ایسنا نوشت:

 منابع خبری گزارش دادند که کردهای مسلح در شمال سوریه سرکرده "دولت اسلامی عراق و شام" وابسته به القاعده را بازداشت کردند.

به گزارش سایت شبکه العربیه، دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد: بعد از اینکه کردهای مسلح سرکرده گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق و شام" را به همراه چند تن از اعضای دیگر این گروه در شهر "تل ابیض" واقع در حومه "الرقة" بازداشت کردند، عصر شنبه درگیری‌هایی میان افراد مسلح از تیپ جبهه کردها و اعضای وابسته به دولت اسلامی عراق و شام رخ داد.

دیده بان حقوق بشر گزارش داد: اعضای دولت عراق و شام در حالی بازداشت شدند که در تلاش بودند در مدرسه‌ای که مقر یک حزب کرد در شهر تل ابیض بود، بمبگذاری کنند که پس از آن درگیری‌های شدیدی میان طرفین رخ داد که درگیری‌ها به برخی از مناطق دیگر این شهر کشیده شد و گردان‌های مسلح در این شهر و اطراف آن مستقر شدند.

دیده بان حقوق بشر با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر کشته شدن دو تن از اعضای دولت اسلامی عراق و شام اعلام کرد که چند تن از نیروهای دو طرف نیز زخمی شده‌اند.

پیشتر نیز یگان‌هایی از کردها، نیروهای جبهه النصرة و دولت اسلامی عراق و شام را از شهر استراتژیک راس العین واقع در استان حسکة بیرون کردند. در روز شنبه نیز کردهای مسلح در استان حسکة تروریست‌ها را از یک مرکز نظامی بیرون رانده و سلاح‌های آن‌ها را مصادره کردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    43 15
    يك قدم ديگر به جلو.اردوغان تسليت.
    • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
      23 9
      اردوغان ارزوي نسل كشي كردها را به گور خواهد برد.120000كشته شده در 30 سال اخير گواهي بر نسل كشي است.اگه حزب بعث نژاد پرست تونست اردوغانم ميتونه.النصر من الله و فتح قريب
  • ایرانی IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    26 6
    ترکیه تنها کشوری است که تجربه نسل کشی سیستماتیک در منطقه را دارد وخودشان هم قبول دارند.وجسته وگریخته به چنگیز وتیمورواتیلا وسفاکان عثمانی افتخار میکنند