ایسنا نوشت:

سه‌شنبه شب 64 خانواده ایرانی که فرزندان‌شان به طور قاچاق و غیرقانونی برای مهاجرت به استرالیا از کشور خارج شده و از سرنوشت اکثر آنان اطلاعی در دست نیست، در مقابل منزل فردی که مدعی بودند قاچاق‌بر انسان است در منطقه یافت‌آباد تجمع کردند.

 تجمع‌کنندگان که اعضای خانواده و یا فرزندان‌شان سعی داشتند به طور قاچاق به استرالیا بروند، اما یا از سوی پلیس بین‌الملل دستگیر و یا سرنوشت‌شان پس از ماه‌ها نامعلوم است، در مقابل منزل فردی که گفته می‌شود قاچاق‌بر بوده است و با دریافت مبالغ هنگفت قول داده این افراد را به استرالیا ببرد و برای آن‌ها ویزای کار بگیرد، تجمع کردند.

 پلیس نیروی انتظامی نسبت به تجمع‌کنندگان در شهرک ولیعصر واکنشی نشان نداده، در عین حال از دور این تجمع را نظاره‌گر بوده است.

مادری که فرزندش با پرداخت 22 میلیون تومان با وعده دریافت ویزای کار در استرالیا از سوی قاچاق‌بر ایرانی از سوی پلیس بین‌الملل مالزی دستگیر و در این کشور زندانی شده است، به خبرنگار ایسنا گفت: فرزندم که حدود چهار ماه است از ایران خارج شده، 25 روز پیش با من تماس گرفت و گفت که از سوی پلیس بین‌الملل مالزی دستگیر شده است و از سلامت نسبی برخوردار است اما به خاطر برخورد پلیس و استفاده از شوکر آسیب دیده است.

به گفته این مادر ایرانی، حدود 20 نفر از ایرانیانی که قصد داشتند به طور قاچاق به استرالیا بروند، از سوی پلیس بین‌الملل مالزی دستگیر شده‌اند و در زندان مالزی در یکی از شهرهای شمالی این کشور قرار دارند.

او ادامه داد: برخی افرادی که به طور قاچاق سعی داشتند به استرالیا بروند، سرنوشت‌شان هنوز نامعلوم است و هم‌چنان در دست قاچاق‌بران هستند تا فرصت انتقال آن‌ها به استرالیا فراهم شود و متاسفانه به این دلیل که این افراد با قایق‌های غیراستاندارد جابه‌جا می‌شوند، به خاطر طوفان‌های محلی و شرایط بد جوی اغلب یا در دریا غرق می‌شوند و یا از سوی ماهیگیران محلی از آب گرفته می‌شوند و یا این که توسط پلیس دستگیر می‌شوند.

وی گفت: تعداد معدودی از این افراد می‌توانند ویزای کار در کشور مورد نظر را دریافت کنند.

او با اذعان به غیرقانونی بودن اقدام اعضای خانواده و فرزندان‌شان گفت: پس از این که برای ماه‌ها از وضعیت فرزندان‌مان بی‌خبر بودیم، به قاچاق‌بر مورد نظر رجوع کردیم و خواستیم جویای حال فرزندان‌مان شویم اما او مدام ما را دست‌به سر می‌کرد تا این که تصمیم گرفتیم پلیس را در جریان قرار دهیم. هم‌چنین به وزارت اطلاعات و وزارت خارجه نیز شکایت کرده‌ایم اما آن‌ها گفته‌اند که ابتدا باید در اداره آگاهی به پلیس اینترپل شکایت کنید و بعد از آن که پلیس اینترپل شکایت‌ها را تایید کند، وزارت خارجه پیگیر موضوع می‌شود.

مادردیگری نیز با اشاره به تجمع خانواده‌ها در مقابل منزل قاچاق‌بر اتباع ایرانی در منطقه یافت‌آباد، شهرک ولیعصر گفت: ما از آن‌جایی که راه به جایی نبردیم و نگران فرزندان‌مان و اعضای خانواده‌مان هستیم و از مسیرهای قانونی نتوانستیم کاری انجام دهیم، مقابل منزل این فرد تجمع کردیم.

همچنین پدر یکی از این افراد با ابراز نگرانی از اطلاع نداشتن از فرزندش گفت: در حدود چهار ماه است که قاچاق‌بران آن‌ها را با خود برده‌اند اما هنوز هیچ خبری از آن‌ها دریافت نکرده‌ایم و حدودا 20 روز پیش از پلیس بین‌الملل مالزی فرزندان‌مان با ما تماس گرفتند و گفتند که دستگیر شده‌اند و ما خواهان رسیدگی به وضعیت فرزندان‌مان هستیم.

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    8 29
    بابا 22 میلیون رو میدادی خودم واست کارجور می گردم....
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    104 3
    يادش به خير ......... اون سالها كه شما كوچيك بودى مثل يه اقا واسه هر كشوري كه دوست داشتيم بليط هواپيما ميگرفتيم، سرمون رو بالا ميگرفتيم و تو فرودگاه مقصد ميگفتيم اين ٢٠٠ تومن ايران رو برام با پول خودتون تبديل كن، فقط اومدم يه هفته بگردم و برگردم ايران خودم ..........
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    40 38
    خوب به قاچاقچی آدم چه ربطی داره میخواستین جلوی بچه هاتونو بگیرین پا نشن برن اون سر دنیا فکر میکنن اوجا واسشون حلوا دارن پخش میکنن. حالا که رفتن میاین دم در خونه طرف که چی بشه مگه خودشون عقل نداشتن؟
    • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
      40 8
      ولی داداش خودم یا قاچاق رفته اونجتا خیلی هم بهتر از اینجاست بستگی به رابط داره با انصاف باشه یا نه
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    47 8
    آخه من نمیدونم مردم عقلشون کجا رفته؟! آخه قاچاق بر که اسمش روش هست چی کاره ست که بخواد برای بچه های شما ویزای کار بگیره؟؟؟!!!! نه یکی اینو به من جواب بده. خوب معلومه قاچاق بر فقط پولشو میخواد تو باید عاقل باشی ببینی که گوشتو داری میدی دست گربه. الان اون چی کار میتونه بکنه. ها!!!!!
  • بی نام EU ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    97 0
    گزارشی از سرنوشت نامعلوم میلیون ها ایرانی جویای کار در ایران نیست؟!
    • محمد IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      7 16
      فرق اينا با ما اينه كه اينا حاضرن مامور شهرداري هم وايسن تو استراليا ولي كار داشته باشن . ولي ما حاضر نيستيم يه كارمند معمولي باشيم و از صبح فقط زير كولر هر ساعت نهايت يه امضا بزنيم و ميگيم كمه واسمون.
  • reza IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    10 51
    به خدا اون بیرون هیچ خبری نیست. همه چیز همین جاست تو همین خاک.دوست منم استرالیاست همیشه به من میگه صدای تبل از دور خوشه الان 2سال اون جاست پشیمونه دوست داره برگرده اما نمیتونه چون باید با لنج بیاد میترسه
    • علیرضا US ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      19 1
      حرف رایگان چرا میزنی دوست عزیز؟ دوست شما بخواد دلبخواهی برگرده که تازه دولت استرالیا دستی یک پولی هم بهش میده و بلیط هواپیماشم میخره؟ چی چی با لنج برگرده؟؟
  • اسماعیل IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    4 25
    هرکی خربزه بخوره با لرزش باید بشینه آخه عزیز من کشور خودت ول کردی مخواهی بری استرالیا عشق حال کنی خب این نتیجه اش .....