مهر نوشت:

ییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با تعدادی از نویسندگان و هرمندان عرصه های مختلف سینما، موسیقی و تئاتر توجه به عرصه فرهنگ و هنر و مسائل اجتماعی را از مهم ترین اولویت هایی دانست که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

آیتالله هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از اهل فرهنگ و هنر با بیان اینکه باید امور فرهنگی را به دست خبرگان آن سپرد، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم تا با نگاهی غیرکارشناسانه و افراطی، روزنامهای حذف یا از انتشار کتابی جلوگیری شود و مانع پخش فیلمی که زحمت فراوانی برای آنان کشیده شده، شوند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر به عنوان سفیران فرهنگی نام برد که باید از نفوذ آنان برای رساندن پیامهای فرهنگی و معنوی به جوانان و مردم دنیا استفاده کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت سیاستگذاری مستحکم فرهنگی و کاهش تصدیگری دولت در امور فرهنگی و هنری گفت: میتوانیم بسیاری از امور فرهنگی و هنری را به نظامهای صنفی و انجمنهای مختلف ذیصلاح مردمی واگذار کنیم، به طوری که میبینیم چگونه مردم به طور خودجوش، مراسم مذهبی و ملی، از جمله شبهای قدر و عاشورا و حتی عید نوروز را باشکوه برگزار میکنند.

هاشمی رفسنجانی نقش شعر در ساختن فرهنگ حماسی و سازنده را نقشی اساسی و غیرقابل انکار دانست و افزود: شعر سازنده پیام روشنی از تلاش و امید دارد، مثبتنگر و توانافزاست که نمونه بارز آن اشعار دوران دفاع مقدس بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام  بینظمی، قانونگریزی و فقدان اعتماد به نفس را از جمله موانع توسعه نام برد که برای تقویت آن به منابع غنی فرهنگی نیاز داریم.

 احمدرضا درویش، فرشته طائرپور، منوچهر محمدی، حسامالدین سراج، فرید قاسمی، سهیل محمودی، فاطمه راکعی، ساعد باقری، مصطفی مختاباد از جمله مهمانان این دیدار بودند.

5757

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =