی از روحانی با عنوان یک اصلاح‌طلب یاد می‌کنند اما باید بدانیم روحانی پیش از آنکه جریانی با عنوان اصلاح‌طلب و اصلاحات ایجاد شود، عضو جامعه روحانیت مبارز بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: حال باید ببینیم که چنین فردی در بلوک اصلاح‌طلبان جای می‌گیرد یا در بلوک اصولگرایان؟ روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفتمانی را مطرح کرد که مورد توجه برخی اصولگرایان نبوده و بسیاری از اصلاح‌طلبان به آن گرایش داشتند.

* مصادره روحانی و انتخابات توسط یک جریان بی‌منطق است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اینکه یک جریان سیاسی بخواهد روحانی و انتخابات را مصادره کند برای مردم فهیم ما قابل توجیه نیست؛ مردم غیور جمهوری اسلامی ایران از دولت مطالباتی داشته که خواسته خود را در گفتمان روحانی یافتند نه اینکه مردم به دنبال جریان‌خواهی و جریان‌طلبی باشند؛ این تقسیم‌بندی‌ها در آرای مردم تاثیرگذار نبوده است.

وی تاکید کرد: اینکه یک جریان سیاسی بخواهد روحانی و انتخابات را مصادره کند، بی‌منطق است.

* کابینه دولت یازدهم باید فراجناحی باشد

آیت‌الله علم‌الهدی با اذعان اینکه دولت یازدهم باید با توجه به عنوان روحانی، اعتدال‌گرا باشد، گفـت: روحانی با گفتمان اعتدال روی کار آمد و از همین حیث باید ضمن معنای اعتدال از دیدگاه وی این مسئله را در دولت خود مورد توجه قرار دهد.

به تاکید امام جمعه مشهد مقدس، اعضای کابینه دولت یازدهم باید فراجناحی بوده و نباید گرایش و انتساب به جناح و جریان خاصی داشته باشند چرا که افراد وابسته به یک جریان قادر به تشکیل دولت اعتدال نیستند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    دوست داشتیم هر کس ریس جمهور شد با اختلاف ارای زیاد انتخاب می شد نه با اختلاف هفت دهم اری یا 300 هزار رای برای من قابل قبول نیست دوستار انقلاب و ولایت فقیه هستم مخالف هیچ کس نیستم این نظر من هست خدا همیشه راه راست موفقشون کند هر که ریس جمهور شد یا نشد
    • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      از نظر شما 12 میلیون اختلاف رای با نفر دوم کافی نیست؟
    • mohsem A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      151 2
      از اون حرف ها بود ههه با اختلاف کم
    • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      140 2
      اگر کسی بخواد به بهانه این حرفا جلوی کار دولت رو بگیره مطمئن باشه مردم جلوش وایمیستن
    • بی نام EU ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      128 3
      عزیز برادر برو با استادتان حساب کتاب کنید ببینید با نفر دوم اختلاف رای چقدر بود ؟؟؟؟ ما خوشحالیم که امثال شما و علم الهدی پیام ما مردم ایران را گرفتند ولی حالا چرا می خواهند طور دیگر تفسیر کنند بماند برای خودشان واسه ما مهم نیست
    • مسعود IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      75 2
      دوست عزیز شما تاریخ انتخابات ها رو نگاه کنی. می بینی که روحانی بیشترین اختلاف رو با نفر دوم(از نظر تعداد آراء) در مقایسه با کل ادوار داشته.
    • دلال مرکزی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      18 0
      آقا ما رای دادیم و میریم بهشت و دیگه جهنم نمیریم، حالا شما میگویید برای بهشت دیگه باید چیکار کنیم بریم اصلاح طلبها را بکشیم؟
    • امیر A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      23 4
      ایشون یادش نیست که احمدی نژاد که مدعی هستن با ۲۴ میلیون رای رکورد دار انتخابات ریاست جمهوری هست، در سال ۸۴ (دور اول) به زور نفر دوم شد! حقیقتا هم رای گفتمان ۳ تیر همون ۶ میلیون بود که احمدی نژاد در دور اول آورد که از اون تعداد هم در این انتخابات با ۲ میلیون ریزش بقیه اش به جلیلی رسید (:
    • بی نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      1 9
      نظر اول نظر من بود. شما فقط ارای نفر دوم و ارای اقای روحانی را با هم مقایسه می کنید پس ارای سایر نامزدها چی شد انها باطل هستن یا از این مملکت نیستن نامزدها دو نفر باشن یا صدتا فرقی نمی کند. کل ارا را با نفر اول مقایسه می کنند اینجا کل ارای مردم مهم است شما که در خارج کشور زندگی میکنید با ارای مردم ایران چه کار دارید. یه مثال :دام پزشکی در مورد یه بیماری درمیان گوسفندان ایران تحقیق می کنه او ن به یه شهر میره پس از تحقیق متوجه میشه که 70 در صد گوسفندان این شهر به یه بیماری مبتلا هستن اون نتیجه می گیره که 70 درصد گوسفندان ایران به این بیماری مبتلا هستن ایا این درسته ؟ یا نه ؟ ایا این درسته بگیم ارای قالیباف و رو حانی کل ارای ملت هست پس بقیه چی بقیه پریدن رفتن
  • سراب IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    جناب امام جمعه مشهد ! بسياري از اصلاح طلبان به آن گرايش نداشتند بلكه بسياري از مردم به آن گرايش داشتند / تا كي ميخواهيد نقش مردم رو ناديده بگيريد
  • مهدی A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    حاج آقا اطلاع رسانی دقیق نبود یه 13 میلیونی تو انتخابات شرکت نکردند و جهنمی شدن، چاره جیه؟
  • بی نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    آقا یه جریان یا حتی به شخصیت مهم اصولگرا نام ببرین که از روحانی حمایت کرده باشه بعد کلا همش واسه خودتون و ما هم میگیم اصولگراها پیروز شدن
    • بی نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      12 3
      البته آقای مطهری که یک اصولگرای معتدل هستند از ایشون حمایت کردن ولی قاطبه اصولگراها ایشون رو جزء جریان رقیب میدونستن پس حق ندارن ارای مردم رو به پای رای به اصولگرایی بذارن در واقع گفتمان اصولگرایی افراطی در این انتخابات شکست خورد
  • بی نام A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    من تعجب میکنم از بعضی از اقایان که قبل از انتخابات اقای روحانی را ضد ولایت می دانستند و یار امریکا و انگلیس حالا که با رای اصلاح طلبان و عداه ای از مردم بی طرف انتخاب شد او را اصولگرا میخوانند . بنده سوال میپرسم چه تعدادی از اصول گراها به اقای روحانی رای دادند به هر حال او منتخب 76 میلیون ایرانی است .
    • ویانا IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
      حتی یک درصد از اصوالگراها هم به روحانی رای ندادند %%%%%%%%%%%%%%%
  • سجاد IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    26 91
    دکتر روحانی : « من هم با اصولگرایان معتدل و هم با اصلاح طلبان معتدل کار کرده ام ». دیگه ایشون چه جوری بگن که فرد اعتدال گرایی هستن ، حالا هی بگین اصولگراست ، هی بگین اصلاح طلبه!
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    کار خوبی کرد.
  • بی نام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    51 72
    خوبه که باز ایشون متوجه شدن گفتمان و دیدگاهها و مواضع دکتر روحانی اصلاح طلبانست کاش این نکته رو به بعضی اصولگراها که دو هفتس سفت چسبیدن به رئیس جمهور منتخب و میگن اصولگراست بگین...
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    39 19
    آقای روحانی قطعا در معرفی کابینه معتدل عمل میکنه هم اصلاح طلب هم اصولگرای معتدل معرفی میکنه فقــــــــــــــــــــط خداکنه مجلسیان سنگ نندازن و فقط به وزرای اصولگرا رای اعتماد بدن و اونوقت به زور دولتشون از فراجناحی تبدیل کنن به جناح راستی طبق میل خودشون....خداکنه انصاف رعایت کنن....خبرآنلاین نمایش بده لدفا
  • ویانا IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    44 5
    چرا آمارها دست کاری میشه!!!!!! اعتماد داریم هممون به خبرآنلاین .
  • اسی A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    90 2
    به نظرم شما به شریعتمداری و کیهان بپیوندید و جنس صدا و تحلیلاتونو رو دوس دارم.
  • فردوس توسی A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    33 1
    موافقم
  • بی نام A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    8 2
    چرا تو این 8 سال نگفتی باید از یه جریان خاص نباشن؟چرا یه بار نگفتی باید از اعضای اصلاحاتم تو دولت باشن؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    6 1
    پس به گفته اين اقا افراد جزو جريان اصولگرايي هم نبايد در كابينه باشند و گرايش و انتساب به اصولگرايي داشته باشند؟يا فقط اين جمله در مورد وابستگان اصللاح طلبي مصداق دارد و اصولگراها يعني همه ملت؟
  • اندرزگو A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    21 0
    اين نوع صحبت كردن كه بايدآقاي روحاني اينكار رابكند .بايد فلان كس آن كاررا بكند .بايد مردم اينجورعمل كنند.بايد خارجي ها آنطور عمل كنند.آقا جان مردم عقل دارند.طبق احكام اسلامي عقل يكي از اساسي ترين منابع حتي براي درست بودن ياغلط بودن مسائل شرعي است.رسول خدا(ص)ميفرمايداگر ازمن نقل قول (حديثي)شنيديد و با عقل خودتان سازگاري نداشت آنرا به ديوار بزنيد.حالا همه ميخواهند نقش قيم را براي مردم ايفا كنند .عزيز دل برادر اگر كسي از حضرت شما راهنمايي خواست براي همان شخص يا گروه تز وراهنمايي ارائه فرما.كما اينكه دراين انتخابات به فرمايشات امثال جنابعالي توجهي نشد.
  • مجید زهرائی A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    14 0
    اگه مال جناح مورد تایید شما بود که مصادرش و کابینه خودیها مشکلی نداشت چون مال مردم است کابینه باید فراجناحی باشد
  • نفس A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    1 1
    این که کی رای بیاره مهم نیست مهم اینه که حامی انقلاب واسلام والبته جوون ها باشه