تسنیم نوشت:

علی جنتی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا سه‌شنبه 15 مرداد با حضور در مجلس شورای اسلامی برنامه‌های خود برای اداره این وزارتخانه را تشریح می‌کند.

جنتی فرزنده 64 ساله دبیر شورای نگهبان قانون اساسی است. که در آخرین روزهای باقی‌مانده عمر دولت دهم به عنوان وزیر پیشنهادی در رسانه‌ها مطرح شد.  او در سال 71 با حکم علی لاریجانی وزیر وقت ارشاد به عنوان معاون امور بین‌الملل این وزارتخانه منصوب شد و پس از آن در دوره وزارت مصطفی میرسلیم و عطا‌ءالله مهاجرانی نیز در این سمت باقی ماند.

 ریاست کمیته فرهنگی ــ اجتماعی شورای‌ عالی امنیت ملی دیگر سمت فرهنگی جنتی است. مهمترین سمت‌های او در حوزه‌های سیاسی بوده است که از آن‌جمله می‌توان به معاونت سیاسی وزارت کشور و سفیر ایران در کویت اشاره داشت.

وزیر پیشنهادی ارشاد اخیراً‌ در گفت‌وگویی با روزنامه قانون مواضع فرهنگی خود را ارائه کرده است،. او معتقد است که در تمامی حوزه‌های فرهنگ از جمله  سینما، کتاب، موسیقی، مطبوعات و ... با چالش‌های فراوانی روبرو هستیم،‌ که با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید، باید تغییرات اساسی در وضعیت موجود به وجود آورد. چه از نظر سیاست‌ها و چه از نظر نیروی انسانی‌ای که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند.

جنتی هم‌چنین وعده مشکلات موجود در وزارت ارشاد را ناشی از اعمال سلیقه‌های شخصی می‌داند و با مثبت ارزیابی کردن قانون مطبوعات،‌ معتقد است که اگر نارسایی‌هایی وجود دارد باید اصلاح شود. خسارت بار بودن بستن خانه سینما دیگر نقطه نظر جنتی در این گفت‌وگو است‌،  وی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود را در وزارت ارشاد بازگشایی خانه سینما عنوان می‌کند.

جنتی می‌گوید: «در حوزه کتاب باید به سمتی برویم که برخی از تشکل‌های حوزه نشر مسئولیت‌هایی داشته باشند که آن‌ها نظارت کنند، نه ما. اگر این اتفاق بیفتد، مانند مطبوعات می‌شود که قبل از چاپ نظارتی بر آن‌ها نیست. ما نباید از قبل کتاب را ممیزی کنیم. باید موارد را اعلام کنیم و از ناشران بخواهیم که بر اساس آن اقدام به چاپ و نشر کنند.»

به هر حال فردا‌، جنتی با حضور در مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مواضع فرهنگی و برنامه‌های خود را تشریح می‌کند. باید دید وی می‌تواند رأی اعتماد از مجلس بگیرد؟

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =