ایسنا نوشت:

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره درخواست خودروسازان از شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو، گفت: من ورود شورای رقابت را به این موضوع از بیخ و بن غیرقانونی می‌دانم و معتقدم شورای رقابت حق دخالت در این کار را ندارد.

عزیز اکبریان با بیان اینکه قیمت‌گذاری خودرو وظیفه سازمان حمایت است، افزود: این موضوع هیچ ارتباطی به شورای رقابت ندارد و متاسفانه این شورا با حرکت‌هایی که انجام داده هم به مردم ضرر رسانده و هم در حال نابودن کردن خودروسازی است.

وی با تاکید بر اینکه دخالت شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو غیرقانونی و اشتباه است، یادآور شد: دو ماه قبل از سال جاری رییس‌جمهور دستور داده بود شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودرو وارد عمل شود اما این شورا عملا تاکنون نتوانسته به تصمیم مشخصی برسد و همین باعث شده کارخانجات خودروسازی به مردم بلاتکلیف باشند و نتوانند تصمیم بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس ادامه داد: وظیفه تعیین قیمت کالاها و تولیدات صنعتی اعم از خودرو و غیرخودرو به عهده سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است اما این سازمان فعلا از قیمت‌گذاری خودرو منع شده و در مقابل شورای رقابت که قدرت تصمیم‌گیری در این زمینه را ندارد، وارد این کار شده که این امر موجب شده هم تولیدکنندگان و هم مصرف‌کنندگان ضرر کنند.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان گفت: پیش از ورود شورای رقابت، سازمان حمایت داشت مشکل را حل می‌کرد اما متاسفانه معلوم نیست به چه دلیل این کار انجام نشد. 

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امير رضا IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    13 0
    طبق گفته عزیز اکبریان با بیان اینکه قیمت‌گذاری خودرو وظیفه سازمان حمایت است مي خواستم بدانم كدام سازمان حمايت ، سازمان حمايت از توليد كننده كه خودشان رانت خوار واقعي اند . بهتر است خودرو خارجي با تعرفه صفر درصد وارد ايران شود و كشت و كشتار با ماشين كم شود و خودرو سازها رقابت عادلانه براي حفظ جان شهروندان كشور عزيز ايران بكنند نه اينكه خون مردم را بمكنند و پر مدعا باشند و مدام بر طبل افزايش قيمت بكوبند .
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    32 0
    خودرو در انحصار کیست؟؟؟؟..جواب دهید
  • دلسوز مردم A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    17 0
    این وسط فقط مردم غزیز کشور سر کار هستند . متاسفانه
  • بی نام A1 ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    16 0
    صنعت خودروسازی در ایران اصلا رقابتی نیست چون خودروسازها نوآوری ندارن و فقط به فکر جیب خودشونن که ضرر نکنند.نمونش هم پراید و پژو405که هنوز بعد پانزده سال با همون کیفیت قبلی تولید میشه وانگار حالا حالا نمیخواد که از رده خارج بشه یکم به خودروسازی اصولی نگاه کنین خودروسازهای محترم
  • بی نام A1 ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    28 0
    كلا همه بلاتكليفن تو اين مملكت!
  • بی نام A1 ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    12 0
    دوباره میگم مشکل فقط قیمت گذاری نیس. وقتی کیفیت پایینه، مردم ناراضی اند، حتا اون مشاغلی که اینا میگن از صنعت خودروسازی دارن بهره مند میشن هم ناراضی اند پس باید یه فکر اساسی بشه. ... گفتم بیاید مدلایی که قابلیت به روز شدن و رقابت رو دارن نگه دارید چند مدل خوب برای مونتاژ هم بیارید (البته اینا به شرط روابط خوب با خارجه س) ازون طرف هم تعرفه گمرکی رو بردارید. اینجور شاید خودرو ساز داخلی در ابتدا کمی متضرر بشه ولی با دادن خدمات بهتر و حتا با کمک دولت مثلن بنزین ارزونتر برای تولید داخل (در آینده که بنزین بیشتر گران خواهد شد) و فروش با شرایط ویژه میتونه با وارداتیهای گرانتر که خدمات پس از فروش گرانتری هم دارن رقابت کنه
  • بی نام EU ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    23 0
    نمی دونم کجای این کمپانی ها خودرو تولید می کنند؟؟؟ اینها فقط مونتاژ کارند که سالهاست به مردم ظلم می کنند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
    11 10
    سمند ماشین خوبیه اگه به روز بشه. در مقایسه با این ماشین چینیا (آرم شبکه 3 دارن) و مردم میرن الکی میخرن!! اگه بشینیم یه ماشین 100 درصد داخلی داشته باشیم اشتباهه. 40 سال پیکان داشتیم آخرشم نه تنها چندان فرقی نکرد حتا بعضیا میگفتن قدیمیاش بهتر بود!!!! حالا بیاید 40 سال هم پراید رو نگه دارید که چی؟؟
    • بی نام EU ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      5 2
      من از این ماشین چینیا که آرم شبکه ۳ دارن سوار شدم، سمند هم سوار شدم. اون ماشین چینیه (لیفان ۶۲۰) بسیار بهتر از سمند است. البته اولش چند مشکل داشته ولی شرکت گارانتی داده و بدون گرفتن پول اضافه درست کرده. هر چی که باشه از سمند حداقل ۱۵ سال تکنولوژی اش جلوتره. البته اینکه میفرمایید ماشین ۱۰۰٪ داخلی اشتباهه، ۱۰۰٪ درسته.
    • بی نام A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      2 0
      توجه کنید سمند ماشین خوبیه اگه به روز بشه نه این سمند فعلی. ازین نظر گفم چون میشه رو همین پلتفرم کار کرد و ازش ماشین خوبی با هزینه ی نه چندان بالا بدست آورد. ضمن اینکه شما میگید اون ماشین خدمات پس از فروش خوبی داره که یکی از راههای جذب بازار داخلی همین خدمات پس از فروش خوبه که در حال حاضر از خودرو سازان داخلی نمی بینیم و این هم از معایب اونهاس که با وجود انحصاری بودنشون خدمات خوبی هم نمیدن.
  • صابر IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    3 0
    دی ماه پارسال کسی از سایپا ال نود یا پارس تندر ثبت نام نکرده که تحویلش تابستون امسال باشه؟؟؟دعوتنامه اومده واستون؟؟؟با چه قیمتی؟؟؟و....
    • بی نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
      2 0
      من ثبت نام کردم 16ملیون پیش دادم والان 18500وتحویل گرفتم اوایل تیر تندر90 تک ایربگ بدون اپشن دار بود شرکت سایپا هم بود استان اصفهان
  • سیاوش A1 ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    3 0
    والا به خدا مستأصل شدیم. ایران خودرو بهمن سال گذشته نزدیک 33 تومن ازم پول زبان بسته گرفته بعدشم 3 تومن تا الان از خودرو خبری نیست.قرار بود اردیبهشت بدن میگن شورای رقابت چون قیمت تندر ای دو رو25.5 گفته مام به این قیمت ضرر می کنیم یا بیاین خودرو تونو با یه چیز دیگه عوض کنین که از تندر خبری نیست.یا پولو پس بگیرین ای شورای رقابت خدا بگم چی کارت کنه !!!!!کار که درست نمیکنی اقلا دردسر جور نکن تازه شنیدم که خودرو های موعد اسفند سال قبل رو تحویل ندادن برین حالشو ببرین!!!!
  • ابوذر EU ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
    0 1
    بهار کی میرسه... کاش کمی در شهر گشت میزدیم شاید از درد مردم خبر دار می شدیم