مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز سه شنبه 15 مرداد 1392

سرگرد ایرج ارسلانی، رییس کلانتری 147 گلبرگ از دستگیری زنی معروف به صدف دست‌کج خبر داد که اقدام به سرقت منازل مردم در ساعات اولیه شب می‌کرد.
او در تشریح خبر دستگیری سارق منزل در منطقه گلبرگ به ایسنا گفت: در ساعت 20:30 هشتم مردادماه امسال گشت خودرویی کلانتری در حین گشت‌زنی در خیابان 105 تهرانپارس متوجه اشاره شهروندی می‌شود که با توقف ماموران در محل، این فرد عنوان می‌کند که یک سارق در طبقه چهارم آپارتمانشان در حال گشت‌زنی است.
وی با بیان اینکه با راهنمایی و اجازه مالک ساختمان درباره دستگیری فرد متجاوز، ماموران وارد ساختمان شدند، گفت: ماموران به محض ورود به داخل ساختمان متوجه شدند که یک زن حدود 30 ساله در حالی که یک تخته فرش ابریشمی با زمینه سرمه‌ای رنگ را روی دوش خود قرار داده، قصد خروج از ساختمان را دارد.
رییس کلانتری 147 گلبرگ با بیان اینکه بلافاصله ماموران نسبت به دستگیری این فرد اقدام کردند، گفت: این فرد که خود را پریسا‌ معرفی کرد، دستگیر و در تحقیقات مشخص شد، همدست او در ابتدای خیابان روی موتورسیکلتی نشسته که در حال کشیک بود که این فرد نیز دستگیر و هر دو به کلانتری دلالت داده شدند.
ارسلانی با بیان اینکه در تحقیقات اولیه مشخص شد که سارقان هویت خود را به دروغ عنوان کردند، گفت: ماموران دریافتند که مهدی 31 ساله دارای سابقه کیفری است که به عنوان نفر دوم و برای کشیک در سرقت‌ها با این زن همکاری کرده و در بررسی‌ها نشان داد که پریسا معروف به صدف دست‌کج 30 ساله و دارای سوابق متعدد کیفری است.
به گفته رییس کلانتری 147 گلبرگ، پرونده مقدماتی در کلانتری تشکیل و متهمان برای انجام تحقیقات به پایگاه چهارم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ فرستاده شدند.

جزییات جدید از حادثه دریاچه سد کارون 3
یک پیمانکار و کارشناس راه‌های دریایی اظهار کرد:‌ راننده مینی بوس در سانحه غرق شدن ماشین در دریاچه سد کارون 3 مقصر نبوده بلکه عدم رعایت الزامات ایمنی منجر به بروز حادثه شده است.
پیمانکار سابق راه‌های دریایی سد و نیروگاه کارون 3 به ایسنا گفت: از طریق مکاتباتی که با سازمان آب و برق خوزستان و شرکت مارون که زیر مجموعه سازمان است داشتیم به مشکلات موجود در حمل و نقل دریایی اشاره کرده بودیم. ما تا 92/3/31 در کارون 3 قرارداد داشتیم اما پس از آن در مناقصه شرکت نکردیم.
این کارشناس و پیمانکار راه‌های دریایی با اشاره به این‌که تا تیرماه سال جاری، شناورها بیمه بدنه و مسوولیت مدنی داشتند گفت: برای شناورها باید پروانه بهره برداری و بیمه نامه اخذ می شد و اگر پیمانکار بیمه داشته باشد اکنون می تواند پاسخگو باشد.
پیمانکار راه‌های دریایی دریاچه سد و نیروگاه کارون 4 با اشاره به این‌که در کارون3 با توجه به تردد زیاد در ایام نوروز، غیر از بیمه شناورها بیمه مسوولیت مدنی را نیز داشتیم گفت: با این بیمه در صورتی که آسیبی به توریست وارد می‌شد، می‌توانستیم اتفاق را پوشش دهیم.
وی در مورد چگونگی بروز حادثه در دریاچه کارون 3 گفت: به طور کلی دو نوع بارج داریم که یک نوع بارج یدک‌کش و یک نوع بارج موتوری است. در روز حادثه یک بارج موتوری که برخلاف سایر بارج‌های منطقه دو در ورود و خروج داشت فاصله یک کیلومتر راه آبی را طی کرده و در هنگام پهلوگرفتن دچار حادثه شده است.
این کارشناس و پیمانکار راه‌های دریایی با اشاره به این‌که ناخدا باید مدرک لازم را داشته باشد گفت:‌هنگام پهلوگرفتن ملوان بارج پشت دستگاه بوده و با برخورد بارج به مانع برای پهلو گرفتن، مینی بوس دچار حادثه شده است.
کشاورز با تاکید بر این‌که راننده مینی بوس در این حادثه اصلا مقصر نیست گفت: زمان پهلو گرفتن، در ورودی (رمپ شناور) باید بسته باشد. شناورها در منطقه یک در ورودی و خروجی دارند اما بارجی که دچار حادثه شده دو در داشته و یکی از درها باز بوده است.
ممکن است گفته شود با توجه به این که طول رمپ شناور سه متر است، سنگین بوده اما می شد کارهای دیگری کرد، به عنوان مثال در آن زمان که ما کار را بر عهده داشتیم در جایگاه رمپ زنجیر می بستیم و راننده ماشین‌ها از ترس این که ماشین‌شان با زنجیر برخورد نکند سعی می کردند طوری خودروهای خود را پارک کنند که به زنجیر نخورد و به هر حال ایمنی کار را به این طریق انجام می‌دادیم.
متاسفانه در روز حادثه نه رمپ بارج بالا کشیده شده بود و نه زنجیره‌ای بسته شده بود. در این حادثه راننده مقصر نیست و اتفاقا بهترین کار را انجام داده که از مینی بوس پیاده شده چرا که براساس قوانین دریانوردی مسافران ماشین روی شناور باید پیاده شوند.
کشاورز تصریح کرد: اگر مسافران پیاده می‌شدند، ماشین بدون سرنشین در آب می‌افتاد و مشکلی نبود بلکه فقط خسارت ماشین باقی می ماند.
این کارشناس و پیمانکار راه‌های دریایی با تاکید بر این‌که این حادثه را هیچ کس نمی‌تواند از لحاظ قانونی توجیه کند گفت: باید پیگیری‌های لازم نسبت به الزامات حمل و نقل دریایی انجام می شد.
پس از 45 روز از اتمام قرارداد ما متاسفانه این حادثه رخ داد البته از طرفی هم پیمانکار تقصیر نداشته چرا که با توجه به صحبت‌هایی که داشتیم کارفرما نسبت به آنچه پیمانکار نیاز داشته جواب مثبتی نمی‌داد.
کشاورز در مورد وضعیت دریاچه سد کارون 3 گفت: دریاچه سد کارون 3 از نظر حمل ونقل دریایی هیچ مشکلی ندارد؛ ما هشت سال در آنجا کار کردیم و کار بسیار دقیق و شفاف پیش می‌رفت به گونه‌ای که یک مسافر هم آسیب ندید.
وی با تاکید بر این‌که پیمانکاری راه‌های دریایی کارهای سخت است، تصریح کرد: عمق دریاچه 380 متر است و حال با توجه به این‌که مینی بوس در عمق 2.5 متری سقوط کرده توانستند ماشین و اجساد را پیدا کنند وگرنه امکان پیدا کردن اجساد نیز نبود.  

شهادت مامور انتظامی در درگیری با سارقان مسلح
فرمانده انتظامی استان خوزستان از شهادت یکی از ماموران وظیفه‌شناس در درگیری با سارقان مسلح در این استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا اسحاقی با بیان این خبر گفت: ماموران پاسگاه انتظامی چنانه شهرستان شوش، حین گشت‌زنی در سه راهی رغیوه به سمت روستای دوسلق به یک دستگاه خودروی وانت که یک دستگاه دیسک تراکتور را یدک می‌کشید، مظنون شده و دستور ایست دادند.
سرنشینان خودروی وانت بدون توجه به هشدار پلیس، اقدام به فرار کردند که ماموران به تعقیب آنان پرداخته و برای توقیف خودرو، اقدام به تیراندازی هوایی کردند.
در جریان تعقیب و گریز، یکی از سارقان که در عقب خودرو وانت مخفی شده بود با اسلحه کلاش اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرد که متاسفانه راننده خودروی سازمانی استوار یکم مصطفی بیرانوند از ناحیه چشم راست به شدت مجروح و در حین انتقال به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
فرمانده انتظامی استان خوزستان ضمن عرض تسلیت و تهنیت به خانواده معزز این شهید والامقام خاطرنشان کرد: دستگیری سارقان مسلح به جد در دستور کار پلیس آگاهی خوزستان قرار دارد.

کلاهبرداری از دختران با اسب‌سفید مردشیاد
کارآگاهان پلیس‌تهران مرد هزارچهره را که با اغفال دختران به بهانه ازدواج از آنها کلاهبرداری می‌کرد را دستگیر کردند.
به گزارش ایسنا، زنی جوانی با مراجعه به کلانتری 101 تجریش در 30 اردیبهشت‌ماه امسال، به مأموران اعلام کرد توسط فردی به نام علیرضا به بهانه تهیه وام مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه یکم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.
زن جوان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش به عنوان مسافرسوار یک دستگاه خودرو پژو پارس نقره‌ای رنگ شدم. راننده جوانی چاق و نسبتا قد کوتاه بود که پس از طی مسافتی کوتاه و مطرح‌ شدن مشکلات اقتصادی مدعی شد که به واسطه یکی از بستگان نزدیکش که رئیس یکی از شعبات بانکی در محدوده بازار تجریش است، می‌تواند مبالغ چند ده میلیون تومانی وام تهیه کند.
با مطرح‌شدن ادعای جوان راننده، وی درباره شرایط تهیه وام عنوان داشت که در شرایطی عادی فرد متقاضی باید مبلغی در حدود 20 - 10 میلیون تومان را به مدت حداقل 6 ماه در بانک سپرده‌گذاری و پس از طی چندماه وام را دریافت کند، در حالی که او قادر است با مبالغی بسیار کمتر از این میزان و در فاصله یک هفته‌ای اقدام به گرفتن وام کند.
با طرح این ادعا از سوی جوان راننده، بلافاصله با وی درباره تهیه وام صحبت کرده و قرار شد تا مبلغی در حدود پنج میلیون تومان تهیه با یکدیگر به شعبه بانک در محدوده بازار تجریش مراجعه این مبلغ را سپرده‌گذاری و در کمتر از چند روز یک وام 20 میلیون تومانی تحویل بگیرم و هر دو از داخل بازار تجریش در حال رفتن به سمت شعبه بانک بودیم که ناگهان در شلوغی بازار متوجه شدم که جوان راننده در کنارم حضور ندارد. آن زمان بود که متوجه شدم بسته پولی را که به امانت در اختیارش گذاشته بودم تا داخل بازار مورد سرقت قرار نگیرد، توسط همین شخص به سرقت رفته است.
با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان موفق به شناسایی تعداد دیگری از مالباختگانی شدند که به همین شیوه یا به شیوه طرح پیشنهاد ازدواج از سوی راننده یک دستگاه خودرو پژو پارس نقره ای رنگ، مورد کلاهبرداری و سرقت وجوه‌نقد و طلاجات قرار گرفته بودند که یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: از شخصی به نام علیرضا رضایی شکایت دارم و این شخص ابتدا به عنوان خواستگار و طرح پیشنهاد ازدواج با من آشنا شد و در ادامه اقدام به کلاهبرداری کرد.
مالباخته درباره نحوه آشنایی خود با علیرضا رضایی به کارآگاهان گفت: در منطقه زندگی خانواده‌ام واقع در بلوار اصلی تهرانسر، به عنوان مسافر به مقصد میدان آزادی سوار یک دستگاه خودرو پژو پارس نقره‌ای شدم که در بین راه ناگهان راننده با طرح این موضوع که از من خوشش آمده و قصد ازدواج دارد و به من شماره تلفن داد که هنوز چند ساعت از ماشین این جوان پیاده نشده بودم که وی با من تماس گرفت و ارتباط تلفنی ما به مدت یک هفته ادامه داشت تا این که یک روز علیرضا در مابین صحبت‌هایش مدعی شد که از طریق یکی از بستگان نزدیکش امکان دریافت وام در مبالغ چند ده میلیون تومانی را دارد.
