مشرق نوشت:

امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر اینکه بسیاری از ابتکارات و نوآوری‌های نیروی زمینی ارتش در مرحله تولید انبوه قرار دارد، به سلاح اخگر اشاره کرد و افزود: این سلاح به دست جهاد خودکفایی نزاجا طراحی و نمونه رزمی آن برای تولید انبوه آماده شده است.

حیدری با اعلام اینکه تولید انبوه این سلاح مهم را در دستور کار داریم و این روند با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احتمالاً از مهرماه شروع خواهد شد، خاطرنشان کرد: تولید انبوه این سلاح با مشارکت نیروی زمینی و وزارت دفاع انجام خواهد شد.

کشورمان چند سالی است که نمونه های مهندسی و آزمایشی تیربار چند لوله طرح گتلینگ خود را با نام «اخگر» رونمایی کرده است که توسط متخصصان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران(نزاجا) ساخته شده و به زودی به تولید انبوه می‎رسد.

این سلاح ایرانی که تا کنون روی خودروهای تاکتیکی و پرتحرک کوچک مانند «رنجر» و «سمندر» که آنها هم توسط جهاد خودکفایی نزاجا طراحی و ساخته شده‎اند مشاهده شده دارای کالیبر 7.62 میلیمتر و 6 لوله بوده، بیشینه نواخت تیر این سلاح 4هزار تا 5هزار گلوله بر دقیقه و برد نهایی آن بیش از 1000 متر عنوان شده است. به نظر می‎رسد توان حرکت چرخشی لوله‎های آن از یک موتور الکتریکی تأمین می‎شود.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    4 1
    اگر 2 یا چند تا گاتلینگ یا اخگر را موازی کنید به عوض 4000گلوله 8000 گلوله میزند که بیشتر از نوع روسی اش به نام کاشتان است و رگورد گینس را به ثبت میرسانید.