وزرای خارجه، اطلاعات، کشور و دفاع امروز و فردا مهمان کمیسیون امنیت ملی خواهند بود تا به معرفی خود و برنامه​هایشان پرداخته و سوالات نمایندگان را پاسخ گویند.

محمدحسن آصفری عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در تشریح ویژگی وزیران پیشنهادی حجت الاسلام حسن روحانی گفت: اکثریت وزیران پیشنهادی به مجلس سابقه مناسبی دارند و می توانند در شرایط کنونی به کشور کمک کنند.

وی با بیان اینکه انتقاداتی به فعالیت حدود 4 یا 5 وزیر پیشنهادی مطرح است، گفت: البته مجلس قصد دارد به دولت یازدهم برای برطرف کردن مشکلات کمک کند.

آصفری با اشاره به ویژگی های مناسب اکثریت وزیران پیشنهادی به مجلس گفت: داشتن، تجربه، تعهد و تخصص را می توان از جمله مهم ترین ویژگی های بیشتر چهره های معرفی شده به مجلس برشمرد. اکثریت وزیران پیشنهادی سابقه خوبی در گذشته دارند و برنامه های مناسبی را نیز برای ادامه فعالیت دارند. داشتن تعهد برای انجام امور از جمله ویژگی های آنها است.

وی با بیان این که نمایندگان برنامه های وزیران پیشنهادی را به دقت بررسی می کنند، گفت: بر همین اساس اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عصر امروز جلسه مشترکی را با وزیران پیشنهادی دفاع و امور خارجه برگزار می کنند و عصر فردا نیز برنامه​های وزیران پیشنهادی اطلاعات و کشور را مورد بررسی قرار می دهند.

همچنین احمد بخشایش اردستانی دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین در تشریح ویژگی های وزارت امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه باید از متن جامعه باشد و افکار مردم را به خوبی منتقل کند. وزیر امور خارجه پیشنهادی نیز با توجه به شرایط حساس کشور در مجامع بین المللی برنامه های خود را به صورت مصداقی اعلام کند.

وی تصریح کرد: آقای ظریف در میان کشورهای غربی فردی شناخته شده است و می تواند در زمینه برقراری ارتباط با کشورهای غربی عملکرد مناسبی داشته باشد.

وی همچنین افزود: به نظر بنده وزیران پیشنهادی پیش از داشتن تخصص برای حضور در کابینه وابستگی سیاسی به گروه های مختلف داشته اند.

/29295

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =