ایسنا نوشت:

 یکی از مسوولان بلندپایه فلسطین اعلام کرد که آمریکا تعهدات مکتوبی به مقامات فلسطینی درخصوص کاهش شهرک‌سازی‌ها و آزادی اسرا ارائه داده و آن‌ها را جهت از سر گیری مذاکرات ترغیب کرده است.

یکی از مسوولان بلند پایه فلسطین در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة گفت: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار اخیر خود با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله، یک نامه مکتوب به وی داد.

کری در این نامه تاکید کرد که مذاکرات براساس مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 از سرگرفته خواهد شد و مسوولان فلسطینی و اسرائیلی باید از اقداماتی که نتیجه مذاکرات را تحت تاثیر قرارمی‌دهد، دوری جویند.

در این نامه هم‌چنین تاکید شد که اسرای فلسطینی که پیش از معاهده اسلو بازداشت شدند، آزاد می‌شوند و شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی کاهش می‌یابد.

این اقدام بی‌سابقه دولت آمریکا به دنبال آن صورت گرفت که مسولان فلسطینی نسبت به عدم ارائه تعهدهایی از سوی رژیم صهیونیستی اعتراض کرده بودند.

وزیر خارجه آمریکا پیش از آنکه عازم رام الله شود و درخصوص از سرگیری مذاکرات صلح با محمود عباس دیدار کند، در امان، پایتخت اردن تماس‌های تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشت.

تشکیلات خودگردان فلسطین به محض اینکه کری عازم رام الله شد، در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: در روند از سرگیری مذاکرات "پیشرفتی" حاصل شده است، اما باید در خصوص جزئیات این مساله راه‌حل‌هایی ایجاد شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =