دادستان عمومی و انقلاب تهران امروز در جمع خبرنگاران درباره پرونده مهدی و فائزه هاشمی، پرونده فساد ۳هزار میلیاردی، بمب‌گذاری در مهدیه تهران، دستگیری ۲۰ نفر مرتبط با ترورهای هسته‌ای و صدور کیفرخواست برای متهم پرونده ستار بهشتی توضیح داد.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی انقلاب تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست ناحیه 31 (جرایم رایانه‌ای) درباره پرونده فوت ستار بهشتی وبلاگ‌نویس گفت: بازپرس پرونده تحقیقات خود را انجام داده و به زودی برای متهمان پرونده پس از اخذ آخرین دفاع کیفرخواست صادر خواهد شد.

او همچنین درباره پرونده مهدی هاشمی گفت: در این پرونده تحقیقات خوبی  آغاز شده است و تلاش شده است تا تمام نقایصی که قاضی پرونده به آن‌ها اشاره کرده را مرتفع کند.

دادستان تهران درباره پرونده فائزه هاشمی که درباره اخلال در نظم زندان بود گفت: این پرونده در مرداد ماه امسال نوبت رسیدگی دارد.

او در مورد شکایت سازمان بازرسی کل کشور در مورد تالارهای کیش هم گفت: این پرونده در دادسرای کارکان دولت مطرح است و کارهای خوبی انجام شده که در حال بررسی است.

جعفری دولت آبادی همچنین گفت: در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی 500 نفر به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند که از این تعداد پرونده 250 نفر مختومه شد. رسیدگی به پرونده بقیه این افراد ادامه دارد و باید گفت در 60 پرونده برای متهمان کیفرخواست صادر شد و 25 درصد از این متهمان در دادگاه محاکمه شدند.

وی به محاکمه متهمان بانک آریا اشاره کرد و گفت: این پرونده 29 متهم داشت که 4 نفر آنها در بازداشت به سر می‌برند که البته رسیدگی به این پرونده به پایان رسیده است. در بحث اجرای احکام متهمان پرونده در حال حاضر 20 نفر در بازداشت به سر می‌برند که البته توافقاتی هم با بانک ملی، سپه، سامان و رفاه انجام شده تا مطالباتشان پرداخت شود.

 

خلاصه ای از سخنان دادستان عمومی و انقلاب تهران را به نقل از مهر و فارس بخوانید

موضوع/ پرونده اظهار نظر
شکایت دولت از دو نماینده مجلس این پرونده به تازگی به دادسرا ارجاع شده و تحقیقات درباره آن آغاز شده است اما این موضوع زمان‌بر است.
شکایت سازمان بازرسی کل کشور در مورد تالارهای کیش این پرونده در دادسرای کارکان دولت مطرح است و کارهای خوبی انجام شده که در حال بررسی است.
پرونده مداحان دادگاه تجدید نظر اعتراض مداحان به احکام صادر شده د در مردادماه تشکیل خواهد شد.
پرونده دادستان سابق تهران در دادسرای تهران در جریان است و هرگاه منجر به نتیجه شود درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
پرونده شرکت صدرا متهمان این پرونده هنوز در داخل کشور هستند و ما از پلیس می‌خواهیم تا برای دستگیری آنها همکاری بیشتری داشته باشند. تاکنون فقط 600 نفر به عنوان شاکی در این پرونده شرکت کردند اما احتمال می‌رود تعداد شکات به 3هزار نفر هم برسد.
درباره اظهارات اخیر استاندار تهران مبنی بر تحویل 1500 قاچاقچی مواد مخدر به قوه قضائیه آماری که ایشان داده اند اگر تحویل ما شده باشد خوشحال می شویم ولی این آمار صحیح نیست و ما طبق روال تمامی پرونده های مواد مخدر را رسیدگی می کنیم. اینکه می گویید اعدام در تهران تعطیل شده است صحیح نیست چون کارهای قضائی تعطیل بردار نیست.
پرونده متهمان ترور‌های هسته‌ای بیش از 20 نفر در این پرونده دستگیر شده‌اند و برای آنها کیفرخواست صادر شده که حدود 18 نفر از آنها در دادگاه محاکمه شده‌اند.
پرونده مرگ 3 زن در یکی از مساجد تهران خوشبختانه به نتایج خوبی رسیده‌ایم و افرادی در این پرونده در بازداشت به سر می‌برند.
پرونده خبرنگاران مرتبط با شبکه بی‌بی‌سی همچنان مفتوح است و رسیدگی به آن ادامه دارد.
پرونده تعاونی برق و شایعه آزادی یکی از متهمان

یکی از متهمان آن پرونده با قرار وثیقه 8 میلیاردی، از پرونده‌‌های مهمی بود که در حال حاضر تحقیقات مفصلی در خصوص آن در حال انجام است.

پرونده فاضل لاریجانی آخرین متهم و یا همان پنجمین متهم دیروز در دادسرا حاضر شد و کار بازپرسی آن به اتمام رسیده است. در این پرونده تحقیقات خوبی انجام شده است
پرونده سرقت مجسمه های تهران بروید از پلیس سوال کنید که چرا پرونده را تحویل نمی دهد. 
پرونده شکایت دولت از قالیباف و مطهری  تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
برخورد با برخی از نشریاتی که اقدام به چاپ عکس‌های زننده  ما بارها به نشریات و مطبوعات تذکر داده‌ایم که باید در چارچوب قانون عمل کنند و اگر خود نشریات به این تذکرات توجه نداشته باشند و جرمی مرتکب شوند برای آنها پرونده تشکیل خواهد شد.
پرونده سلطان پتروشیمی متهم اصلی این پرونده بازداشت شده است و تحقیقات درباره آن همچنان ادامه دارد.
پرونده سوء استفاده برخی کارت‌های سوخت  این پرونده به جریان افتاده اما هنوز تحقیقات اصلی آن آغاز نشده است.
پرونده گودبرداری های غیراصولی مرجع رسیدگی جابجا شده است ولی موجب تخفیف جرم نمی شود، مالکین زمین، شهرداری و مهندسان ناظر هم در حال بازجویی و پاسخگویی هستند
پرونده بمب گذاری در مهدیه تهران مساله خاصی نبود و نتوانستیم در این خصوص اطلاعات جدیدی به دست بیاوریم.

 

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    22 16
    مچکر..خیلی خسته نباشید
  • نسل سوخته بی آینده DE ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    53 0
    خیلی زحمت میکشید مواظب خودتون باشید حالا اگر دادگاه متهمان اراذل و اوباش بود تا حالا 100 نفر رو اعدام کرده بودن
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    56 0
    اگر ميخواين مقصر را 100 هزارتومن جريمه اش كنين خيلي قوه قضاييه را به زحمت نندازين.
  • وحید IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    59 0
    همه رو از دم 200 هزار تومان جریمه کنید تا حساب کار دستشان بیاید
  • علی A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    18 1
    گرامی،3میلیارد دلاری.....نه 3000میلیاردی!!!!! از قرار هر دلار 3500تومان میشه10/500/000/000/000تومان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    10 0
    خب به سلامتی یعنی اسامی این 250 نفر اعلام میشه دیگه؟ اخه روزهای اول میگفتن متهم هستند و چیزی ثابت نشده اسلام اجازه نمیده ابروی کسی رو که جرمش ثابت نشده رو ببریم وقتی احکام خیلی هاشون صادر شد گفتند جلسه تجدید نظر خواهی و حکم قطعی صادر بشه بعد اسامی رو اعلام میکنیم.این اواخر هم یه سری بهونه های دیگه میاوردن که دیگه الان انشالله بهانه ای نموند!!
  • مظلومه IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    5 0
    با سلام امروز 18تیربا گذشت دو سال از اسیدپاشی مرگبار در ایلام به صورت مادر و دختری در شهر سرابله استان ایلام، هنوزعاملان این جنایت به سزای عملشان نرسیده اند این هم گوشه ای از صبت های عروس خانم قبل از مرگش در بیمارستان سرابله آن شب چشم‌هایم را باز کردم و عمو و زن عمویم را بالای سرم دیدم. عمویم ظرفی در دستش بود. خواستم حرفی بزنم که احساس کردم تمام بدنم دارد آتش می گیرد از طرفی برادر زن عمویم هم خواستگار من بود و وقتی به او پاسخ منفی دادم، چند بار هم مرا تهدید کرد بدجوری عصبانی شد. بعد از ازدواج من، مادرم دوست داشت مستقل زندگی کند. می‌گفت این جوری برای همه بهتر است.این در حالی است که زن عمو وبرادر زن عمو اینک در زندان هم نیستند
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    1 0
    انروز كه بردند نفهميديم اگر نيارن هم متوجه نمي شيم شما يگيد اوردند