رئیس جمهور در خصوص مذاکره با آمریکا گفت: ما همه اقدامات دولت آمریکا را رصد می کنیم و اگر اقدامات معنا دار وجود داشته باشد پاسخ مشابه و عملی دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین حسن روحانی در ادامه کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه برای دولت شما چقدر مهم است که با آمریکا وارد مذاکره شوید و تاثیر اقدام اخیر تحریم ها کنگره آمریکا در این زمینه چه بوده است، گفت:رای مردم ایران در 24 خرداد خود یک اقدام جدی و معنا دار بود که هنوز پاسخ عملی و متناسب با این حماسه از سوی مقامات آمریکا به آن داده نشده است.

وی افزود: بیاینه اخیر کاخ سفید نشانگر این است که برخی از مقامات این کشور هنوز آگاهی از پیام ملت بزرگ ایران را ندارند. رفتارها متناقض و پیام ها ناهمسو در گفتار و عمل است.
روحانی که می گفت متاسفانه در آمریکا گروه فشار، مخالف گفت وگوهای سازنده و در پی منافع یک کشور خارجی است،افزود: منافع یک کشور خارجی و یک گروه تحمیل شده بر نمایندگان مجلس وجود دارد و این گروه حتی منافع آمریکا را هم مد نظر قرار نمی گیرد.
رئیس جمهور ایران تاکید کرد:دولت مبنایش اجماع ملی برای حراست از حقوق ملت ازمسیر تعامل سازنده، فعال، و متناسب با اقدامات عملی طرفهای گفت وگواست.
وی با بیان اینکه برای ما آنچه مهم است پاسخ عملی دولت آمریکا است، افزود:ما همه اقدامات دولت آمریکا را رصد می کنیم و اگر اقدامات معنا دار وجو داشته باشد پاسخ مشابه و عملی دریافت خواهد کرد.
در ادامه خبرنگار یکی از روزنامه ها در خصوص وجه ممیزه دولت تدبیر و امید در مووضوع هسته ای با دولت های قبلی سوال کرد که روحانی گفت:اولا برنامه صلح آمیز هسته ای ایران یک موضوع ملی و فراجناحی است و اصولی که دراین زمینه وجود دارد حفظ خواهد شد و حقوق هسته ای مورد تاکید این دولت خواهد بود، اما اهل تعامل و گفت وگو نیز هستیم و با جدیت با طرفهایمان وارد مذاکرات جدی و محتوایی شویم.
وی گفت:اگر طرف مقابل همین آمادگی را داشته باشد من مطمئنم نگرانی های دو طرف در زمان نه چندان بلند رفع خواهد شد.اما درخواست های غیر قانونی راه به جایی نمی برد.
رئیس جمهور با بیان اینکه اگر طرف مقابل بداند راه حل مساله هسته ای ایران صرفا و صرفا گفت وگو است ، خاطر نشان کرد: تردید جز اینکه مشکل را افزوده کند، راه به جایی نمی برد.
وی در خصوص حل مساله هسته ای ایران هم گفت: راه حل هسته ای نیاز به اراده سیاسی دارد و بحث های مطول و طولانی مورد نیاز نیست . مساله کاملا روشن است؛ من به عنوان رئیس جمهور ایران اعلام می کنم ایران اراده جدی سیاسی برای حل این مساله و همزمان رفع نگرانی طرف مقابل را هم مد نظر قرار می دهد. امید داریم طرف مقابل هم این اراده سیاسی را داشته باشد ، نتیجه مطلوب در کوتاه مدت به دست می آید.
/27212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 307119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 32
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اردوان A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    129 4
    چقدر سريع خبر ها را مي گذاريد. از بين خبرگزاري ها بايد به شما نمره 20 داد.
    • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      36 0
      دم خبرآنلاین گرم.
  • اردوان A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    ما نيازي به مذاكره با آمريكا نداريم. ما مقاومت كنيم اونا هم كم كم عقب نشيني مي كنند .
    • sinaa IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      97 12
      دوست من امکانش هست که شما تنهایی مقاوت کنید؟؟من نمیخوام که چوب مقاومت شما رو بخورم و در سختی های بی جهت مقاومت با شما شریک باشم.
    • من خودم تنها EU ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      74 5
      بعد اونوقت بشینیم علف بخوریم دیگه ها؟ اینقد دلخوشی نکن برات خوب نیست دوست عزیز
    • مسعود IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      68 4
      منظور شما از عقب نشینی چیه؟ اصلا اونا برای چی باید عقب نشینی کنن؟ هر روز تحریم ها بیشتر میشه و ککشون هم نمیگزه. تازه کک مسئولین خودمون هم نمیگزه. شاید هم حق داشته باشی اینو بگی از قدیم گفتم هیچ سیری به فکر هیچ گرسنه ای نیست. واقعا براتون متاسفم
    • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      168 5
      چرا نداریم. با عزت و سربلندی. ما از کسی خورده برده نداریم . و وقتی پای منافع کشورمون در میان باشه ما با هر کس معامله می کنیم
    • بی نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      52 0
      مذاکره یعنی گفت و گو برای حقوقی کردن حق هسته ای خود. چرا بعضیا مذاکره رو شکست میدونن؟
    • اردوان A1 ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      9 83
      چرا ما همش بايد بترسيم مگه منافع ما را آمريكاي ملعون مشخص ميكنه كه ما بايد قربان گو و چاكر گوي او باشيم . اينكه بتونيم مستقل باشيم و كشورمون را به پيشرفت برسونيم تنها راهش مبارزه و مقابله با آمريكاي استعمارگر هست. اگر جليلي رئيس جمهور شده بود ما به اهدافمون سريعتر مي رسيديم.
    • بی نام A1 ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      18 2
      اردوان از خودمونه. عمدا میاد اینجا حرفای تحریک امیز میزنه. که مثلا طرف هاشو از این چیزی که هستند بدنامتر کنه. البته همونطور که دکتر روحانی گفت ما برای دفاع از منافع ملی خودمون با همه مذاکره خواهیم کرد. مقاومت در برابر زور توام با نرمش و سیاست.
    • رضا IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      43 2
      تو برو برا خودت مقاومت کن .
    • محسن ایرانی IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      32 3
      آقا اردوان عزیز تندروی هم خوب نیست . ایران وارد مذاکره میشه و در این مذاکرات به هیچ عنوان از منافع و حق قانونی مردم ایران کوتاه نمیاد. دیپلماسی ما جنگ طلبانه نیست ما خواهان صلحیم. این امریکاست که دیپلماسی جنگ طلبانه و زورگویانه داره . باید این موضوع رو به باور جهانیان برسونیم. با رد کردن مذاکرات فقط طرز فکر مردم دنیا رو نسبت به ایران بد و نسبت به امریکا خوب میکنیم. باید به مردم دنیا بفهمونیم که این امریکاست که بهونه جویی میکنه و حاضر به تعامل نیست.
    • بی نام EU ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
      20 2
      منفی ها را ببین
    • جمبال IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      2 0
      آقای محترم صدات از جای گرمی در میاد..................................
    • اردوان A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      0 0
      اينكه مشخص هست كه ميرم مقاومت ميكنم. اگر زمانش برسه ( كه هرگز هم نخواهد رسيد ) من اول از همه ميرم خط مقدم جبهه . ما ملتي هستيم كه هميشه دربرابر قدرت هاي زورگو جهان مقاومت كرديم . تاريخ را ببينيد چقدر با رومي ها ، چقدر با يوناني ها ، چقدر بار مغول ها ، چقدر با روسها و انگليسي ها و عثماني ها جنگيديم. همش به خاطر اين بود كه استقلال داشته باشيم و خودمون براي خودمون تصميم بگيريم . مثل اينكه شما فراموش كرديد كه انگليس چطور تونست مدت زيادي اهداف خودش را در زمان قاجاريه و حكومت ملعون و فاسد پهلوي اجرا كنه . همش با فريب دادن حكومت وقت بود . الان هم آمريكا داره به بهانه هاي مختلف سعي ميكنه ما را فريب بده و دوباره پاي ننگين خود را در ايران مستحكم كنه . ما نبايد با دشمنانمون مذاكره كنيم .
  • رضا A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    39 1
    خيلي خوب صحبت كرد در رابطه با امريكا.
  • بی نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    39 1
    دکتر منطقی و خوب جواب داد ..افرین
  • محسن ایرانی IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    این حرف آقای روحانی واقعا تحسین برانگیز بود که گفتن: ما همه اقدامات دولت آمریکا را رصد می کنیم و اگر اقدامات معنا دار وجود داشته باشد پاسخ مشابه و عملی دریافت خواهد کرد. چون ایشون میدونه که حرفا های دولت امریکا بهونه ای بیش نیست پس با این حرف توپ رو عملا در زمین دولت امریکا انداخت. هرچند که از اولم توپ در زمین دولت امریکا بود و تظاهر به این میکرد که توپ در زمین ایرانه!
  • عباس IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    31 0
    انصافا " به همه سوالات بالاخص درباره رابطه با آمریکا درست و قاطع و با خنده جواب داد... زنده باشی شیخ
  • بی نام A1 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    32 1
    این حرف ها رو که ما مقاومت می کنیم و ظرفیت داریم و اینها رو آقای جلیلی گفت و مردم هم جوابشو در انتخابات دادند. ما هیچ واهمه ای از مذاکره نداریم. با هر کسی مذاکره می کنیم ولی با عزت. مذاکره نکرده و روز به روز تنها افتادن عزت مردم ما رو در خطر می ندازه. همونطور که الان قطر با استفاده از سرمایه و تکنولوژی غربی ها داره نفت ما رو می دزده. مخازن مشترک دیگر ما هم همینطور تحت دستبرد قرار داره. ما باید با آمریکا مذاکره کنیم اما از حقوق ملت عقب نشینیم و عزت خودمونو حفظ کنیم اگه ما خودمون رو قدرت منطقه ای می دونیم باید با بزرگان و قدرت های دیگر هم چانه زنی کنیم و خلاصه بگم اروپا تحت تاثیر آمریکاست و در این بین منافع خودشو هم لحاظ می کنه چرا ما نبایدمستقیم با آمریکا حرف بزنیم بدون دلال.
  • بی نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    30 0
    روحانی عزیز، متشکریم.
  • بی نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    25 0
    ماکه از آمریکا ترسی نداریم که طرفش نریم یه سیاستمدار کاربلد پای مذاکره می یره اگه به نفع منافع کشور بود ادامه میده واگر هم نبود زیر بار نمی ره .. همین الان که صحبتش هست عرب ها و روسیه واسرائیل به دست وپا افتادن تا جلوی این کارو بگیرند
  • علیعباس IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    15 0
    افرین بر زحمتکشان این سایت
  • من IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    34 8
    رابطه با امریکا باید سریع انجام شود برای مهار تورم و رفع تحریمها مناسب است
    • محسن ایرانی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      5 2
      چرا شما امریکا رو همه چیز میدونید ؟ فکر کردید امریکا چیه ؟ فک کردید اگه اقتصاد ما ضربه دیده از دست امریکا بوده ؟؟ نه این خبرا نیست امریکا پشیزی بیشتر نیست . ما باید فکر تعامل سازنده با دنیا باشیم و به هیچ وجه از منافع خودمون و حق قانونی خودمون کوتاه نیایم . ثانیا ضربه اقتصادی ما فقط ناشی از تحریم ها نیست عوامل دیگه ای هم اثرگذار بودن که باید اصلاح بشن.
    • اردوان A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
      0 0
      ما نيازي به آمريكا نداريم. ما اگر به دستاوردهامون و تلاش هامون متكي باشيم ديگه غرب نيست كه بتونه ما را تحريم كنه و اين ما هستيم كه اونا رو تحريم مي كنيم . ( چقدر منفي ميديد . حرف هاي من همشون منطقي هستند. حالا ببنيد روحاني براتون چكار ميكنه. 4 سال ديگه اوضاع هيچ فرقي نكرده. شما اينقدر سنگشو به سينه نزنيد.)
  • کاظم IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    26 2
    واقعا آقای روحانی یک سیاستمدار است . جوابهای دقیق و هوشمندانه و بدون ایجاد تنش و هیاهو ی ایشان نیاز امروز ماست. بسیار فاخر پاسخگو بودند. امیدوارم از این فضای داخلی و خارجی که بوجود آمده است استفاده بهینه صورت گیرد. پر واضح است با حل مشکلات خارجی ؛مشکلات داخلی نیز راحت تر حل خواهد شد. خداوند به همراهشان .
  • سعید A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    43 3
    اون دوستی که میگه ما نیاز به مذاکره با آمریکا نداریم یا در دلار سرمایه گذاری کرده یا از رانت های بوجود آمده بواسطه تحریم ها سود می بره
  • بی نام A1 ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۵
    14 1
    خبرآنلاین واقعا آنلاینه باتشکر
  • سعيد IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
    2 1
    واقعا دلتنگ مذاكره با چند تا مملكت درست و حسابي نشدين؟ خسته شديم از اين شعارهاي تكراري كه 35 ساله تو گوشمون ميخونن
    • محسن ایرانی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۶
      5 4
      عزیزم دیپلماسی ما از منافع ما دفاع میکنه اگه منظورت از کشورهای درست و حسابی غربه که میخوان زور رو به ما تحمیل کنن . اگه غیرت ملی داشته باشی هیچوقت اینو قبول نمیکنی که کشورت از حق خودش بگذره و پیش غربی ها سر خم کنه! در ثانی مشکل اونا از ریشه ست فعالیت های هسته فقط و فقط بهونه بنی اسرائیلیه.
  • آقای ایمنی A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
    0 0
    نه حسن، خطرناکه حسن، یه وقت باآمریکارابطه برقرارنکنی حسن، ایناجدی میگم حسن!!!