سرانجام وزارت بهداشت اعلام کرد که قرار نیست پزشک عمومی به کار تخصصی رادیولوژیستها ورود کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه موضوع انجام برخی خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی در مرحله کارشناسی است،گفت: قرار نیست پزشک عمومی به کار تخصصی رادیولوژیستها ورود کند.
دکتر محمدحسن طریقت منفرد در خصوص اعتراض رادیولوژیست ها نسیت به انجام برخی خدمات رادیولوژی توسط پزشکان عمومی، گفت: در تمام دنیا برخی از تصویربرداری های پزشکی و سونوگرافی ها را تکنسین ها انجام می دهند و دیگر یک بیمار برای انجام این کار ساده کیلومترها دورتر از محل زندگی اش نمی رود.

وی افزود: ولی در برخی از مناطق محروم و کم برخوردار کشور ما که همه روزه رادیولوژیست در بیمارستان حضور ندارد گاهی یک زن باردار یا یک بیمار دست و پا شکسته را برای این کار، به رغم وجود پزشک عمومی در منطقه، به مراکز استان ها می فرستیم.

وزیر بهداشت از دادن مجوز خدمات رادیولوژی به پزشکان عمومی و اجازه انجام سونوگرافی به متخصصان زنان دفاع کرد و گفت: این واگذاری بر اساس استانداردهای جهانی در حال بررسی است و نباید مردم را از این امکان محروم کنیم.

محمد حسن طریقت منفرد در برنامه زنده تلویزیونی در شبکه خبر سیما در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض رادیولوژیستها به پیگیری وزارت بهداشت برای اجازه خدمات رادیولوژی به پزشکان گفت: در مواردی یک نماینده مجلس به من مراجعه کرده و گفته است که من 2 سال است که یک دستگاه رادیولوژی وارد کرده ام اما در شهر ما رادیولوژیست نیست که با این دستگاه کار کند.

وی ادامه داد: بالاخره در شهرهای ما مردم به خدمات رادیولوژی نیاز دارند چرا کسی که مثلاً دستش شکسته یا یکی از اعضایش آسیب دیده، باید برای گرفتن یک عکس رادیولوژی 40 یا 50 کیلومتر مسافت را طی کند تا معلوم شود که مثلاً پایش شکسته این مسئله با هیچ استانداردی جور در نمی آید.

وزیر بهداشت گفت: گرفتن عکس رادیولوژی در بسیاری از موارد کار یک تکنسین است و خواندن آن هم کار هر کسی از جمله پزشک عمومی است، بنابراین اینکه بگوییم این کار پزشک عمومی نیست، درست نیست.

وی اضافه کرد: این کار بر اساس استانداردهای تمام دنیا می تواند با دیدن یکسری آموزشهای تکمیلی توسط پزشک خانواده که یک پزشک عمومی است هم انجام شود، وقتی در دنیا این راه را رفته اند که جایی که رادیولوژیست نیست این کار توسط پزشکی که دوره دیده است انجام شود، نمی دانم چرا ما باید مردم را از این امکان محروم کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: امیدوارم روزی به جایی برسیم که در تمام نقاط کشور مردم به خدمات رادیولوژی دسترسی داشته باشند ولی تا آن زمان رادیولوژیستها می توانند وظایف سنگین تر و پیچیده تر را به عهده بگیرند و کارهای ساده را در جایی که رادیولوژیست نیست پزشکان عمومی انجام دهند.

طریقت منفرد گفت: کسی نگفته خدمات رادیولوژیست ها محدود شود، ولی وقتی در مناطقی از کشور رادیولوژیست نیست ما چه کار کنیم. به مردم بگوییم برای خدمات رادیولوژی مسافتهای زیادی را طی کنند.

وی ادامه داد: البته یکسری خدمات پیجیده رادیولوژی در مورد برخی بیماریها هستند که باید حتماً توسط خود رادیولوژیست انجام شود، این خدمات باید با حضور خود رادیولوژیست انجام شود اما در مورد خدمات ساده می توانیم این کارها را به پزشکان واگذار کنیم.

وزیر بهداشت گفت: این کار در مرحله کارشناسی است البته یک کار کارشناسی شده در دنیاست، با این حال همکاران رادیولوژیست ما نگران این هستند که این کار به صورت علمی انجام نشود، من به ابعاد دیگر آن کاری ندارم اما مطمئن باشند ما با بالاترین استانداردهای دنیا باری این کار استفاده می کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: سخن ما این بود که در چنین شرایطی با ایجاد یک سری آموزش های ساده می توان از پزشکان عمومی برای این کار کمک گرفت.

23245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • راديولوژيست IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    98 74
    جناب وزير محترم لطفا مردم محروم را از انجام عمل جراحي كاتاراكت ، اكو كارديوگرافي، عمل ليزيك ،و... نيز توسط پزشكان عمومي بهره مند فرماييد... متاسفانه اطلاعات شما از اين مساله اندك است.. در آمريكا سونوگرافر فقط سونو انجام ميدهد ولي تفسير نميكند.. معلوم نيست اين بساط توسط چه كساني راه انداخته شده كه احتمالا ميخواهند پول به جيب بزنند... در ضمن شما لطفا به فكر تامين دارو براي بيماران سرطاني ، ام اس ، ديابت و ديگران باشيد ،براي آخرتتان هم بهتر است...
