واحد مرکزی خبر

فدراسیون بین المللی حقوق بشر و اتحادیه حقوق بشر و نیز سازمان دید بان حقوق بشر از همه شرکتهایی که به نظام جاسوسی آمریکا (پریسم) از کاربران اینترنت سراسر جهان کمک می کردند، شکایت کرده اند.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، شرکتهایی چون مایکروسافت، یاهو، گوگل، فیسبوک، یوتیوب و اپل در این رسوایی دخالت داشته اند. سازمان دیده بان حقوق بشر نیز به جمع شاکیان پیوسته است.
رید برودی سخنگوی دیده بان حقوق بشر گفت افشاگریهای جدیدی صورت خواهد گرفت.
رید برودی گفت :«ما از مجموع اطلاعات جمع آوری شده، هیچ اطلاعی نداریم. دیده بان حقوق بشر و دیگر سازمانهای مردم نهاد در سال 2008 به جنبه قانونی قوانین مرتبط با جمع آوری اطلاعات شخصی مردم اعتراض کرده بودند. نکته عجیب این بود که دیوان عالی آمریکا با شکایت ما مخالفت کرده بود زیرا قوانین و اعمال صورت گرفته محرمانه بود و اثبات اینکه ما تحت نظر بودیم غیرممکن بود. به تازگی در آمریکا مشخص شده است همه نامه ها اسکن می شوند. دولت در حال ذخیره سازی هزاران میلیون تماس تلفنی است و نه تنها هویت تماس گیرندگان بلکه کل مکالمات ضبط می شود. به نظر من زندگی خصوصی دیگر وجود ندارد.»

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    2 1
    قضیه شریک دزد و رفیق قافله رو اینجا میشه دید...حالا اروپا یه دستی میخوره ...اطلاعات محرمانه ما که هیچ اونا اطلاعاتشون در آینده حراج میشه. چقدر بد
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    3 3
    ایتم از سر دم داره دموکراسی در جهان به نظر می رسه دموکراسی در مقام عمل نمی تواند خواسته های مردم را بر آورده کند ؛ شاید برخی بگن این عمل نشان دهنده عملکرد دموکراسی نیست و آن را عملی خارج از دموکراسی سر زده از یک کشور دموکرات بدانند ؛ اما اگر با دقت نگاه کنید عمق این عمل بسیار ریشه در دیدگاه کشور به وجود آورنده این قضیه و پیروان آن دارد ؛ کشوری که حتی به متحدان خود رحم نمی کند و مدعی چیزی است به نام دموکراسی و بقیه جهان پیرو اون