رئیس جمهور می گوید بیش از 38 میلیون پیام و نامه به ریاست جمهوری رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد در ادامه گفت وگوی تلویزیونی خود با مردم با اشاره به خدمات انجام شده در دولتهای نهم و دهم، گفت: طرح بنگاه های کوچک در این مدت مطرح شد و 8 درصد تسهیلات را به این بخش هدایت کردیم وحدود 30 هزار میلیارد تومان پخش شد.
وی توجه به مسکن مهر را موضوع دیگری خواند که مورد توجه دولت نهم و دهم قرار گرفته است گفت: یکی دیگر از اقدامات دولت این بود که به همه استانهای کشور توجه کرد و امروز بوشهر، هرمزگان، همدان و کرمانشاه به استانهای صنعتی تبدیل شدند.
رئیس جمهور با بیان اینکه به دنبال این بودیم که فاصله‌ها را کم کنیم ‌و در کشور فرصت‌ها را توزیع بهتر کنیم، افزود: ‌اولین کار دولت توزیع سهام عدالت بود و قرار شد ‌بنگاه‌ها را واگذار کنیم، قبلا اینطور بود که بنگاه‌ها واگذار می‌شد به کسانی که قدرت خرید آن را داشتند و کسانی توان خرید را داشتند که قدرتمندتر بودند اما دولت آمد و گفت سهام عدالت‌ و معتقد بودیم ‌همه آن را واگذار نکنیم یا در بورس ببریم چراکه اینها سرمایه‌های ملت ‌و متعلق به مردم است که آرام آرام روی هم نشسته و باید به جیب همه مردم برود، از این‌رو سهام عدالت را تعریف کردیم که ‌‌بعد تبدیل به قانون شد و به شش دهک تعلق یافت و ما معتقد بودیم ‌باید به هر 10 دهک پرداخت شود، اما چیزی ‌تصویب شد که با جمعیت الان می‌شود 45 و نیم میلیون نفر و تا الان بیش از 40 میلیون نفر شناسایی شده‌اند و سهام تعلق گرفته و سهام به نام آنها شده و الان به آنها تعلق گرفته است و این کار بزرگی است که 45 و نیم میلیون نفر شناسایی شود و الان هم 8 میلیون نفر دیگر نیز در راه است.
وی با بیان اینکه دو دهک از این 6 دهک که تحت پوشش نهادها هستند یا خیلی ضعیف هستند، سهام مجانی می‌گیرند، گفت: به این افراد سهام به قیمت 5 سال قبل یک میلیون تومان به صورت مجانی به هر عضو خانواده داده می‌شود اما بقیه افراد باید آن یک میلیون تومان را به صورت قسط 10 ساله برگردانند. برنامه‌ ما این بود که از اول یک مقدار از برنامه 10 ساله را برای قسط بگذاریم که سال اول را این کار را کردند و بعد یک مصوبه را گذراندند و گفتند تمام اقساط داده شود و بعدا سود تعلق گیرد. گفتند تا قیمت یک میلیون پرداخت نشود، سودی ندهید و طبیعی است تا زمانی که کامل پرداخت نشود، به بورس هم نمی‌رود.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما برنامه‌ای در شورای عالی اصل 44 داشتیم که به میزانی که قسط‌ها پرداخت شده، اجازه دهید ‌به سهام برود و آزاد شود. تا الان 1384 میلیارد تومان سود پرداخت کرده‌ایم که عمدتاً به همان دو دهک درآمدی اولی و دومی بوده است یعنی پایین‌ترین دهک‌های درآمدی کشور. ما ‌40 درصد واگذاری بنگاه‌ها بزرگ ‌که دولت بازار آنها را کنترل می‌کند را سهام عدالت دادیم و 5 درصد را نیز به نام سهام ترجیحی به کارگران اختصاص دادیم که 1241 میلیارد تومان می‌شود.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه برنامه بعد توسعه آموزش عالی که فرصتی برای رشد کشور است،گفت: در این دولت تعداد دانشجو ها دو برابر شد.
وی راه اندازی سفر های استانی دیگر اقدام مهم دولت خواند و گفت:سفر های استانی اجرای عملی آمایش استانی بود و حتی رئیس جمهور به شهرستان ها سفر کرد.
دیگر اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:
* حقوق بازنشستگان در این دولت افزایش یافت.
* هر سال گندم خرید می شد و برخی از بدهی های دولت سال 72 را پرداخت کردیم و الان چند روزه
یک رقم در بودجه کشور
* بیمه همگانی درست شد و حوادث غیر مترقبه به سرعت بازسازی شد که نمونه اش بازسازی آذربایجان بود.
یک سیستم پاسخی به پیام ها و مکاتبات مردم دولت راه اندازی شد و تاکنون 38 میلون پیام و نامه به دولت رسیده است که به 73 درصد آن پاسخ مثبت دادیم.11 درصد مشخصات نداشته است که کار ما سخت بود. 5 درصد هم انجام نشده است که مشکل قانونی داشته است.
* کار دیگر این دولت عمران روستایی است.
* از دولت تمرکز زدایی شد و ما منابع را در استانها راه اندازی کردیم.
* معوقات بانکی را پیگیری کردیم.بخش کمی مال تولید کنندگان است و اغلب مربوط به کسانی است که در بازار تجارت هستند والبته در این زمینه به دولت فشار آوردند.معوقات بانکی عمده اش مربوط به بخش تجارت و بازرگانی است.
* بدهی های بخش دولتی جزو معوقات نیستند.
/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن تهرانی A1 ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    کلا یه رویایی ساخته برا خودش تو اون رویا خوشه....
    • شهرزاد IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      29 3
      ایشون فقط آمار و درصد ارایه می داد . چون می دونست هیچ کس نمی تواند ثابت کند که این اعداد درست است یا غلط !!
  • lمجید IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    من یک معلم و اهل استان کرمانشاه هستم در مورد مشکلاتم سه نامه به اقای رییس جمهور در سفر استانی دادم ولی هیچ جوابی به من ندادند قضاوت با خودتان/
    • بی نام IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      من دیگه حرفی ندارم!
    • بی نام EU ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
      136 4
      اینایی که نامه میدادن واقعا چه دل خجسته ای داشتن!
    • بی نام A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      34 0
      دل خجسته نداشتن. ساده دل بودن و همينا هستن كه عوامفريبي روشون خوب جواب ميده!
    • پدرام IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      6 0
      اقای معلم شما باید الگوی نسل بعد باشید چطور از این دست کارهای سخیف میکنید مشکلات رو باید بوسیله یک سیستم هدفمند حل کرد نه با نامه نگاری .این هم از همون دست کارای بی فایده ایی که يه نفر برای عوام فریبی باب کرد
  • مهران IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    367 9
    یعنی اگر بگیم هر نامه یک برگ بوده.38 میلیون برگ کاغذ هدر رفته واویلاااااااااااااااااااااا
  • بی نام A1 ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    یه جا گفت به مجری در دولت ما در مخابرات انقلاب شد گفت الان سیم کارت چنده ؟ 2 میلیون؟ نه الان 2500 تومنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کم بود شاخ در بیارم!!! کجا 2500 تومنه آقای احمدی نژاد حتما" سر کوچه شما!! قابل توجه مردم خانه کلنگی رئیس جمهور در حال ساخت و ساتز می باشد و تبدیل به ساختمان 4 واحده شده است. میدان 72 نارمک
  • پنبه سوخته A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    246 8
    من کارمند بانکم بیشتر از 65درصد معوقات شعبه ما مربوط به وام ازدواح و معرقی رئیس جمهور است به هرکس که نامه نوشت 500هرار تا 1ملیون دادند یمشت مردم بیکار که اه در بساط ندارند ویک عده ضامن شدن که حالا گرفتار شدن
  • مهدی A1 ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    احمدی نژاد، تو خدای اعتماد به نفسی. یک سر به کوچه و خیابون و بازارها و کارخونه های تعطیل و بنگاه معاملات اتومبیل و مسکن و اجاره خونه ها و قبض های آب و برق و تلفن بنداز تا به معنی واقعی کلمه شور و نشاط مردم ایران رو حس کنی مرد تاریخ ساز!!
  • علی* IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    هیچ اعتراضی علیه دولت نشده.....!فقط اینو مطمئن نیستم راس گفته باشه..!
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    172 5
    مشک آنست که خود ببوید..
