نکته سنجی در دعای روز اول ماه رمضان / دست از طلب ندارم تا کام من بر آید

به قلم حجت السلام مسعود خشنود زاده - ماه مبارک رمضان، بهار عاشقان و ماه عشقبازان است. در این ماه حجب ظلمانی و نورانی سهل تر از دیگر ایام سال به کنار زده می شود :

یار بی پرده از در و دیوار  - به تجلی است یا اولی الابصار

از رسول مکرم اسلام - صلی الله علیه و آله و سلم- برای هر روز از این ماه، دعای ویژه ای نقل شده که با نظر دقیق در این دعاها نکات راهگشایی برای سالکان کوی دوست قابل فهم و دریافت است. ما در  طی این سی روز سی نکته ی کوتاه از این سی دعا را تقدیم کاربران خبرآنلاین خواهیم کرد.

دعای روز اول ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمَ اجْعلْ صِیامی فـیه صِیـام الصّائِمینَ وقیامی فیهِ قیامَ القائِمینَ ونَبّهْنی فیهِ عن نَومَةِ الغافِلینَ وهَبْ لی جُرمی فیهِ یا الهَ العالَمینَ واعْفُ عنّی یا عافیاً عنِ المجْرمین.

دست از طلب ندارم تا کام من بر آید / یا تن رسد به جانان یا جان ز تن بر آید (حافظ)

دعای این روز سالک را در" مرتبه طلب" نشان می دهد. او شوقی وافر دارد در زمره ی روزه داران و نمازگزاران واقعی قرار گیرد و از حق متعال می خواهد او را در مسیر شریعت و عمل به دستورات الهی قرار دهد.
سالک در ابتدای سلوک باید در وادی طلب قرار گیرد و شوق داشته باشد. در این دعا که مخصوص روز اول ماه مبارک رمضان است سالک صائم از خداوند درخواست می کند که به اعمال او روح و باطن ببخشد و او را در زمره ی عابدان واقعی قرار دهد.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 302851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    27 0
    التماس دعا
  • خان A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۹
    11 0
    نماز و روزتون قبول باشه.. ایشالا تو این ماه مبارک سعی کنیم بیشتر خودمونو بشناسیم و سعی کنیم کاملتر بشیم.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
    3 0
    نماز و روزه های همگی قبول باشه توی این روز ها که وضعیت معیشت بعضی از هم وطن هامون خوب نیست به فکر اون ها هم باشیم و مثل مولامون دست نیازمندان رو هم بگیریم یا علی التماس دعا