من نیز با همین پیش‌زمینه یک روز درباره مشکلات اقتصادی خود و خانواده با او صحبت کرده و او نیز بلافاصله عنوان داشت: هر قدر می‌توانی پول و طلا تهیه کن؛ من در کوتاه‌ترین مدت چند برابر ارزش پول و طلاها برایت وام تهیه و پول و طلاها را نیز به همراه وام به تو باز می‌گردانم. با کلی تلاش نزدیک به هفت میلیون تومان پول و طلا تهیه و با علیرضارضایی در میدان تجریش قرار ملاقات گذاشتم. داخل بازار تجریش علیرضا به بهانه شلوغی بازار اقدام به گرفتن طلاها و پول‌ها کرد و به همراه یکدیگر به سمت شعبه بانک داخل بازار حرکت کردیم اما ناگهان در شلوغی بازار متوجه شدم که علیرضا در کنارم حضور ندارد. بلافاصله با تلفن‌همراهش تماس گرفته اما تلفن خاموش بود و آن زمان بود که با مراجعه به کلانتری متوجه شدم، افراد دیگری نیز همانند من و به همین شیوه مورد سرقت و کلاهبرداری قرار گرفتند.
با توجه به شیوه و شگرد متهم در کلاهبرداری و سرقت اموال مالباختگان، کارآگاهان به چهره‌نگاری از مالباختگان و بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار پرداخته و موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام علیرضا شدند که با هویت مجعول علیرضا رضایی اقدام به طرح آشنایی با مالباختگان و کلاهبرداری از آنها کرده بود. با بررسی سوابق علیرضا مشخص شد که وی پیش از این نیز هشت بار به اتهام ارتکاب کلاهبرداری (دقیقا به همین شیوه و شگرد) دستگیر و روانه زندان شده و آخرین سابقه دستگیری وی نیز به سال 90 باز می‌گردد.
با شناسایی علیرضا به عنوان متهم تحت تعقیب پرونده و در ادامه تحقیقات مشخص شد که او متأهل بوده و همسر اولش با توجه به تکرار جرایم، از وی متارکه کرده و علیرضا پس از مدتی مجددا ازدواج کرده اما با این وجود و پس از آزادی از زندان اقدامات مجرمانه خود و کلاهبرداری از زنان و دختران جوان را به همان شیوه و شگرد گذشته، از سر گرفته است که با توجه به شیوه و شگرد متهم که با استفاده از شلوغی داخل بازار تجریش اقدام به سرقت وجود نقد و طلاجات مالباختگان کرده و احتمال ارتکاب دوباره جرایم از سوی وی، هماهنگی‌های لازم با کلانتری 101 انجام و بازار سرپوشیده تجریش تحت مراقبت‌ کارآگاهان و مأموران کلانتری قرار گرفت.
علیرضا به همراه خانم جوانی که قصد داشت تا به همان شیوه و شگرد اقدام به سرقت و کلاهبرداری از وی کند توسط تیم تجسس کلانتری 101 شناسایی و دستگیر و در اختیار پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ قرار گرفت.
سرهنگ کارآگاه رحیم فرزام، رییس پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ با اعلام این خبر گفت: با بررسی پرونده‌های مشابه و مراجعه تعدادی از شکات، تاکنون هشت مالباخته متهم را مورد شناسایی قرار دادند که برابر اظهارات مالباختگان ارزش اموال و وجوه کلاهبرداری شده از آنها بالغ بر 50 میلیون تومان شده که با توجه به سوابق متهم در ارتکاب این گونه از کلاهبرداری، کماکان احتمال افزایش تعداد مالباختگان و همچنین ارزش مالی پرونده وجود دارد.
وی از کلیه شکات پرونده که بدین شیوه و شگرد و توسط راننده یک دستگاه خودرو پژو پارس نقره‌ای مورد کلاهبرداری قرار گرفتند خواست تا برای شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه یکم پلیس‌آگاهی تهران‌بزرگ واقع در خیابان نیاوران - سه راه یاسر مراجعه کنند.

معرفی به عنوان تاجر ورشکسته یا شاهزاده مخلوع روش جدید کلاهبرداران اینترنتی
سرهنگ تورج کاظمی، معاون مبارزه با جرایم سایبر پلیس فتا با اعلام اینکه 10 درصد کلاهبرداریهای رایانه ای تحت پوش ارسال ایمیل های فریبنده است، به مهر گفت: معرفی به عنوان تاجر ورشکسته، شاهزاده مخلوع یا وکیل خانواده ای پولدار روشهای جدید کلاهبرداری اینترنتی است.
وظیفه پلیس به عنوان مجری قانون و ضابط قضائی برخورد با سایتهای مجرمانه بر اساس نوع جرم و مجازاتهای تعیین شده در قانون است. البته مجازات نهایی توسط مراجع قضائی در چارچوب قانون تعیین و اجرا می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از روش های رایج و شایع کلاهبرداری در فضای مجازی، کلاهبرداری از طریق ایمیل های نیجریه ای است، گفت: در این روش افراد با ارسال ایمیل با عناوینی از جمله برنده شدن در لاتاری ها، معرفی خود به عنوان تاجر ورشکسته، شاهزاده ای مخلوع یا وکیل خانواده ای که بزرگ آن فوت کرده است با ارسال مدارک و چکهای جعلی افراد ساده لوح را فریب می دهند.
به گفته معاون مبارزه با جرایم سایبر پلیس فتا، این افراد با طرح این عنوان که برای سیر مراحل قانونی و دریافت جایزه یا انتقال پول نیاز به واریز مبلغی توسط فرد قربانی است تا حد ممکن و طی چند مرحله به شیوه های مختلف مهندسی اجتماعی از این افراد کلاهبرداری می کنند.
زمانی که شخص فریب خورده متوجه شد که مورد کلاهبرداری قرار گرفته کلاهبرداران ارتباط خود را با این فرد قطع می کنند.
کاظمی با بیان اینکه بیشتر این ایمیل ها از خارج کشور ارسال می شود، تاکید کرد: شخص ارسال کننده از ایمیل و تلفن های اجاره ای یا آدرسهای جعلی استفاده می کند. بنابراین پیگیری این نوع کلاهبرداری از سوی پلیس بسیار سخت است و در اکثر موارد به نتیجه نمی رسد.
معاون مبارزه با جرایم سایبر پلیس فتا با اعلام اینکه 10 درصد از کلاهبرداری های رایانه ای و اینترنتی تحت پوشش ایمیل های فریبنده است، ادامه داد: در یکی از روش های کلاهبرداری افراد سودجو ایمیل تاجران و صرافان که گردش بانکی زیادی دارند را هک کرده و از طریق ایمیل اقدام به رد و بدل کردن اطلاعات حساب های بانکی خود برای واریز پول می کنند.
در این روش افراد سودجو با هک کردن ایمیل شخص تاجر از طرف او ایمیلی که دارای شماره حسابشان است را با شماره حساب اصلی فرد عوض کرده و آن را برای صراف (طعمه) ارسال می کنند. صراف نیز باتوجه به سابقه قبلی مکاتبات و آشنایی با مشتری به موضوع شک نکرده و بدون اطلاع از موضوع پول را به همان حساب واریز می کند. باید بگویم که در این گونه کلاهبرداری ها نیز همانند کلاهبرداری نیجریه ای روند پیگیری سخت و طولانی است.

رهایی 4 زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار
سیدمحمد موسوی، مدیرکل زندان‌های ایلام از رهایی 4 زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار در ماه مبارک رمضان خبر داد و به ایسنا گفت: چهار زندانی که در زندان مرکزی ایلام به جرم قتل محکوم به قصاص شده بودند پس از تلاش و پیگیری‌های گروه صلح و سازش زندان مرکزی استان و مددکاران از اعدام رهایی یافتند.
وی با بیان این‌که گروه صلح و سازش زندان مرکزی استان با پیگیری‌ها و تلاش بی‌وقفه پس از مدت‌ها در ماه مبارک رمضان امسال موفق به جلب رضایت خانواده‌های شاکی شدند و به زندانیان اعدامی زندگی دوباره بخشیدند، افزود: این گروه فعال تاکنون موفق به جلب رضایت بسیاری از خانواده‌های شاکی شده و آمار قابل ملاحظه در رهایی زندانیان از چوبه دار، آزادی‌ و گذشت‌های متعددی به چشم می‌خورد.
موسوی، تلاش بی‌وقفه اعضای این گروه و خدمات ارزنده آن‌ها را قابل تحسین دانست و خاطرنشان کرد: این عمل گامی بلند در سمت و سوی فعالیت‌های ستاد کاهش آسیب رفتارهای پرخطر زندانیان است.
وی با بیان اینکه تلاش مضاعف در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان اقدامی ارزنده است که باید با جدیت بیشتر پیگیری شود، تصریح کرد: برای کاهش جمعیت کیفری در سطح زندان‌ها قضات نقش مهمی دارند؛ زیرا می‌توانند با صدور مجازات جایگزین حبس نقش بسیار موثری در این زمینه ایفا کنند.
مدیرکل زندان‌های استان ایلام به اعمال تخفیف در مجازات‌ها اشاره کرد و افزود: تبدیل مجازات حبس به جزای نقدی در مقام اعمال تخفیف مجازات از دیگر اقداماتی است که قضات می‌توانند با انجام آن باعث کاهش تعداد زندانیان شوند.
28245

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • nima IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    8 2
    شما برای زندانیهای که جرمشون یه اشتباه کوچولو مثل خوردن مشروب یا نداشتن پول مهریه یا.... تلاش انچنانی نمیکنید که ازاد بشن واسه قاتلین این تلاشهارو میکنین من مخالف اینم که ادما اعدام بشن چون جون یه انسان خیلی ارزش داره و ما انسانها نمیتونیم تصمیم گیرنده مرگ یه انسان دیگه باشیم همه ما توسط خدا خلق و باید توسط خدا هم بمیریم. قاتل بودنش در بطن اجتماع خطرناک بجای اینکه ازاد بشن باید حبس بشن
    • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      3 5
      نیما جان تا حدی با حرفت موافقم ولی خود خدا اجازه داده کسانی که جان هم نوعانشان را می گیرند یا برای جامعه ضرر دارند را جانشان را بگیریم
  • بی نام IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    12 1
    در مورد آخری،یک باره بگید هرکی که قتل کرد یک پاداش نقدی هم بهش بدید
  • کارآگاه A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    5 1
    در ماجرای کلاهبرداری از دختران چنین آمده: "... در بین راه ناگهان راننده با طرح این موضوع که از من خوشش آمده و قصد ازدواج دارد و به من شماره تلفن داد که هنوز چند ساعت از ماشین این جوان پیاده نشده بودم که وی با من تماس گرفت و ارتباط تلفنی ما به مدت یک هفته ادامه داشت ...". چطوری راننده شماره داده و خودش هم زنگ زده!
  • محمد IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    8 1
    کسی که قتل کرده قصی القلب بوده و هست .. آزادی قاتل چه معنی داره جز اینکه امنیت جامعه رو به خطر می اندازه... خیلی از همین قاتلین بوده که بخشیده شدن ولی باز مرتکب یه قتله دیگر شدن.. کمیته صلحی تشکیل بدین برای کسایی که بیگناه تو زندانن که شاید بودنشون هم به درد جامعه بخوره..
    • بی نام IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۷
      1 4
      چی میگی اونی که قتل کرده حتما دلیلی داشته باید ریشه یابی شه برای چی بهش میگی میگی قصی القلب از کجا میدونی که باز می خواد امنیت جامعه را به خطر بندازه در ضمن تو از کجا میدونی طرف بی گناهه و بدرد جامعه میخوره بچسبید به چیرزای مهمتر وریشه یابی کنید
  • مهراب EU ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۹
    1 0
    عمق دریاچه سد کارون 3 به هیچ وجه نمیتواند 380 متر باشد. ارتفاع این سد از پی 205 متر است و از کف رودخانه در محل سد حداکثر 195 متر. در فواصل بیشتر از سد قطعا این عمق کمتر خواهد بود.