  • محمد IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    135 6
    جناب آقای رییس جمهور . خیلی ممنون و متشکر ولی آیا امکان دارد جنابعالی به جای دوازدهم مرداد همین امشب سایه مهرورزی، صداقت، تلاش، عدالت گستری، و ......................... خود را از سر ملت ایران بردارید و دولت را تحویل دهید. آگر این کار را کنید من دست شما را می بوسم
  • رضا IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    66 4
    به چند جواب ایشان دقت کنید "سهام ترجیحی به کارگران اختصاص دادیم که 1241 میلیارد تومان می‌شود." پس سه هراز میلیاردی که اختلاص شد چی "در این دولت تعداد دانشجو ها دو برابر شد." نگاهی به رشد جمعیت داشته باشید و مقاطع سنی و شرایط و گاهی اوقات برای بیکاری می توان از این ترفند استفاده کرد "حقوق بازنشستگان در این دولت افزایش یافت." افزایش حقوق بازنشستگان از تورم بود " 38 میلون پیام و نامه به دولت رسیده " از این افراد چند نفر نتیجه گرفتند چرا سفر تابستانی صد نفر ه مسکو را نگفت با پول بیت المال چرا گفت بدهی سال هفتاد و دو چرا نگفت بدهکاری های مردم در این هشت سال چقدر شده
  • رضا IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    34 4
    اگر بار گران بودیم و گران کردیم و رفتیم
  • یه بنده خدا IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    131 4
    آقای احمدی نژاد شاید درست بگوئید 38 میلیون نامه دریافت کردید میدانید چرا چون مردم به شما اعتماد کرده بودند اما خدائیش چند تا از مشکلات این 38 میلیون را حل کردین؟ خود من به سایت شما نامه دادم زود هم جواب دادند بعد من را به استانداری تهران ارجاع دادند اما درست 5 سال میشود که هر کاری کردم و شماره پیگیری که به من داده بودند را که عنوان شده بود با این شماره به سایت استانداری تهران برای جواب و رفع مشکل مراجع کنید رفتم اما 5 سال است هیچی نشدخیلی ها امثال من را اینطور سردوانیدند تنها دستور دادن و بعد پیگیر نشدن که نشد هنر و حل مشکل مردم!
  • میلاد اریا IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    120 3
    اقای ریس جمهور ... مشک ان است که به بوید نه انچه عطار بگوید....
  • مهدی EU ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۲
    136 5
    دکتر عارف چه بجا در مورد احمدی نژاد صحبت کرد ، انجا که گفت قصدداشتم در دولت نهم با دکتر همکاری کنم ولی احمدی نژآد را انسانی فرد گرا دیدم که فقط خود را می بیند و حرف هیچ کسی اهمیت نمی دهد . بهتر است دکتر احمدی نژآد عملکرد ضعیف خود در دولت نهم و دهم را بپذیرید . فقر تورم بیکاری تحریم همه و همه نتیجه ناکارامدی دولت در زمان شما بود ه است ................ دوست دارم نظر کابران انلاین رو در مورد این تحلیل بدونم . ممنون از خبر انلاین .
  • بی نام A1 ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    68 3
    من نمیفهمم چرا باید "رسیدن بیش از 38 میلیون پیام و نامه به ریاست جمهوری" یک افتخار باشد؟ کجای دنیا این اتفاق می افتد؟ آیا این نشان از مشکلات اساسی در سیستم این کشور، که شما از اساس همه مدیرانش را تغییر دادید و وضع بهتر که نه صد برابر بدتر شد، ندارد؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    16 1
    شاید هم خیلی ها چند نامه نوشتند .یعنی مثلا بعضی ها 7-8 بار در خواستاشونو مطرح کردند و جواب نگرفتند
  • بی نام A1 ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    65 1
    اعتراف می کنم که کم آوردم
  • ايراني IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    38 1
    من ساكن عشق اباد طبس خراسان جنوبي هستم در هشت سال دولت بي مهر سه مصوبه سفر استاني تصويب شد ولي شما كسي را بفرستيد ببيند ايا يك درصدش هم انجام شده بخدا اينا همه عوام فريبي است نميدانم اينا مردم را چي فرض كردند
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
      20 1
      اينا مردم رو درست فرض كردن! همين مردم بعضي هاشون بارها به اين اقا نامه دادن با اينكه جواب نميكرفتن! و بارها دنبال ماشينشون دويدن!
  • بی نام GB ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    106 2
    تعداد نامه ها موید این مساله است که برای 50 در صد ملت گرفتاری درست کرده ای اینکه افتخاری ندارد
  • نوراله A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    7 0
    جواب چنتاشونو دادین ؟؟؟
  • محمد IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    1 8
    انصاف هم خوب چیزیه .هر وقت خواستی کسی رو نقد کنی خوب و بدش را با هم بگووووو
  • روزبه IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    11 1
    میگم اینائی که منفی میدن حسابی تو این دولت چاق شدن ها...
  • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    9 1
    ایشالا اقای روحانی بتونه با تدبیر و خرد و اخلاق کار رو به جای خوب برسونه. انشالا
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    0 0
    36 میلیون نامه یعنی 36میلیون گرفتاری مردم که به شما ارائه شدهنر ان بود که درپایان ریاستتان به یک نامه می رسید