    • یک کارشناس رادیولوژی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      26 35
      آیامافیایی راکه این دوستان رادیولوژیست درست کرده انددیده ای ؟آیادیده ای که بیماران سرپایی رااصلا حاضرنیستنددربیمارستان ببینندوآنهارابه مطبهایشان هدایت میکنندتاآنجاپول بیشتری نصیب ببرند؟من هم شایدبااین کارزیادموافق نباشم ولی شماکه متخصص درنصیحت کردن به کارخیروثواب آخرت واین جورچیزهایی یک نصیحتی هم به بیشترهمکارای مادی ودنیاپرستت هم بکن.چه اشکالی داره این دوستان کار چند تا از این بیمارای بی بضاعت روتوبیمارستانهای دولتی انجام بدن تااونامجبورنباشن هزینه های گزاف مطبهاروبپردازن؟
    • kayvan A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      26 25
      دوست عزیز رادیو لوژیست که اینقدر با کینه از پزشکان عمومی نام برده اید،تاکید وزیر بهداشت تنها بر روی اعمال ساده بوده که همه پزشکان حتی در دوره انترنی هم در مورد آن آموزش میبینند.بیایید یکبار هم شده به جای فکر کردن به منافع خود واقعا به بیماران فکر کنیم
    • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      17 22
      چرا سفسطه میکنی چه ربطی به عمل جراحی داره شما حاضری طرف هلک هلک بکوبه واسه یه عکس رادیولوژی دست شکستش 200 کیلومتر بکوبه ولی یه وقت دوزار از درآمد شما کم نشه. ماشالا هزارماشالا هیچ کدومتونم حاضر نیستین دو قدم پاتونو بزارید اونورتر از شهر حتی برا طرحتون. خدا به ما رحم کنه پزشکیمون هم شده دودوتا 4تا اینا که قسم میخورن موقع مدرک گرفتن وضعشون ینه وای به حال بقیمون
    • پاسخ به كارشناس راديولوژي A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      10 6
      شما مي تونيد تضمين كنيد كه كار محدود به بيماران بي بضاعت و در بيمارستان هاي دولتي انجام شود؟؟؟؟ البته كه حق مردم است كه بهترين خدمات را با كمترين هزينه دريافت كنند ولي فكر نمي كنيد اگر قرار است پولي دريافت شود اين پول بهتر است توسط كسي كه با خون دل امتحان دستياري داده و قبول شده و 4 سال درس خوانده كشيك شب ايستاده و امتحان ها داده و طرح رفته دريافت شود؟؟؟ نه توسط كسي كه زحمت نكشيده و هر روز پايش را در كفش يكي از رشته هاي تخصصي ميكند؟؟؟ شكر خدا چنين تجربه اي در مقياس كوچكتر در مورد متخصصين زنان انجام شد و كساني كه پيگير بودند هم ميدانند كه چه خطاهايي از ايشان سر زده و چه پولهايي كه حتي يك ريال آن قانوني نبوده به جيبهاي بعضي رفته.شما اگه نميدوني اطلاعاتتو بيشتر كن
    • محمد IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      8 7
      البته این خصوصیت که بیماران رو به مطب هدایت میکنند مخصوص همه پزشکان متخصص است چون توی ایران بیشتر به پول اهمیت میدهند تا جون مریض ، من خودم کارشناس رادیولوژی هستم همکار گرامی ولی این سیاست دادن کار دست پزشکان عمومی منطقی و عقلایی نیست و این کمبود هم فقط مختص رشته رادیولوژی نیست مخصوص همه رشته ها مثل قلب و ارتوپدی و جراحی و... است که یا باید ظرفیت رشته های تخصص را زیاد کنند که این انحصار و خدمات گران قیمت از بین برود یا با گذاشتن تحصیلات تکمیلی فوق لیسانس و دکترا برای کارشناسان رادیولوژی و گذراندن دروس پاتولوزیک ، متخصصینی تربیت کنند که به نظر من چون با تحصیلات تکمیلی بالا میآیند مجرب تر از متخصصین حاضر میشوند و پزشکان عمومی هم از این راه میتوانند ادامه تحصیل بدهند و رقابت کنند
  • احسان IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    15 2
    1: جناب وزیر از ابتدا هم چنین قصدی نداشت و این مصاحبه ها و بیانیه ها در راستای همان عملکرد چند ساله دولت و رسانه های وابسته در تخریب پزشکان و کادر درمانی بود. که این کار باعث می شود در مسائل مالی حوزه سلامت مردم به جای این که حل مشکلاتشان را از بیمه ها مطالبه کنند، با این القائات (کاسبی راه انداختن، انحصار، حقوق 12 میلیونی پزشک خانواده و...) طرف اصلی را رها کرده و مشکلات را از چشم ارئه کنندگان حوزه سلامت ببینند. خبر آنلاینی ها هم به نظر می رسد دانسته یا نادانسته با این جریان رسانه ای همراه شده اند. همان طور که از انتشار هر گونه توهین و افترایی به پزشکان در قالب نظرات خوانندگان و در مقالات جداگانه به عنوان تحلیل نظرات مردم کوتاهی نمی کنند اما مغرضانه پاسخ های ساده ای که به مغلطه های جناب وزیر
  • حسن IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    9 15
    عالیه اگراین کارشدنی باشد رحمت خدا برمردگان وزیر باشد بیمار بایک بیماری ساده بارداری صدها کیلومتر راه برای سونوگرافی بهشهرهای بزرگ می روند اگراین کار درمراکز دولتی کار گذاشته شود کاربزرگی شده
    • دكتر محمد IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      4 2
      ووقتى هم كه به خاطر عدم تشخيص يك مورد مثلا آپانديسيت يا پارگى طحال به خاطر عدم اطلاع علمى انجام دهنده سونوگرافى بيمار بيچاره به رحمت خدا رفت آنوقت دعايتان را پس مى گيريد. اصلا چطور است مجوز جراحى را هم به تكنيسين هاى اتاق عمل بدهيم واصلا اين كتابهاى چند هزار صفحه اى كه براى هر رشته تخصصى نوشته اند اشتباه بوده وبا يك جزوه صد صفحه اى سر و ته كار در مى آمده.
  • احسان IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    18 1
    ... در شهرهای مورد نظر وزیر محترم رادیولوژیست نیست، آیا در کشور هم رادیولوژیست نیست و اگر این طور است امکان تربیت رادیولوژیست هم نیست؟ راه حل مشکل مشوق هایی از جمله بهبود شرایط سکونت، بهبود پرداخت ها تسهیلات کم بهره برای خرید وسایل و... است تا رادیو لوژیست ها رغبت داشته باشند به مناطق محروم بیایند و خدمات بالاتری به مردم شریف این مناطق ارائه دهند. به فرض که مشکل کمبود رادیو لوژیست را با دوره های کوناه مدت برای پزشکان خانواده حل کردید، اما جناب وزیر کو پزشک خانواده، در همان شهرستانهایی که نام بردم مراکز بعضا با جمعیت بیش از 8000 نفر با یک پزشک اداره می شود، شاهدش هم خود من که مرکزی 10200 را تنهایی اداره می کردم ( متأسفانه حتماًدر کیفیت خدمت من تأثیر منفی داشته) و الآن هم که یک ماهی است...
  • مسعود IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    5 3
    به نظر من بجای اینکار ظرفیت پذیرش مناطق محروم رو در این رشته ها بالا ببرند.....در ضمن من یک اعتراض دارم به نحوه اعلام نتایج کنکورها در ایران ....با این که نتایج از چند هفته قبل اماده هست اما بیخودی دیر اعلام میکنند تا یک استرس به انسان وارد کنند....حتی همون روزی هم که میخوان اعلام کنند عصرش معمولا میگن که به همه استرس بدند....کلا با روان ادم بازی میکنند نمیدونم چرا؟؟؟ قبلا که رو کاغذ انتخاب رشته میکردیم با پست میفرستادیم با الان که اینترنتی شده زمان فرقی نداره!!!!!!! نمیدونم این انتقادات رو چطور باید بگوش مسئولین رسوند ولی واقعا استرس عمدی دارن وارد میکنند.........باور کنید عمدی هستش
  • احسان IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    8 1
    ...مردم شریف آن منظقه مرخص شده ام باز هم یک نفره اداره می شود، مشکل هم همان مشکلات امکانات ابتدایی (نبود شبکه آب لوله کشی، نبود تلفن و به تبع آن اینترنت و... قطعی مکرر برق، راههای مواصلاتی نا امن...) و درآمد ناکافی (خیلی کمتر از آن که وزرا در مصاحبه هایشان می گویند) است. آیا مشکل کمبود پزشک خانواده را هم با دوره کوتاه مدت برای پرستاران جبران خواهید کرد، کمبود پرستار را چطور؟ اما باز هم خدارا شکر که هنوز ته مانده ای از اختیارات نظام پزشمی باقی مانده و جناب وزیر محترم یا وزیران قبلی و بعدی در جایگاهی نیستند که "تکلیف رادیولوژیست ها را مشخص کنند". صدور پروانه و تعیین حدود فعالیت در قالب هر پروانه و رسیدگی به تخلفات عملکرد بدون پروانه به عهده سازمان نظام پزشکی است. و این ...
  • احسان IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    9 0
    ... و این خود دلیلی دیگر بر این که جناب وزیر از ابتدا هم قصدشان از چنین مصاحبه هایی انجام آن نبوده بلکه فقط قصد تخریب قشر دیگری از جامعه پزشکی را داشته اند. نشانه همراهی شما در این امر هم عدم انتشار یا انتشار گزیده چنین نظراتی است و گرنه می توانستید همان گونه که بارها انجام داده اید، با ذکر این که "این نظرات مردم است و خبرآنلاین تأیید یا رد نمی کند" منتشر کنید. شاید نفرت تازه ساز بعضی مردم به پزشکان کمتر شود.
  • پزشک عمومی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    9 17
    درورد بر وزیر شجاع رادیولوژیست ها نگران درآمد چندصد میلیونی خودشونند.
    • به پزشك عمومي ساده انگار A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      1 0
      آقا/ خانم دكتر اگر مختصري چشمهاي بسته تان را باز كنيد متوجه ميشيد كه قربانيان اين جور طرح ها در درجه ي اول مردم بيچاره و در درجه ي بعدي پزشكان عمومي هستند. ميتونيد صبر كنيد و نظاره گر باشيد
  • دانشجو IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    26 6
    من یکی از دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی هستم(اما دانشجوی پزشکی عمومی و یا رادیولوژی هم نیستم) به نظر من اگه قراره تمام کارهای حیطه پزشکی را پزشکان عمومی انجام بدهند پس با این حساب لطف کنید بقیه رشته های علوم پزشکی را جمع کنید که دانشجویان این رشته ها وقتشونو تلف نکنند امروز رایولوژی فردا علوم ازمایشگاهی ،هوشبری،تغذیه ،بهداشت و... شما با این کارتون نوعی دلسردی توی دل بچه های سایر رشته های علوم پزشکی میاندازید خواهش میکنم برای هر تصمیم کاملا تخصصی فکر کنید نه سطحی...
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    11 13
    وقت ان رسيد تا به حكومت بلامنازع و انحصاري راديولوژيست هاخاتمه داده شودهنوزمشخص نيست با چه ضابطه اي اين همه درامدبدون دردسركسب ميكنندو حالا ميترسند كسلن ديگر در اين وادي دخول كنند اگر كارتان تخصصي است از چي ميترسيد چرا ما جراحان اين ترس را نداريم
    • به بي نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      6 1
      همكار محترم (گرچه بعيد ميدونم همكار باشي وگرنه مي دونستي كه قبول شدن در امتحان دستياري در رشته ي راديولوژي كه در دنيا اول است دردسرش خيلي خيلي زيادتر از آني ست كه جنابعالي تظاهر مي كني!) ظاهرا شما در خواب هستيد و خبر نداريد كه صحبت واگذاري آپاندكتومي هم به صورت زمزمه هايي!!! ديگه مونده بود جراح! كه همه ي پزشكا مي دونن كارشون عمدتا تجربي ست و كمتر علمي در مورد علم راديولوژي كه در دنيا بالاترين است نظر بدهد! شايد بتونيد براي همراه مريض كارتون رو بزرگ تر از آنچه هست جلوه بديد ولي ما كه اومديم توي اطاق عمل هم از اونجا خبر داريم هم از ..... البته خداوند بصير است!
  • وحید IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    11 2
    جناب وزیر محترم!!امیدواریم همه کارهای شما کارشناسی باشد!!!!!کسانیکه با شما برخورد داشته اند می گویند درخصوص مسایل مهم بهداشت ودرمان درعرض چند دقیقه تصمیم می گیرید!!ما هم امیدواریم شما هم به جایگاه پزشکان عمومی،متخصص ورفاه بیماران ازدید کارشناسی توجه داشته باشید واحساساتی وازروی عصبانیت تصمیم نگیرید!!!!چون سابقه شما چیزدیگری میگوید!!!!!!!!!!!!
  • دندانپزشک US ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    15 2
    واقعا فکر می کنید وزارت بهداشت چند درصد به فکر مردم هست؟ معلوم نیست کدومشون چندین دستگاه وارد کرده که می خواد بفروشه به این پزشکان عمومی که حالا منتشو سر مردم میذاره! درست مثل کسایی که اینجا کنکور قبول نشدن رفتن خارج خوشگذرونی و پاس کردن واحدها با پول و بعد آوردنشون ایران و از هرکدوم 100 میلیون پول گرفتن و سلامت مردمو دادن دستشون.. یا این همه دانشگاه علوم پزشکی که مثل قارچ از زمین روئید و فقط ما پزشکا از کیفیت آموزشیشون با خبریم نه بقیه که فقط تابلوشونو میبینن!!!
