ایسنا نوشت:

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران درباره آغاز مذاکره خودروسازان بزرگ با چینی‌ها برای تولید خودروهای چینی در ایران، گفت: متاسفانه شرایط به‌گونه‌ای است که قطعه‌سازان نیز مذاکره با چینی‌ها را برای همکاری مشترک آغاز کرده‌اند.ساسان قربانی اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و روند پیش رو، همکاری با شرکت‌های چینی از معدود گزینه‌های پیش روی خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی است.

وی با بیان این‌که اگر از خودروسازان سوال کنید آیا تمایل قلبی به همکاری با چینی‌ها دارند؟ مطمئنا پاسخ‌شان منفی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با این حال اتفاقات رخ داده ما را وادار کرده با کشوری که پایین‌ترین سطح تکنولوژی صنعت خودرو در دنیا را دارد مذاکره کنیم که البته به هیچ وجه کار مناسبی نیست.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: برای آن‌که صنعت خودروی داخلی روند رو به جلو و مثبتی را طی کند باید به سمت همکاری با کشورهای صاحب تکنولوژی در این حوزه حرکت کنیم نه آن‌که به سراغ شرکت‌های چینی با تکنولوژی رده چهارم و پنجم برویم.

وی افزود: شرایط موجود خودروسازان را وادار به این کار کرده است بنابراین باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که با توجه به نقش کلیدی و اساسی ایران در منطقه و همچنین پتانسیل صنعتی کشور، شرکت‌های خارجی صاحب تکنولوژی برای همکاری با صنعت خودروی ایران پیش قدم شوند.

قربانی با بیان این‌که چینی‌ها از شرایط فعلی سوء استفاده کرده و هزینه فعالیت‌ها را افزایش می‌دهند، تصریح کرد: صنعت خودرو مطمئنا با همکاری چینی‌ها پیشرفت نخواهد کرد با این حال قطعه‌سازان نیز به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده رویکرد همکاری با قطعه‌سازان چینی را آغاز کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آغاز همکاری با قطعه‌سازان چینی به معنای ورود مواد اولیه مورد نیاز از چین، کاهش سطح تکنولوژی و به تدریج واردات خطوط تولید قطعات از چین خواهد بود که البته این روند معنایی جز عقب‌گرد تاریخی برای صنعت قطعه نخواهد داشت.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي اكبر A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    83 0
    خسته نباشيد!!!!
    • محسن A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
      3 0
      واقعاً هم خسته نباشيد ، تا دو سال پيش كه ميتونستيد چرا نكرديد حالا يادتون افتاده بريد سراغ كشورهاي صاحب تكنولوژي ؟ حالا شمارو به خدا قسم سراغ صنعت چين ميريد ، دنباله جنس هاي بنجل نريد كه همين چين هم به خدا جنس هاي با كيفيتي داره ولي يه عده بخاطر سود بيشتر بي كيفيت ترين جنس رو وارد كشور ميكنن
  • بی نام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    79 1
    پس خودروهای چینی نوش جانمان! از همین الان صف بکشید برای خرید!!!
  • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    76 3
    در حال حاضر که پراید تولید می کنیم مگر از تکنولوژی روز جهان استفاده می کنیم که حالا با همکاری کردن با چینی ها نالانیم .فوقش خودروئی تولید میشه در حد پراید.
    • بی نام A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      47 5
      دوست عزیز. چین میتونه بهترین خودروهای جهان رو هم تولید کنه. منتها برای ایرانی ها درجه 3 کار میکنه! هر چی پول بدی آش می خوری !
  • دلسوز مردم A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    101 9
    احمدی نژاد متشکریم .در ادامه موفقیت های شما در دولت نهم و دهم موفق شدی صنعت خودروسازی داخلی را هم به صورت کامل ورشکست کنی .
    • بی نام A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      14 80
      چه ربطی به ایشون داره؟! حالا ببینیم دو هفته دیگه آقای روحانی چکار میکنه! انوقت شما باز بیا اینجا نظر بده!
    • پویا IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      3 59
      به خدا قسم احمدی نژاد بهترین و کارآمدترین بود برای این مملکت .سال 89 رنکینگ اقتصادی ایران رو به رتبه 17دنیا رسوند ولی حاسدین خارجی نتونستن ببینن و جاهلین داخلی هم همیشه دنبال یه گناهکار می گردن که دیواری کوتاهتر از دیوار این مظلوم زمانه پیدا نکرده اند.
  • بی نام IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    57 1
    تا الان داشتين با بالاترين تكنولوژي مذاكره مي كردين با اين ماشيناي از رده خاج و گرونتون؟
  • مردم سالاری US ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    49 6
    لطفا نخرید.اینقدر نخرید که مجبور شند قیمتو بیارند پایین کیفیتو ببرند بالا. ای مردم عزیز!لطفا نخرید.خواهش میکنم یه بار هم که شده متحد عمل کنیم.
    • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      7 20
      شما که داری تو امریکا زندگی میکنی و درد داخل ایرانو نمیدونی پس لطفا از خودت نظر نده. مردم مجبورن بخرن
    • بی نام A1 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
      5 17
      اونوقت شما هر روز میای دنبال من ببریم سر کار؟؟!!
    • نيما A1 ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      13 1
      فرهنگ مردم اجازه نميده
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    48 1
    نیست تا الان با بنز، بی ام و و قول های خودروسازی جهان مذاکره میکردین!!! برین از خدا بترسین بابا!!!
  • سعید IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    35 2
    باز همون خودروهای چینی از پراید و405و.... که تکنولوزی 20 سال پیش رو دارن بهتره
  • علی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    23 0
    زمانی که با غولهای صنعتی بده بستان داشتید چه گلی به سر این ملت زدید ، راستی قطعه ساز تعریف جدیدی دارد ؟ خرید قطعات بنجل چینی را قطه سازی میگویند ؟!!!! وبال آنهائی که در جاده های کشور در هر روز جانشان را بعلت عدم کیفیت خودروها و قطعات آنها از دست میدهند به گردن تمام دست اندر کاران خودروسازی و دستگاههای مسامحه کننده (حمایت از مصرف کننده ،استانداردو..... شرمتان باد ز پشمینه آلوده تان گر به این رنگ و ریا نام کرامات دهید
  • محمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    12 1
    این به این معنیه که پولی رو که به گرند ویتارا و مگان وکیزاشی و ... میدادیم باید از این به بعد به خودرو های فوق بی کیفیت چینی بدیم.وگر نه پراید و پژو که تا صد سال دیگه هم تو این مملکت تولید میشه و مردم با کمال میل بهش پول میدن.
  • بی نام EU ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    12 3
    ای بابا بعضی ها فقط میگن نخرید! مگه میشه؟ شما چند سال از عمرتون رو میخاید منتظر بمونید تا تو ایران ماشین مورد نظرتون تولید بشه بعد شما سوار شید !!! آش کشک خاله مون شده ! مگه فقط مشکل ما ماشینه؟!
  • وحید A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۵
    34 0
    آقای قربانی عزیز!!!آن زمانها هم که وضع خودروسازها خوب بود ودلار 1000 تومان شما خودرو سازان برای سود بیشتر با چینی ها کار می کردید!!!!!!!قبول کنید که خودروسازان ما حرفه ای نیستند چرا که وقتی پولدار شدند بجای سرمایه گذاری رفتند بساز وبفروشی کردند !!!!!!حقایق تلخ است جناب قربانی ولی تا این حقایق را قبول نکنیم ومشکل اصلی را حل نکنیم(حرفه ای نشیم) به جایی نمی رسیم
  • حسن A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    3 0
    با سلام یعنی تکنولوژی چینی ها در تولید خودرو از ایران هم پایین تره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا ایول !!! یه نیگاه به تولیدات خودتون بکنبن و یه نیگاه هم به تولیدات چین .... وقتی دم خروس به این بزرگی است قسم حضرت عباس فایده ندارد... ایشاا... که یه مرد پیدا بشه و صنعت؟!!! خودروسازی رو از ریشه تعطیل کنه و جای کارخونه ها گندم بکاره تا حداقل یه سودی برای مردم و مملکت داشته باشه
  • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    4 0
    خودرو سازان وقطعه سازان محترم مجبورم رک وراست بگویم که این از بی کفایتی وبی برنامگی خودرو سازان وقطعه سازان وطنی است که پس از نزدیک به 50سال فعالیت صنعت خودرو در کشور هنوز برای تولید قطعات خودرو باید دست گدایی به سوی کشوری مانند چین که سابقه کمتری از ما دراین صنعت دارد دراز کنیم توجه کنید که کشوری مانند کره جنوبی تولید خودرو را همزمان با ما آغاز کرد ولی اکنون به مرحله ای رسیده که خودروهای این کشور بازار اروپا وآمریکا را هم در نوردیده است
  • احسان IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    2 0
    چین که "صاحب پایین ترین تکنولوژی در صنعت خودرو جهان" نیست! حداقل یه کشور ازش پایینتره، ایران. مگر اینکه ایشون خودشون اذعان داشته باشند که ایران اصلا "صاحب تکنولوژی" نیست.