فرماندار شهرستان نور بی توجهی به هشدارها مبنی بر خطرناک بودن و ممنوعیت شنا در دریا و طوفانی بودن آن و شنا در زمان غیر طرح را از علل حادثه غرق‌شدن 6 دانش آموز کرجی عنوان کرد.

 علی‌محمد صمدیان، فرماندار شهرستان نور درباره حادثه غرق شدن شش نفر در دریای شهرستان نور به فارس گفت: یک گروه از شهرستان کرج عصر روز گذشته وارد شهر ایزدشهر شهرستان نور و شهرک ساحلی پزشکان شدند.

وی با بیان اینکه این گروه ساعت 17 بعدازظهر در قالب یک گروه 80 نفر ی وارد این شهرک شدند، افزود: زمانی که این گروه وارد شهرک شدند، دژبانی مستقر در شهرک هشدارهایی به این افراد مبنی بر خطرناک بودن و ممنوعیت شنا در دریا ارائه کرد.
فرماندار شهرستان نور با اعلام اینکه این گروه بدون توجه به هشدارها ساعت 19 و 30 دقیقه وارد دریا شدند، تصریح کرد: این درحالی بود که زمان شنا در طرح دریا تا ساعت 16 بوده است.
وی با اشاره به اینکه این گروه بدون توجه به هشدارهای ناجیان غریق درباره ممنوعیت شنا در دریا در این زمان و طوفانی بودن، وارد دریا شدند، گفت: در نهایت 10 نفر دچار حادثه غرق‌شدگی شدند. شش نفر از این گروه در دریا غرق شدند و جان خود را از دست دادند.
فرماندار شهرستان نور با اشاره به اینکه جنازه سه نفر از دریا بیرون کشیده شد، افزود: چهار نفر از غریق ها نیز زنده از دریا بیرون کشیده شدند و در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور بستری شدند.
وی از ترخیص سه نفر از حادثه‌دیدگان غریق از بیمارستان خبر داد و گفت: حال عمومی این افراد مساعد است.
صمدیان با بیان اینکه علت این حادثه شنا در زمان غیر طرح بود، علت حادثه را عدم توجه به هشدارهای نجات غریق برشمرد.
فرماندار شهرستان نور از غرق شدن 6 نفر در سواحل شهرستان نور از اول تابستان تاکنون خبر داد و اظهار داشت: از اول تابستان تاکنون شش غریق داشتیم و با اضافه‌شدن شش غریق شب گذشته، این تعداد به 12 نفر رسیده است.

غرق‌شدگان دریای مازندران اردوی دانش‌آموزی نبودند

غلامرضا سقایی، سخنگوی آموزش و پرورش مازندران در واکنش به خبری مبنی بر غرق‌شدن شش دانش‌آموز در حادثه دریای ایزدشهر شهرستان نور که از سوی برخی مسئولان عنوان شد، به فارس گفت: این افراد در قالب اردوهای دانش‌آموزی به مازندران نیامده بودند.
وی با بیان اینکه 80 نفر اعزامی از شهرستان کرج به دریای ایزدشهر شهرستان نور در قالب یک اردو از سوی یک موسسه فرهنگی به مازندران اعزام شده بودند، خاطرنشان کرد: برای برپایی این اردو با آموزش و پرورش مازندران هماهنگی نشده است.
سخنگوی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه این گروه از شهرستان نور به این اردو اعزام شده بودند، تصریح کرد: آموزش و پرورش مازندران به دلیل اینکه بعضی از افراد شرکت‌کننده در این اردو در گروه دانش‌آموزی قرار دارند، پیگیر مسائل است.

تلاش‌ها برای پیدا کردن اجساد 2 غریق در مازندران ادامه دارد
مهین تفضلی، سخنگوی مرکز اورژانس 115 مازندران به فارس گفت: تلاش‌های اورژانس و نیروهای امدادی برای پیدا کردن اجساد دو تن از غرق‌شدگان حادثه شب گذشته دریای شهرستان نور ادامه دارد. از شب گذشته گروه‌های امدادی در مناطق ساحلی این شهرستان حضور یافته تا بتوانند اجساد دو تن از غریق این حادثه را پیدا کنند. پیکر چهار جوان غرق شده این حادثه توسط اورژانس و هلال احمر از دریا بیرون کشیده شد.

