8 سال پیش، احمدی نژاد که به پاستور رسید، همه درها روی پاشنه دیگری چرخید.

امید سلیمی بنی: کاندیدایی که در عرصه فرهنگ و آموزش و پرورش شعارهای بسیاری داد، دست معلم کلاس اول خود را بوسید، ولی آنچنان که خانواده بزرگ آموزش و پرورش می گویند چندان در جهت رضایتمندی کارکنان این وزارت گامی برنداشت و بارها با تجمع معلمان حق التدریسی و قراردادی در انتقاد به نحوه پرداخت حق و حقوقشان روبرو بود.
در دوران حضوراحمدی نژاد در کاخ ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش، سه وزیر به خود دید. بعد از آنکه علی اکبر اشعری نتوانست رای اعتماد لازم را برای حضور در کابینه نهم از مجلس بگیرد، محمود فرشیدی با 136 رای موافق در برابر 91 رای مخالف و 21 رای ممتنع در آبان 84 به تخت آموزش و پرورش نشست و نهایتا برکنارشد. بعد از او، علیرضا علی احمدی سکان کشتی آموزش و پرورش را به دست گرفت و با برآمدن آفتاب اقبال دولت دوم احمدی نژاد، یکی از منتقدان دولت که عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز بود وزیر شد، حمید رضا حاجی بابایی که بیشترین تغییرات را در عملکرد و بدنه این وزارتخانه به وجود آورد.

در این گزارش به عملکرد وزارت آموزش و پرورش دردو دوره حضور احمدی نژاد در ریاست جمهوری و تغییراتی که در این وزارتخانه به وجود آمد، می پردازیم:

1-کسر بودجه و بدهی، مشکلی که رفع شد
از زمانی که محمود فرشیدی به وزارت آموزش و پرورش رسید تا میانه دوره حمیدرضا حاجی بابایی، کسر بودجه و نداشتن اعتبار برای مخارج جاری و عمرانی این وزارتخانه، همواره به عنوان پاشنه آشیل آموزش و پرورش مطرح بود. فرشیدی، وزیر اول دوره احمدی نژاد به بدهی 2هزار میلیارد تومانی این وزارتخانه بارها اشاره کرد و از مجلس خواست به جای طرح سئوال و استیضاح، به فکر افزایش بودجه این نهاد باشد. او بارها از کسر بودجه 2 هزار میلیاردی در این نهاد سخن گفت و منتقدان عملکردش را به نداشتن پول، متوجه کرد. منتقدانی که می گفتند در زمان او، کاهش رضایتمندی فرهنگیان از وضعیت درآمدی و معیشتی شان، باعث افت و کیفیت سطح تدریس و در نتیجه افزایش مردودی در میان دانش آموزان شده است. با این وجود اصلی ترین بحران دوران وزارت فرشیدی را نارضایتی عمومی فرهنگیان از وضعیت معیشتی خود عنوان می کنند با این حال، وزیر دوم احمدی نژاد برای آموزش و پرورش، یعنی علیرضا علی احمدی، در ابتدای حضور در این مسند، منکر هر گونه کسر بودجه ای شد. البته او بعدها گوی سبقت را از مدیران قبل از خود که معتقد به کسری 2500 میلیارد تومانی بودند ربود و عدد 6700 میلیارد تومان کسری را اعلام کرد. در حالی که او پس از دریافت 2000 میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش در سال قبل از آن، اظهارکرده بود تمام مطالبات طلبکاران و فرهنگیان پرداخت شده و هر طلبکاری که ادعای طلب کند می تواند با مراجعه به سایت آموزش و پرورش طلب خود را دریافت کند، البته مجموعه آموزش و پرورش بعدها اعلام کرد 500 میلیون تومان هم از طریق بخشنامه ساماندهی وضعیت معلمان و مدارس صرفه جویی کرده است.
روند پرداخت مطالبات طلبکاران تا حدی پیش رفت که حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر کنونی اعلام کرد نه تنها هیچ کسر بودجه ای در سالهای اخیر نبوده، بلکه وزارت آموزش و پرورش، برای اقدامات آینده اش نیز فزونی بودجه دارد. این در حالی است که برخی از اقدامات این وزارتخانه از جمله افزایش حقوق معلمان همراستا با بخشنامه های سالانه دولت برای افزایش حقوق کارمندان، همواره با مشکل مواجه بوده، به طوری که در سال 89، اعمال افزایش حقوق معلمان تا اواخر خردادماه به طول انجامید. با این حال، جبران کسری بودجه و پرداخت معوقات فرهنگیان در آموزش و پرورش این روزها، روند مطلوبی را طی کرده، تا جایی که به نظر می رسد وزیر آینده آموزش و پرورش، مشکل چندانی با بودجه نداشته باشد.

2-استخدام فرهنگیان، جایی برای معلمان معلول و پیش دبستانی نیست
از زمانی که علیرضا علی احمدی، وزیر دوم آموزش و پرورش احمدی نژاد دستور لغو استخدام 10 هزار نفر حق التدریسان و مربیان پرورشی که پس از طی مراحل قانونی شرکت در ازمون و مصاحبه و در حالیکه قبلا مجوز و بودجه ان تصویب شده بود را صادر کرد، صدای اعتراض بسیاری از معلمان بارها درآمد. تا جایی که با وجود تغییر وضعیت استخدام بسیاری از معلمان حق التدریسی به رسمی هنوز مشکل استخدام رسمی در آموزش و پرورش تا امروز باقی است. علیرضا علی احمدی حتی یک بار هم گفته بود یکی از اصلی‌ترین چالش‌های این وزارتخانه وجود بیش از 500 هزار نیروی مازاد است.
با این حال، حاجی بابایی که در مجلس برای گرفتن رای اعتماد آمد، قول داد این مشکلات را برطرف کند. او که به صندلی وزارت نشست، اولین آزمون سراسری استخدام در آموزش و پرورش را برگزار کرد تا از سهمیه استخدام 60 هزار نفری، برای این وزارتخانه استفاده کند. مجلس به او اجازه داده بود سالانه 15 هزار نفر و در طول 4 سال، مجموعا 60 هزار نفر را استخدام کند. او در یک آزمون، 40 هزار نفر را به عنوان فرهنگی مستخدم رسمی، پذیرفت.
با این حال، آنقدر برگزاری این آزمون، گران و پرحرف و حدیث شد که بارها طرح استیضاح او در مجلس، دست به دست گشت، ولی حاجی بابایی توانست با استخدام تعداد زیادی (نزدیک به 40 هزار نفر) از حق التدریسیان، با مخالفانش صلح کند. البته او در این میان، سهم معلولان را از استخدام نداد و با دستور اداری خود، مانع از استخدام سهمیه معلولان شد که حدود 2 ماه پیش، دیوان عدالت اداری، این دستور را ابطال کرد. علاوه بر این، استخدام معلمان پیش دبستانی همچنان در هاله ای از ابهام است، زیرا بسیاری از این فرهنگیان که از گردونه استخدام رسمی بازمانده اند، بارها در اعتراض به این اقدام حاجی بابایی در گفتگو با نمایندگان مجلس و دیگر تصمیم سازان، اعلام کرده اند قانون درباره آنها اجرا نشده است. با این حال، حاجی بابایی با بستن پرونده آزمون استخدامی آموزش و پرورش، بارها اعلام کرد هیچ معلمی نمی تواند ادعا کند در وضعیت حق التدریسی باقی مانده است. یعنی همه استخدام رسمی شده اند.

3-تحول بنیادین در آموزش و پرورش
سابقه تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش سر به انتهای دهه 70 و ابتدای دهه 80 می زند. با این حال، سه وزیری که در آموزش و پرورش دوره احمدی نژاد حاضر شدند، هر یک تدوین این سند را به دوره خود منسوب کردند. از جمله فرشیدی که تصویب اولین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را به خود نسبت داد و گفت: " در گام اول، شورای عالی آموزش و پرورش سندی همچون سند چشم انداز ‪ ۲۰‬ساله برای تحول در آموزش و پرورش تهیه کرده است."
وزیر بعدی، علیرضا علی احمدی نیز 4 سال بعد از اتمام دوره ماموریتش یعنی در اردیبهشت 92 که حرف و سخن آمدنش برای انتخابات ریاست جمهوری نقل محافل بود، از 110 اقدام خود طی 21 ماه حضور در وزارت آموزش و پرورش خود اینطور دفاع کرد: "اقدامات من مربوط به مباحث مالی و سازمانی است و تنظیم سند تحول بنیادین در امر آموزش و پرورش بوده است." یعنی همان چیزی که خلف او، حاجی بابایی نیز به آن افتخار کرد. حاجی بابایی بارها در مجامع و سخنرانیهای مختلف از تدوین این سند و اجرای آن در دوره خود نام برد. به گفته وی یکی از اصلی ترین جلوه های تدوین سند تحول بنیادین، تک شیفته شدن مدارس، تعطیلی پنجشنبه ها، تغییر در محتوا و شکل کتابهای درسی و اقداماتی از این دست بود.

4-تعطیلی پنجشنبه ها
اولین وزیری که سخن از تعطیلی پنجشنبه ها زد، علیرضا علی احمدی بود. ولی این برنامه به عمر وزارت او کفاف نداد تا جایی که در ابتدای سال 89، محمدرضا حاجی بابایی، با ابلاغ بخشنامه ای به استانها، پنجشنبه ها را تعطیل اعلام کرد. اعتراضات معلمان و مجلس به دلیل آنچه افت سطح کیفی آموزش در ایران می خواندند، از سوی حاجی بابایی با اهرم دیگری جواب داده شد: تعطیلی باعث افزایش رضایتمندی بچه ها، مربیان و اولیا می شود. او در روز 17 مرداد 89، با استناد به نظرسنجی خبرآنلاین که نشان می داد حدود 70 درصد از کاربران، از این اقدام ابراز رضایت کرده بودند، اعلام کرد وقتی مردم و خانواده فرهنگیان از این ماجرا راضی است، دیگر منتقدان نباید "ان قلت" وارد کنند. با این وجود، منتقدان او و برخی از کارشناسان آموزشی همچنان معتقدند تعطیلی پنجشنبه ها کار اشتباهی است که با ادامه آن، تعداد مردودی دانش آموزان بالا می رود و سطح آموزش پایین می آید. حاجی بابایی در پاسخ به این انتقاد بارها گفته تحقیقات مرکز سنجش کیفیت آموزش این وزارتخانه بارها اعلام کرد نه تنها کیفیت دانش آموزی در مدارس با این تعطیلی کاهش نیافته، بلکه این کار باعث پیوند بیشتر خانواده ها با دانش آموزان خود شده است. البته باید در نظر داشت به دلیل عدم تحقیقات مستقل، نمی توان حرف او و منتقدانش را تایید یا تکذیب کرد.

5-اجرای قدم به قدم نظام جدید 3-3-3-3
حذف دوره سه ساله راهنمایی از اقدامات آموزش و پرورش در 3 سال اخیر است. محمدرضا حاجی بابایی با استناد به سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، دستوری را 2 سال پیش صادر کرد که طی آن تمام مدارس راهنمایی تعطیل و تبدیل به مدارس ابتدایی و دبیرستان می شوند. طبق این نظام، آموزش دوره ابتدایی از 5 سال به 6 سال و ساختار آن به صورت دو دوره سه ساله ابتدایی اول و ابتدایی دوم، تغییر کرده است.
طبق این تغییر، سه ساله راهنمایی نیز از نظام آموزش حذف و به جای آن، دو دوره سه ساله متوسطه اول و متوسطه دوم به وجود آمده و دوره پیش دانشگاهی نیز حذف شده است.
رسیدن وزارت آموزش و پرورش به این برنامه، ابتدا با 6 ساله کردن دوره دبستان آغاز شد. کلاس ششم ابتدایی، لفظی بود آشنا برای دانش آموخته گان پیش از انقلاب که بار دیگر، احیا شد و بعد از آن، با حذف دوره راهنمایی، معاونت مربوط به این دوره نیز در ساختار آموزش و پرورش، کمرنگ و کمرنگ تر شده است.
موافقان این تغییر، از آن به عنوان انقلاب بزرگ آموزشی در دوره حاجی بابایی یاد می کنند و مخالفانش می گویند علاوه بر اینکه ساختار فیزیکی مدارس ابتدایی، 5 کلاسه اند و با این نظام، سازگار نیست، نیروی آموزشی مورد نیاز این نظام و همچنین کتابهایش نیز در دسترس نیست و تا بدنه فربه و سنگین آموزش و پرورش با این نظام بخواهد کنار بیاید، تسمه از گرده دانش آموزان و معلمان، کشیده می شود. آنها افت کیفیت آموزشی را اصلی ترین محور انتقاد خود قرار داده اند، ولی با وجود این انتقادات، کتابهای مورد نیاز در سه ماهه تابستان، به تالیف و چاپ رسید و معلمان نیز با بخشنامه هایی که دریافت کردند، مجبور به تمکین از این نظام شده اند.
در مراحل بعدی اجرای قدم به قدم این نظام، مقرر شده پس از طی هر دوره 3 ساله، تصدیق و مدرک مربوط به آن دوره به دانش آموزان داده شود. همچنین در دو دوره 3 ساله ابتدایی، سنجش و ارزیابی آموزش به صورت ارزیابی کیفی (و نه کمی- نمره ای از مبنای 20) انجام می شود که هم اکنون نیز، در حال اجراست.

6-آسیبهای اجتماعی در میان دانش آموزان
موضوع اعتیاد و آسیبهای اجتماعی، بارها مورد اشاره منتقدان عملکرد وزرای دوره ریاست احمدی نژاد بوده است. زمانی که علی عباسپور تهرانی، رئیس وقت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از وجود تعداد بالای دانش آموز معتاد به خبرنگاران گفت، حاجی بابایی وزیر، تنها به این توضیح اکتفا کرد که تعداد آمار دقیق را نمی دهیم و هیچ دانش آموزی معتاد نیست، چون به محض اینکه مطلع شویم دانش آموزی معتاد است، او را مدرسه به درمانگاه و مراکز ترک می فرستیم.
با این حال، علاوه بر مجلس و کارشناسان مستقل، بهزیستی و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز از عملکرد آموزش و پرورش در این باره دل چرکینند و می گویند حاجی بابایی اجازه نداده درس آشنایی و جلوگیری از مصرف مواد مخدر در مدارس، تدریس شود. به همین دلیل، همچنان موضوع آسیبهای اجتماعی و به خصوص جمعیت دانش آموزان معتاد در مدارس، از نقاط مبهم عملکرد این نهاد در سالهای اخیر بوده است.
4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    116 3
    بسیاری از طرح ها سطحی و شتابزده بود و از همان ابتدا،بدون اینکه اجرای خرد و آزمایشی صورت گیرد بصورت سراسری به اجرا درآمد
    • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
      3 13
      خوشم میاد شما هم کارشناس آموزش و پرورش هستید هم اقتصاد هم ورزش هم ... با استاد همه چی دون هااااا
  • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    16 37
    من راجع به وزرای قبل نمی توانم صحبت کنم .اما حاجی بابایی واقعا وزیر پر کار وخوش فکری هست . مثلا آوردن ورزش در مدارس مپل شنا و... یا شروع به ساخت مدارس هوشمند و سیستم های پشتش یا همین تعطیلی مدارس در پنجشنبه ها همین تغییر نظام آموزشی هم فکر خیلی خوبی بود که با تطبیق خوب (اگه نیاز باشه شرح می دم) شروع شد وحداقل اینکه فهمیدن کتاب ها واقعا محتوای قدیمی دارن بیمه عالی طلایی فرهنگیان و خیلی کارهای مثبت دیگه .بله مشکلاتی هم هست اما بودجه این سازمان واقعا کمه و با توجه به این مسله عملکرد قابل قبولی وجود داشته.
    • محمدرضا A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      24 3
      والا منم معلمم نه شنایی اومده نه هوشمند سازی شده و نه کتابا بهتر شده کارایی که من دیدم :1-حذف سرانه مدارس و تحمیل هزینه های کلان مدارس به مردم2 - بیمه طلایی بدرد نخور که سهم دولت هیچ وقت پرداخت نشد و تعهدات اون طی سه سال کم شد و مبلغ اون زیاد شد3- حوادث شین آباد و اتوبوس راهیان نور4- افزایش حقوق در یک بند و رسانه ای کردن آن و کاهش حقوق معلمان در بند دیگر و عدم تغییر حقوق طی یک سال با این تورم5-تعطیلی پنج شنبه ها و افزایش مشکلات اجتماعی و افت درسی6-تغییر شتابزده کتاب و نظام ارزشیابی و روبرو کردن معلم و دانش آموزان با مشکلات عدیده و....
  • جلیل حسینی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    19 39
    من وقتی استدلالات مخالفین را می خوانم کاملا غیر منطقی هست عنوان می کنند دانش آموزان کشته شده اند خوب این چه ارتباطی به وزیر داره وضعیت راهها و جاده ها مناسب نیست و اگر تقصیری هم باشد تقصیر وزیر راه هست ایشون که وزیر راه نیست یا استدلال می کنند چرا در یک گوشه ای از یک کشور بخاری آتش گرفته ما چند تا مدرسه در کشور داریم؟ اگر مدرسه ای استاندارد نیست این وظیفه رئیس آموزش وپرورش و استانداری آن استان هست که این مشکل را برطرف کنند دلیل نمی شود که تمامی تقصیر ها را گردن یک نفر انداخت برخی ها حتی توانایی اداره کردن یک مدرسه را هم ندرند آن وقت از وزیر ایراد می گیرند بهترین طرححها وپروژه ها از استخدام گرفته تا هوشمند سازی و تعیین تکلیف معلمان و رتبه بندی وافزایش حقوق در زمان ایشان صورت گرفت
  • منوری EU ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    14 4
    بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان چرا امسال اجرا نشده است .
  • مهربان توسی A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    15 10
    باتشکر از وزیر محترم تحولات در اموزش و پرورش لازم بود دانش اموز و من معلم به نواوری در کتب وسیستم نیاز داشتم انشاا... تحولات ادامه یابد
  • بی نام IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    22 2
    ظلمی که در زمان یکی از وزیران نا کارامد احمدی نژاد به معلم شد و به تبعات آن پایین آمدن منزلت وجایگاه معلم به خاطر جبران کسر بودجه این سازمان برداشتن حق جذب از حقوق و نیز بنی که هر سه ماه شاید هم چند ماه بابت لباس یا هرچیز دیگه ای که می نامند....در حالیکه این دو مورد برای همه کارمندان لشگری و کشوری قابل اجراست...با توجه به اینکه هزینه ایاب وذهاب هم بر خلاف همه کارمندان به عهده معلم است.ووووو...ومن به عنوان یک معلم پایه اول که باتمام انرژی و ابراز علاقه ای مادرانه به این نوگلانی که جدایی از مادر برایشان کابوس است بخواهی به درس وکلاس ومعلم پایبندش کنی...چقدر سختی کار میبرد؟؟؟بدی آب وهوایی هم که قبل از انتخابات حکم هم خورد بعد از انتخابات مجلس حذف شد...و این یعنی به شعورمستخدمین دولت توهین کردن
  • رضاپناه IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    4 3
    بنده بارها درسایت های مختلف گفته ام که الآن صدها معلم بی کار هستند وبه دلیل مازاد بودن یا هیچ تدریس ندارند یا چند ساعت درس دارند که این خود آسیب هایی به دنبال دارد. اما متأسفانه غوغا سالاری جایی برای توجه به این موضوع را نگذاشته است.و مخالفت دکتر علی احمدی با استخدام نیروی جدید و ادغام نهضت سواد آموزی ازسرتدبیربود. چون نهضت در برخی مناطق جز ایجادسابقه برای مربی واستخدام او دست آوردی به اندازه هزینه های آن نداشته است. که بنده این را درسال 82به معاونت وقت نهضت (که ظاهرا مهندس وطنی بود)عرض کردم که روستای زادگاه بنده از بدو تأسیس نهضت تا آن سال(82) با وجود داشتن کلاس(به ظاهر)و مربی، حتی یک نفر از 12بی سوادروستا را باسواد نکرده است !!!!!!!!!اما کی به کیه
  • الله قلي A1 ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۸
    15 0
    سه سال پاداش مناطق محروم پرداخت نشده ،سه سال يك ماه مرخصي استفاده نشده پرداخت نشده،اضافه تدريس دو ماه پردأخت نشده ،چند ماه اضافه كار كادر إداري پرداخت نشده امسال شير فقط ٢١روز آنهم در ارديبهشت ماه توزيع شد سرانه ي مدارس در اسفندماه هنوز پرداخت نشده بود،سقف كلاس ميريخت سر دانش آموز ميگفتند مقوا بچسبان !بازم بگم مدارس روستايي تعطيل وبه خرابه هايي براي نگه داري گوسفندان تبديل شد ودانش آموزان با طرح ميني بوس در كلاس هاي ٣٨نفري مدارس پايين شهري به زور جا داده شدند .
  • جویا A1 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    12 0
    مشکل از جایی شروع می شود که کسی مسئولیت کار غلط خود را به عهده نمی گیرد
  • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    11 0
    بدتر از همه از بین رفتن مدارس دولتی میباشد که بودجه داده نمیشود و به زور از والدین پول گرفته میشد تا ثبت نام شوند...............
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    3 6
    جمع اوری امضا به صورت اینترنتی جهت اعتراض به اقدام وزارت آموزش و پرورش ایران به خاطر تامین نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و نادیده گرفتن فارغ التحصیلان فعلی دانشگاههای کشور http://www.ipetitions.com/petition/stop-this-injustice/ یا http://yamahdimadad.persianblog.ir/
    • مدیرمدرسه IR ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
      12 3
      این که دیگه امضاء نمیخواد درست ترین کار آموزش پرورش همین بوده .تربیت معلم ودانشگاه فرهنگیان برای همین ایجادشده .چرا به دانشگاه انتظامی ،پرستاری ، مامایی و ... اعتراض نمی کنید ؟چون فکر میکنید معلمی تخصص نمی خواهد و هرکسی می تواند سرش را پایین انداخته و برود سر کلاس و چهارکلمه تحویل بچه های مردم بدهد واینکه مردم باید جور توی تحصیلکرده ای که بدون توجه به نیازوحتی علاقه ات رفتی درس خوندی وحالا هم چون کاری پیدا نمیکنی فکر کردی بهترین جا همین جاست ، باید بکشند!!! بزرگترین مشکل کشور ما عدم تربیت نیروی متخصص برای کلیه بخش هاست که سال هاست ادامه دارد به جای این کار صرفا با یه آگهی استخدام نیرو جذب می شه و د10 الی 15 سال طول میکشه که نیروکاررویادبگیره درحالی که بایدمهارت بایددرزمان تحصیل فراگرفته شود
  • علی IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    7 0
    کسری بودجه کجا حل شده هنوز مرخصی ذخیره وهزینه سفر بازنشتگان راپرداخت نکردند
  • مربی پیش دبستانی IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    2 1
    سلام آقای حاج بابایی به فکر مربیان پیش دبستانی هم باشید وعده دادید تا آخر دولت دهم آزمون برای معلمان پیش دبستانی برگزار خواهید کرد ؟ امیدوارم مجلس اعتبار لازم برای اجرای آزمون اختصاص دهد در دوره ی وزارت شما به همه توجه شده است .برخی مربیان بالای 10 سال سابقه دارند و تکلیف روشنی ندارند
  • به A1 ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    2 2
    والا ماکه چندسال مدرک گرفتیم بادردسر هزینه زیاد به امید استخدام دراموزش پرورش کو خیال باطل هروقت استخدامی فقط سهمیه دارهابقیه چی والا اونابیشتر احتیاج دارن ماکه امکانات نداشتیم رشته بهتر بخونیم چکار کنیم رشته علوم انسانی جرمه که استخدامی نداره
  • مریم A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
    6 0
    یاایهاالمسلمون.لطفا به داداین بنده خدای کرجی برسید که لطف کرد وقتش روصرف دانش اموزان کرداونهارابه اردو ی شمال کناردریابردحالا بنابه دلایلی .قسمت وشایدبی توجهی اهالی شمال وشاید هیجان بچه هااین اقای محترم مقصر شمرده شده هیچ کس هم به دادش نمیرسدایا حق او این است ما نباید یه انجمن حمایت از معلم داشته باشیم؟؟؟خودتان راجای او بگذارید
  • بی نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    9 1
    باسلام واحترام فراوان بعداز ده روز تاخیر برداخت حقوق باید مبالیغ باسودش واریز بشه لطفا نظر بدهید تاثیر داره
  • مربی بیش دبستان A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    1 0
    با سلام .لطفا فکری به حال ما مربیان بیش دبستان بکنید.به خدا هشت سال دارم کار میکنم ولی هیجی به هیجی.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۶
    1 0
    بیچاره بیمه تکمیلی صندوق بازنشستگی
  • دبیر ریاضی IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    5 0
    باسلام . مشکل اصلی آموزش و پرورش دیدگاه غلط مسولان بلند مرتبه کشور و مجلس است . عدم اختصاص بودجه لازم برای آن (هرساله با کسر بودجه مواجه است ) . دیدگاه مصرفی به آن دارند و هر جای دیگر کم میآورند ، سر آن خالی میکنند . از آن بعنوان نردبان ترقی خود استفاده میکننند ( شعارهای شغل انبیا و معلمی عشق است و ..... ) بنده 23 سال سابقه خدمت دارم با این حال چند سالی است که برای تغییر شغل و کسب در آمد دیگر اقدام کردم یک مدرک عمران هم گرفتم تا درکار مهندسی فعالیت کنم . معلمان عزیز به فکر خود باشید . تا بوده همین بوده وضعیت آموزش و پرورش .
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    10 2
    متاسفانه تاکنون ذخیره مرخصی بازنشستگان91 پرداخت نشده است.بدقولی،دروغگویی،بی تدبیری تابه کی؟
  • فرهنگی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    6 2
    پرهزینه ترین و مزخرفترین طرح بعد از طرح کاد که در آموزش و پرورش اجرا شد ایجاد مجتمع های آموزشی بود
  • از بندرعباس IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    2 0
    متاسفانه بسیاری از طرحها فقط در حد شعار و ارائه ی آمار بودند و هیچ بررسی و دقتی در کیفیت اجرای این طرحها لحاظ نشد...مثلا در شهری که حتی یک استخر شنا ندارد آمار برگزاری موفق طرح ارائه شده ! و یا مدارس قرآنی فقط در حد نصب تابلو و تقسیم بودجه مابین افراد خاص و ارائه ی آمار های کاذب باقی مانده اند و یا هراز چندگاهی بدون پیش بینی منابع با صرف هزینه های بسیار مبالغی به عنوان افزایش قوق پرداخت و بعد از چند ماه طی حکمی دیگر پس گرفته میشود(در دوسال اخیر برای فرهنگیان هرمزگان حداقل 3 بار این اتفاق تکرار شده) گاهی نیز همان حکم صادر شضده نیز عمرش به اجرا کفاف نمی دهد و لغو می شود نمونه اش همین افزایش تیرماه که بعد از صدور احکام مسوولین یادشان آمد منابع ندارند!
  • بازنشسته IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۶
    2 0
    بخش بزرگی ازمطالبات بازنشسته هاپرداخت نشده (هرچند ماه یکبار دویست تومان)بیمه طلایی بی خاصیت وقت گیر سر کاری.
  • فرهنگی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
    0 0
    سلام چرا فرهنگیانی که بیمار هستند را با سنوات ارفاقی بازنشست نمی کنند ؟
  • علی 1352 A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۵
    1 2
    سلام استخدام و به کارگیری نیروهای مستخدم در پست آموزگاری در مناطق محروم کار بسیار ناشایست و ظلم بزرگی است که دولت احمدی نژاد در حق دانش آموزان و مردم انجام داد. این کار تبعات زیادی به دنبال دارد و باعث مهاجرت و ترک تحصیل کودکان این مناطق می گردد و نیز تدریس نامناسب و اشتباه سرنوشت آموزش و پرورش را به ناکجا آباد می برد لازم است مسئولین با لطفی که در حق عده ای می کنند باعث ضایع شدن حقوق دیگران نگردند خداوند عاقبت آموزش ابتدایی را به خیر کند نیروهای شرکتی ،سرباز معلم ، مستخدمین ،رانندگان ، انبارداران ، آموزشیاران ، حق التدریسی ها ، نیروهای مازاد مقاطع متوسطه اول و دوم همه و همه بدون آموزش های لازم در ابتدایی به کار گمارده می شوند تنها جیزی که اهمیت ندارد آموزش و تربیت کودکان است.