  • بی نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    12 14
    چرا در بیمارستانها رزیدنت سال یک رادیولوژی که از لحاظ تحصیلات یک پزشک عمومی است که تازه وارد رشته رادیولوژی شده، می تواند سونوگرافی کند اما پزشک عمومی با سابقه و آموزش دیده در مناطق محروم حق ندارد سونوگرافی انجام دهد؟
  • بی نام IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    9 0
    اینکه درهمان منطقه محروم یک رادیولوزیست بادستگاه مربوطه وجود داشته باشد که به ان مراجعه کنند اقتصادی تروتوجیه پذیرتراست یااینکه همه دکترهای عمومی ان منطقه دستگاه رادیولوزی داشته باشند (باتوجه به درامد ارزی)
    • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      12 2
      خب اگه رادیولوژیست میرفت اون منطقه محروم که مشکلی نبود. بعدم شما از کدوم منطقه محروم صحبت میکنی که اون همه دکتر عمومی داره و همشونم دستشون تو جیبشون میره برا خرید دستگاه رادیولوژی!!! اون منطقه محروم یه پزشک عمومی ساکن هم داشته باشه کلاهشو باس بندازه هوا
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    5 13
    جناب رادیولوزیست! شما که نگران پول به جیب زدن کسانی هستید اطمینان دارید که دغدغه خود شما چیز دیگریست ؟
  • بی نام EU ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    12 0
    وزارت بهداشت و دانشگاه های زیر مجموعه در چنین مسائلی با تناقض آشکار وارد می شوند. در محرومترین مناطق استان بوشهر متخصصین رادیولوژی در حال گذراندن طرح دوران تخصص خود هستند که در ساعات موظف خود درخدمت مراکز بیمارستانی یا درمانگاه های دولتی هستند و دانشگاه تحت هیچ شرایطی حاضر نیست برای ساعات غیرموظفشان به آنها اجازه فعالیت درمانی خصوصی بدهد تا بیماران ناچار باشند صبر کنند تا در شیفت بعدی حضور متخصص در مرکز دولتی به وی مراجعه نمایند تا مبادا هرگونه خدمت درمانی در شهر ارائه شود و هزینه آن به محلی غیر از مراکز دولتی پرداخت شود و بعد اینگونه ادرباره دفاع از حقوق مردم سخن می گویند. باید دید چه کسانی از اقارب وزارتخانه نشین ها به تازگی دستگاه سونوگرافی وارد کرده اند که چنین بخشنامه ای صادر شده!
  • دندانپزشک US ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    2 1
    خبر آنلاین چرا کامنتایی که با اسم دندانپزشک میگذارم رو منتشر نمی کنید ولی وقتی بدون نام مینویسیم سریع منتشر می کنید؟ آیا مشکلی هست؟
  • مسعود IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    3 0
    چرا نظر منو چاپ نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    27 3
    از وزیر بپرسید چند شهرستان را می تواند نام ببرد که رادیولوژیست ندارد. قطعا به 20 مورد نمی رسد. راه حل بهبود کاری در آن شهرستانها نیست؟ بله در کنیا هم به علت کمبود پزشک در روستاها پزشکیار دارند که دو سال درس خوانده. و در شهر ها پزشک هست که اگر لازم شد بیماران را پیش ایشان می فرستند. آیا ما اینقدر رادیولوژیست کم داریم؟ مشکل اینجاست که وزیر محترم به جای اینکه به فکر پرداخت حقوق پارسال پرستاران و پزشکان و... باشد، به جای این که مطالبات بیمارستانها را از یبمه ها وصول کند، به جای این که کلا به دنبال ارتقای سلامت جامعه باشد، با افکار عمومی بازی می کند و به دنبال کسب محبوبیت در این روزهای آخر از راههای پوپولیستی است.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    17 4
    مثل همیشه با شعار حمایت از مناطق محروم می خواهند به اهداف خودشان برسند.اینان اگر صادقند رادیولوِژیست را برای مناطق محروم استخدام کنند نه اینکه مثل همیشه پایین ترین خدمت را به مناطق محروم بدهند وزیر بهداشت لطف کند این نبوغ خود را برای خانواده خود بکار گیرد نه برای زن و بجه مردم در مناطق محروم!
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    11 1
    متاسفانه مشکل مناطق محروم برای خدمات رادیولوژی بیشتر از سایر رشته های تخصصی نیست.من خودم در اورزانس بیمارستان کار می کنم .بارها شده بیمارانی رو دیدم با یک جواب سونو که تشخیص اپاندیسیت داده شده از شهرستان جهت نبود جراح به مرکز استان امدند.گذشته از این خودم هم جستجو کردم دیدم تنها در 3 کشور دنیا فردی به نام سونوگرافر وجود داده که بعد گذراندن 2 سال فقط تصاویر رو تهیه می کنه و تفسیر بر عهده متخصص رادیولوژیست هست. نکته مهم تر در همین ایران ما تصویربرداری برای حیوانات تنها توسط متخصص imaging دامپزشکی انجام می شود حالا ما مناطق محروم رو از متخصص محروم می کنیم؟ من دیدم که رزیدنت های رادیولوژی هنوز بعد 2 3 سال سونو کردن باز هم از اساتیدشان راهنمایی می خواهند.پزشک عمومی بعد 6 ماه چی قرار هست یاد بگیر
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    4 12
    مهمترین مشکل در رابطه با رادیولوژیست ها عدم همکاری آنها با مراکز درمانی و بیمارستانهای دولتی است آنها در ایام تعطیل و بخصوص ایام عید کار خود را رها می کنند آنهم همگی باهم.حالا شما بفرمائید چه کسی باید کار بیماران را راه بیندازد؟آیا حاضر به آنکالی در بیمارستانها هستند؟تا حالا که جواب منفی بوده.پس آنها حق اعتراض را از خود گرفته اند و وزارت بهداشت و درمان ناچار از تدبیر و ارائه راه حل برای این مشکل است.امیدوارم در خصوص متخصصین دست به چاقو نیز که مردم را غیر قانونی سر کیسه می کنند فکری بکند
    • دكتر احمدي IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
      5 0
      آخه اين چه حرفيه ميزنيد؟! اگر واقعا راست ميگي كه راديولوژيست آنكالي نميده شماره تلفن و. اسم واقعي تو بده تا باهم صحبت كنيم و من شما رو از اين جهل مركب در بيارم !!