45282

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    51 7
    چرا زمان طرح رو زياد نميكنن؟
    • بانام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      60 1
      بی نام عزیز... یه بار دیگه از اول با دقت بخون ببین چی دستگیرت میشه خبر اول که اومد گفتن : "تفضلی زمان دقیق وقوع این حادثه را ساعت 17:15 دیروز سه شنبه اعلام کرد."خبر دوم که اومد میگه:"فرماندار شهرستان نور با اعلام اینکه این گروه بدون توجه به هشدارها ساعت 19 و 30 دقیقه وارد دریا شدند، "..... آخه آقای مسئول .. آقای فرماندار .... یا هرکس دیگه ای که مسئولی و داری حقوقش رو از بیت المال میگیری ...بابا بیاین یه بارم شده تو زندگیتون به جای توجیه کردن مسئله بگید ما مقصریم ما اشتباه کردیم ما بی مبالاتی کردیم ..... از اونور از طرف آموزش پرورش مازندران اولین خبر به جای اینکه افسوس باشه میگه:اصلا اینا دانش آموز نبودن ...بابا مگه فرقی هم میکنه آدم که بودن بچه ایرونی که بودن هموطنت که بودن ....
    • بی نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      29 1
      راست میگه تو خبر اول گفتن ساعت 17:15 بوده!!
  • غریق نجات IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    35 10
    وای وای وای
  • فاطمه IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    79 8
    خیلی ناراحت کننده وتاسف باره...دیگه همچین اتفاقایی داره برا همه عادی میشه!!!...چه جوری خونواده ها با این همه تجربه وحشتناک این سالها ریسک میکنن و بچه هاشونو اردو میفرستن!!!!...خدا صبر بده....
  • رضا IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    49 7
    تا کی باید چوب بی فرهنگی خودمان را بخوریم؟ هر چی علامت و هشدار میزنن باز خیلی ها نادیده میگیرن.
  • بی نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    63 3
    شما از یه طرف میگویید منطقه ممنوعه واز طرف دیگر میگویید زمان شنا تا ساعت 4 بوده.یعنی چی؟ وقتی آفتاب اینقدر دیر غروب میکنه چرا ساعت کاری غریق نجات ها باید تا اون ساعت باشه؟
  • الهام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    14 26
    دریا جای لذت بردن از قدرت پروردگاره نه شنا میخوای شنا کنی برو استخر هر سال اینهمه کشته بازم عبرت نمیشه
    • رحيم A1 ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      9 3
      خواهش مىكنم تو ديگه نمك نپاش. اين همه ادم تو دنيا در دريا شنا مى كنند نمى دونند قدرت پروردگاره تو حالا معلم اخلاق وخداشناس شدى
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    41 1
    چرا اسم موسسه فرهنگی که اردو را برگزار کرده اعلام نمیکنید؟ بچه های مردم را به کشتن میدهند ولی اسمشان را هم نمی آورند؟
    • ali IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      11 3
      عزيز من پايگاه بسيج بوده ديگه
  • محمدرضا IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    23 13
    با سلام من خودم از بچه های هلال احمر هستم وساکن همون جا دیروز وقتی هوا طوفانی شد شنا رو ممنوع اعلام کردیم و پرچم سیاه رو نصب کردیم ولی خودشون با بی توجهی رفتند تو آب و این حادثه ناراحت کننده پیش اومد
  • علی A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    15 3
    کلا تقصیر هیچ کس نیست ، تقصیر دریاست . مسولین فقط بلدن بگن : ما هشدار داده بودیم . با ما هماهنگی نشده بود . ما نفرستاده بودیم . و خیلی راحت خودشان راتبرئه می کنند. و خلاصه بی ارزش ترین چیزها در این جامعه جان انسانهاست.
  • محمد A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    6 2
    بالای ما دریاست، پائین ما دریاست. چقدر باید کشته بدیم تا بفهمیم بابا دریا اسختر نیست... یهو سنگ کپ می کنه طرف صاف می ره پائین ! خدا رحمتشان کنه و به خانواده هایشان صبر بده، اما باید از این حوادث عبرت گرفته بشه تا اگر دوباره کسی به این دلایل غرق شد، اول از همه مقصر خودش بوده باشه !
  • arman IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    47 1
    نجات غریق نیست ولی گشت ارشاد ساعت سه نصفه شب اونجا هست
    • بی نام IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      15 0
      گل گفتی!
  • بی نام IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    2 0
    تو این مملکت نمیشه یه روز حادثه ای رخ نده؟یا آتش سوزی عمدیه یا آدم ربایی یا تجاور یا تصادف یا غرق شدن وقتی پلیس راهکسی رو که سرعت زیاد داره و دوربین میگیرتش در اولین مسیر از حرکت باز میدارتش چرا وقتی اعلام کردن دریا طوفانی است و پرچم سیاه زدن و مسئولین میدونن که جوانها تو این سنین ممکنه رعایت نکنند بدنیستیک نگهبان میگذاشتند هر سال تابستان شاهد این بدبختی هستیم اما هیچ وقت هم چاره ای نمی اندیشیم اینکه ما گفته بودیم هشدار دادیم گوش نکردند فقط بی مسئولیتی است!×
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    13 0
    من میدونم تا چند وقت دیگه منقرض میشیم.ایرانی های خارج زاد ولدتون رو زیاد کنید چون تصادف .امراض عجیب غریب.اعتیاد. خودکشی.سوء تغذیه.شنا.خاله شادونه.هواپیما. وازهمه مهمتر فقر و جنایت داره منقرضمون میکنه الفاتحه
  • شاهد A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    8 0
    اینا اصلا مجوز نداشتن.مسئولشون خواب بوده.غریق نجات گفت نرید.جایی که آوردن اصلا اردوگاه نیست.بچه های مردم نزدیک به 40 تا تو آب بودن همه در حال غرق شدن مردم بومی اگه نبودن که الان 40 تا میمردن.82 تا اومدن 66 برگشتن.باید جواب گو باشن....فقط میشه گفت حیف.متاسفم که بازم ناگفته هایی هست.جالبه مسئولشون متولد 70.اینارو اوردن واسه آزار احالی پزشکان.همه ی تقصیرها گردن صاحب ویلا و مسئول که فراریه.
  • بی نام IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    6 0
    برابر قانون تاسیس مدارس غیردولتی و قانون برخورد با موسسات ومراکز فرهنگی و آموزشی غیر مجاز باید سازمان مدارس غیردولتی با این موسسات که غیر مجاز یا غیر مرتبط هستند برخورد نماید ولی این سازمان هرگونه نظارت را تعطیل نموده و به سیاسی کار ی مشغول است جا دارد که خانواده کشته شدگان از این سازمان شکایت کنند
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    5 2
    عزیزم کسی که اینا رو فرستاده خودش توانتخابات شورای شهرکرج رای اورده بسه
  • حسين از كرج IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    13 2
    سلام: اين افراد در قالب اردوي موسسه فرهنگي نور معرفت كرج- گروه حسن كرد ميهن (بيت الرضا) به اين اردو آمده بودند" تمام اين كشته شدگان از جمله ميلاد شيرزاد عضو مجموعه بيت الرضا بوده و طلبه ي حوزه ي علميه ي امام رض(ع) كرج ميباشد" ممنون از پوشش خبري خوب خبرنگاران خبر آنلاين" براي خانواده ي بازماندگان از خداوند متعال تقاضاي صبر داريم" خواهشآ اطلاعات اين حادثه را به روز بفرماييد"
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    1 2
    اول اینکه با اینهمه اتفاقات که دراین سالها برای اردوهای دانش آموزی و غیره بوجود آمده خانواده ها نباید قبول کنندکه فرزندانشون رو بفرستند دوم اینکه اینا که میدونند که منطقه ممنوعه بوده اینهمه جای دیگه چرا باید اونجا مستقر میشدند حسن و حسین از هم محلی های ما هستند خیلی متاسفم
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    2 1
    فرض کنیم راننده ایی بدلیل خواب الودگی یارعایت نکردن قوانین رانندگی درجاده ناایمنی اشتباه کندبایدعواقب وضرروزیان این خطا واشتباه رابامدیریت صحیح به حداقل کاهش دهیم تاکمترین خسارت واردشود بنابراین اشتباه دیگران توجیه ودلیلی به مدیریت نکردن وضعف مدیریتی عوامل ذیربط نمی شودوتمام عوامل دربروزحوادث ومدیریت بعداز آن نقش دارندلیکن بادرصدهای متفاوت
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    2 0
    هیجان جوونا بایدتخلیه بشه نه اینکه اونارو به کشتن بدیم فقر فرهنگی بازم کشته میده
  • فرشید IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    5 1
    این ثانحه میتونست یک کشته داشته باشداما می دانید چرا 6کشته زیرا به علت دوستی صمیمی که بین این بچه ها بوده نمی توانستند ببینند که دوستشان دارد غرق می شود(آن یک دانش آموز هم به علت بی توجهی به تذکرات مربی های این اردو غرق می شود).
  • علی A1 ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    1 0
    خدا به خانواده هاشون صبر بده
  • رفیقشم A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    1 0
    سلام...من رفیق رحیم زمانی ام!!!تا الان دلشو نداشتم بیام تو اینترنت و چرت و پرت های شما رو بخونم که یکی تون میگه:واسه بیسج بوده یکی میگه سازمان بودن و...!!!بابا لا مسب یکی هم بگه دمش گرم غیرت داشته بخاطر رفیقش از جونش گذشته...میدونید چیه؟؟؟اره؟باشما ها ام که این قدر حرف مفت میزنید...فقر فرهنگی اینه که شما ها به جای اینکه یشنید یه خدا بیامرز بنویسید این همه لیچار بار اینو اون کنین...فقر فرهنگی یعنی این...ازتون هم خواهش میکنم انقدر دنبال حاشیه نیاشید...دلم برا رحیم تنگ شده...خیلی دوسش داشتم...حق