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    23 1
    سلام. بنده متخصص رادیولوژی یکی از محروم ترین نقاط ایران هستم همه آنکالی های یک بیمارستان دولتی را هم پوشش می دهم فکر می کنید کارانه من چقدر است؟ ششصد هزار تومان!! بخدا قسم رفتم وزارتخانه خواستم وزیر را ببینم راهم ندادند!. وای بر آنهایی که دروغ می گویند. من ساعت سه نیمه شب رفتم سونوگرافی اورژانسی تورشن تخمدان انجام دادم و جان مریض را با این تشخیص نجات دادم. می دانید چقدر پول به من رسید به خدای احد و واحد قسم دو هزار تومن هم نشد!!! بی انصافها کمی مسلمان باشید. حقوق من را چهار ماه است که نداده اند، کارانه را نخواستیم پیشکش.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    8 0
    ز وزیر بپرسید چند شهرستان را می تواند نام ببرد که رادیولوژیست ندارد. قطعا به 20 مورد نمی رسد. راه حل بهبود کاری در آن شهرستانها نیست؟ بله در کنیا هم به علت کمبود پزشک در روستاها پزشکیار دارند که دو سال درس خوانده. و در شهر ها پزشک هست که اگر لازم شد بیماران را پیش ایشان می فرستند. آیا ما اینقدر رادیولوژیست کم داریم؟ مشکل اینجاست که وزیر محترم به جای اینکه به فکر پرداخت حقوق پارسال پرستاران و پزشکان و... باشد، به جای این که مطالبات بیمارستانها را از یبمه ها وصول کند، به جای این که کلا به دنبال ارتقای سلامت جامعه باشد، با افکار عمومی بازی می کند و به دنبال کسب محبوبیت در این روزهای آخر از راههای پوپولیستی است.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    18 1
    وزارت بهداشت هر وقت تونست پدیده شوم زیر میزی رو از بین ببره میتونه بگه سونو برای سایر رشته های غیر رادیولوژی نقش کمک به تشخیص رو داره. با وضعیت فعلی انجام سونو توسط غیر رادیولوژیستها فقط برای خالی کردن جیبهای مردمه. آخه کدوم عقل سالمی تو این دوره میاد دستگاه چند ده یا صد میلیونی بخره بزاره تو مطب. بعد روزی حداکثر۴۰-۱۰تا مریض به مطبش بیان و حداکثر ۱-۳ نفرشون انصافا و اخلاقا سونو بخوان که شاید ۲۰ تومن بتونه از مریضا در روز بگیره در حالی که بهره بانکی این سرمایه چند برابر این درامد میشه. وقتی خریدن دستگاه منطقی میشه که از ۴۰ تا مریض حداقل ۳۰-۲۰ تا رو سونو کنه .... اقا برید قصه حل مشکل منطقه محروم با سونوگرافی غیر متخصص رادیولوژی رو برای کسانی تعریف کنید که عقب مونده ذهنی باشن نه ملت فهیم ایران
    • دکتر محمد IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
      3 1
      پدیده زبر میزی فقط وقتی حل می شود که عدد ضریب جراحی که مبنای پرداخت حق العمل پزشکان جراح است مثل حق ویزیت ها و مثل تعرفه رادیولوژی به طور سالانه اصلاح شود در حالی که در هفت سال گذشته این عدد تغییر نداشته و حق العمل پرداختی بیمه ها (دولتی یا تکمیلی )همان مبلغ سال 86 است. متاسفانه مردم و حتی پزشکان غیر جراح ریشه قضیه را نمی دانند.لطفا برای اطلاع رسانی منتشر کنید
  • بی نام A1 ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    1 9
    حالا که وزیر آآآآآآآآآآآآآآآآآآب پاکی رو ریخت رو دست همه !!
  • بی نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    4 4
    انحصار سونوگرافی به رادیولوژیست ها مثل اینه که دکتر های قلب بگن گوشی پزشکی فقط باید در دست متخصصین قلب باشه.
    • مجید جان -دشمنان ما از ا. قرار داد IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      4 2
      خداروشکر که خداوند دشمنان ما را ا.ح.م.ق ها قرارداد: انحصار سونوگرافی به رادیولوژیست ها مثل اینه که دکتر های قلب بگن (اکوکاردیوگرافی نه گوشی پزشکی مجید جان) فقط باید در دست متخصصین قلب باشه که البته آنان این کار ساده را ک فقط با یک عضو درارتباط است و برای جان مردم واجب تر از سونو ست به هیچ کس نداده اند گرچه در کشورهای پیشرفته دنیا مثی آلمان و کانادا و انگلیس پزشکان عمومی اکو انجام میدهند
  • صدرا IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    4 0
    اينكه وزير محترم به فكر سلامت مردم باشد ،جاي خوشحالي دارد ولي لازم به ذكر است كه خيلي از تخصص هاي اساسي از جمله جراحي و داخلي و...در شهرهاي نه جندان محروم يا وجود نداره يا يك روز در ميان وجود داره،وزير محترم بهتره اعمالي مثل سزارين وكورتازرا هم به كارشناسان مامايي،اعمال جراحي مينور مثل جراحي ابانديسيت وتروما و... وتجويز عينك وعمل ليزيك را به بزشك عمومي واكذاركنه تا مريض مجبور نباشه به قول وزير ٥٠كيلومتر را براي يك مداواي جزيي طي كند حالا دستكاه راديولوزي ان نماينده محترم بيشكش
  • بی نام JP ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    7 8
    پزشکی تخصصی در ایران یک صنعت مافیایی است. بعضی از این پزشکان فکر می کنند از دماغ فیل افتاده اند. آقا شما درس خونده ای بقیه هم خونده اند دیگه
  • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    1 2
    اگر راست میگید کارهای مربوط به ساختن دارو را به شیمیست ها بسپارید همه میدانیم که شیمیست ها با ساختن و ترکیب محلول های شیمیایی آشناترند
  • حسن IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    4 0
    وزير بهداشت انصافا امار بدهد كه در دوران وزارتش از جند شهر محروم بازديد داشته وايا اين ها كمبود راديولوزيست داشته اند يا ساير تخصص ها و در راس ان جشم بزشك تا به اين كشمكش خاتمه بده
  • پزشک A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    4 0
    اولین بار این خبر رو چند شرکت وارد کننده دستگاه سونوگرافی اواخر اردیبهشت منتشر کردند!! سود حاصل از چند برابر کردن فروش دستگاه اونقدر اغوا کننده هست که نشه در مقابلش مقاومت کرد و این وسط تهدید سلامتی مردم واقعا یک موضوع حاشیه ای میشه!!! واقعا پول چه عجایبی میتونه خلق کنه!!
  • علیرضا IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    7 5
    در هیچ کشوری آموزش سونوگرافی و استفاده تشخیصی از آن برای بیماران فقط منحصر به گروه رادیولوژی نمی‌باشد. به طور مثال متخصصین قلب و عروق٬ چشم پزشکان و متخصصین زنان و مامائی و سایر گروه های پزشکی بنا به تخصص خود و دیدین دوره های لازم از این علم وتکنولوژی برای تشخیص هر چه بهتر و سریعتر بیماران خود استفاده می‌نمایند. چرا تاکنون فقط و فقط در کشور ما رادیولوژیست‌ها مانع آموزش و استفاده سایر همکاران از علم و تکنولوژی سونوگرافی شده‌اند؟! و خود را مالک آن می‌دانند!!! آفرین بر این وزیر دانا و شجاع
    • به عليرضا A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
      6 2
      شما هم مثل وزير فقط همه ي كشور ها و هيچ كشوري رو ياد گرفتي اما اگه بهت بگن با مدرك 4 تا كشورو نام ببر نمي توني. آقا به اينطور حرفا ميگن عوام فريبانه!!! گذشت دوران اين حرفا الآن اينرنت هست به راحتي هركس كه بخواد حقيقت رو پيدا مي كنه!
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    2 6
    فقط رادیو لوژیستها نگران کم شدن درا مدشان هستن وبس نه فکر مردم با این هزینههای گزافوکذایی
  • بی نام IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    7 1
    با سلام اینجانب مطب ندارم و بخش خصوصی هم نیستم. من و همکارم تمام عید 92 در خدمت مردم بودیم و حتی اینجانب روز پنجم فروردین ساعت سه بامداد در وقت آنکالی در حالیکه جراح در بیمارستان حضور نداشت برای یک مورد واژگونی خودرو در حالیکه مصدومین حال رضایتبخشی داشتند حاضر شدم. کم کاری بقیه پزشکان بیش از متخصص رادیولوژی هست. اغلب پرستاران باید دستورات تلفنی پزشکان را اجرا کنند. بیمار هنوز معاینه نشده پزشک یک سونوگرافی تلفنی برای خلاصی از حضور در بیمارستان براش میخواد و قبل از ویزیت پزشک اول باید بیمار سونوگرافی بشه که اغلب هم در صورت حوصله پزشک در معاینه بیمار نیازی به آن نیست و مریض هم بیخود معطل سونوگرافی و هزینه نمیشه. خبر لطفا بخاطر عدالت و آگاهی مردم از مشکلات نظر مرا منتشر کن.
  • به بي نام اول A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    7 0
    مي خوام بدونم جنابعالي از طرح رفتن و پزشكي خوندن چي مي دوني؟؟؟؟؟ كسي كه فكر مي كنه پزشكا محل طرحشونو انتخاب مي كنن معلومه كه هيچ ارتباطي با پزشكا نداشته!!! شغل شمارو نميدونم اما لطفا افرادي كه كل روز كاريشون از ساعت 8 تا 2 بعد از ظهره و عيد و تاسوعا عاشورا رو شب احياشون سر موقع بوده و هر شب رو بالش خودشون ميخوابن و تو زندگيشون شايد 200 صفحه هم درس نخونده باشن راجع به پزشكا كه همه ي زندگيشون و جوونيشونو گذاشتن براي حفظ سلامت مردم نظر ندن! خوب آدم اندازه ي خودشو درك كنه
  • یک مادر IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    7 1
    اگه راست میگید پیگیر زیر میزی ها باشید. اینطوری که واسه سرماخوردگی هم بریم دکتر که پزشک عمومی سونوگرافی کلیه هم واسمون انجام میده. تورو خدا یه کم جراحی هم بهشون یاد بدین که اقلا شبا که پزشک عمومی ما رو سونو کرد و گفت آپاندیس داری مجبور نشیم واسه جراحی 200 کیلومتر راه بریم.
  • علی A1 ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۹
    4 0
    حل مشکلات مردم باید اولویت اساسی همه باشد ولی به شیوه های منطقی نه تصمیمات آنی واحساسی الان اگر مردم در بخش دولتی جهت سونوگرافی به زحمت می افتند دلیل آن پایین بودن تعرفه این خدمات در بخش دولتی است و از این تعرفه پایین 25 درصد آن به متخصص رادیولوژی میرسد کارانه پزشکان متخصص رادیولوژی از تمامی پزشکان شاغل در بیمارستان حتی پزشکان عمومی کمتر است دوستانی که میگویند رادیولوژیست با بیمارستان همکاری ندارد این موارد را نیز در نظر داشته باشند در صورتیکه شرایط بهتر شود که این کار شدنی است خود رادیولوژیستها کشش به طرف بخش دولتی خواهند داشت
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    4 0
    پیش بسوی تربیت حکیم مسلط به کلیه امراض
  • علی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    5 0
    راستی اونوقت اون یاروبابا لازم نیست اون ۱۰۰-۲۰۰ کیلومتر رو بره تا ارتوپد ببیندش دیگه چون حتما خدا روشکر شکسته بند محلی هست چون جاییکه رادیولوژیست نداره دیگه عمرا ارتوپد داشته باشه خوب یکسری کارهای ارتوپدی و جراحی ساده رو هم به پزشکای عمومی یاد بدن خدا پدرشونم بیامرزه
  • پزشک خانواده A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    4 1
    من یک پزشک عمومی هستم . این چند روز توهینهای زیادی از طرف همکاران متخصص به ما شد . دوستان عزیز ! موافقم که شما بیشتر از ما زحمت کشیدید اما مخالفم که هر کس در رشته های پزشکی تخصص گرفته حتما از پزشک عمومی با هوش تره و تمام پزشکان عمومی کم هوش و بی سوادند !!!خودتون هم خوب میدونید که امروزه با این همه کلاس و جزوه و اساتید مجرب و ....... اگه کسی بخواد بالاخره بعد از چند بار امتحان دادن میتونه حتی در رشته های لوکسی مثل پوست و رادیو و ارتو قبول بشه ، درست مثل بعضی از شما دوستان . قبولی در اطفال و داخلی و اورزانس و ... هم که می دونید که خیلی راحت تره ، پس این از این موضوع .اما درباره واگذاری خدمات تخصصی یک رشته به پزشکان عمومی من با جرات از طرف 95 درصد همکارانم اعلام میکنم ما دلیلی بر این کار نیستیم
  • پزشک خانواده A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    4 0
    ما معتقدیم وقتی درصد خطای تشخیصی و درمانی برای متخصصان وجود دارد ، این درصد خطا قطعا در مورد ما بالاتر است .آقای وزیر اگر نگران ماست ( که تا به حال ثابت کرده که نیست ) سعی کنه حقوق و مزایای ما رو به واقعیت نزدیک کنه اگر برطبق فرموده خود ایشان دریافتی ما بابت هزار و یک وظیفه ای که در سیستم های بهداشتی از یک پزشک عمومی توقع دارند ، یک بیستم متخصص و یک دویستم فوق تخصص است مقصر کیست و توضیح دهند چرا مثل کشورهایی که مدام دم از آنها میزنند (که یک تکنیسین تصاویر سونو را تهیه میکند ) سعی نمیکنند تفاوت دریافتی ما را با رشته هایی مثل داخلی و اطفال و عفونی و پوست و ...به حداقل برسانند .این که متخصصین رادیو و ارتو و جراحی و زنان به دلیل نوع کارشان دریافتی بالا دارند چه اشکالی دارد؟وحتما لازم نیست عدالت
  • پزشک خانواده A1 ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    4 0
    این گونه برقرار شود . شما به عنوان متولی سلامت مردم و شبکه بهداشت و درمان کشور فکری به حال زیر میزی ، تخصص گرایی ، کمبود دارو ، سهم بالای مردم از مخارج درمانی ، تحت پوشش بیمه نبودن بسیاری از مردم ، وضعیت اسفناک بیمارستانها خصوصا از نوع دولتی و ..... بفرمایید و بدیهی است تا زمانی که توزیع نیروی متخصص به سفارش آشنایان و دوستان و نماینده مجلس و ... صورت می پذیرد و در دقیقه 90 تغییر می کند و نه با توجه به نیاز مناطق آش همین آش است و کاسه هم همین کاسه .
  • پزشک خانواده A1 ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۲
    2 0
    ممنون خبر گزاری عزیز!
  • یک کارشناس فردا IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
    0 0
    خیالی نیست اگه پزشکهای عمومی میتونن از پس تصویر برداری های پیشرفته به خوبی بر بیاین خب بذارید انجام بدن.